8 Reacties
7 maanden geleden
Het is een fase,
Hebben dit met onze dochter ook gehad.
Gewoon wat meer water en of diksap aanbieden.
Eventueel wat extra maisvingers
7 maanden geleden
Is niet gek hoor op deze leeftijd. Onze dochter weigerde met 9 maanden ineens structureel de 11.00 uur fles. Die eraf en terug naar 3 flessen. 2 weken later weigerde ze de andere fles ook structureel. Dus hier ook nog maar 2 flessen.
Je kunt eerst eens proberen naar 3 flessen en die ene na de boterham te doen. Wil hij dat ook niet dan gewoon lekker naar 2 flessen. Als hij honger of dorst heeft hoor je het wel hoor 😉 wij hebben nu de 3e fles als backup als ze ineens weinig eet of drinkt, dan proberen we nog een fles.
7 maanden geleden
Misschien zit hij gewoon vol of wil hij inderdaad gewoon wat meer vast eten. Ik merk dat mijn twins (10.5mnd) het altijd zelf goed aangeven. Vanaf rond de 9mnd hebben we geen fles overdag meer gegeven als ze goed hadden gegeten en gewoon vol zaten. De melk kwam er anders gewoon weer uit tijdens het spelen bijvoorbeeld als ik het toch probeerde..
7 maanden geleden
Reactie op Karen2022
Misschien zit hij gewoon vol of wil hij inderdaad gewoon wat meer vast eten ...
Meer vast voedsel eet hij niet. De flessen vallen hier echt weg maar er is tot nu toe nog geen vervanging vandaar dat ik een beetje onzeker werd. Wel fijn idd dat ze het zelf goed kunnen aangeven of ze vol zitten. Die melk eruit gooien dan is idd ook niet prettig.. hier krijg ik er met geen mogelijkheid een druppel in als hij niet wil haha.
7 maanden geleden
Reactie op Mara21
Hier is de dagvoeding aan melk ook praktisch 0. Ik vind het wel handig, sch ...
Ah en nu lees ik dat die van jou weinig vast voedsel eet. Misschien komen er ook tandjes door? In die tijd eten en drinken ze ook vaak wat minder. Zolang hij het verder goed doet, zpu ik me niet teveel zorgen maken. Voldoende water en thee aanbieden en eventueel de melk eens proberen in een rietjesbeker?
7 maanden geleden
Reactie op Mara21
Ah en nu lees ik dat die van jou weinig vast voedsel eet. Misschien komen e ...
Haha scheelt wel zeker wat tijd. Herkenning van anderen is altijd prettig.
Fijn dat je kindje veel vast voedsel eet en ook goed water en thee drinkt. Kan me voorstellen dat hij daar dan genoeg aan heeft! Bij mij idd een stuk minder, probeer wel vaker tussendoor nu wat water te geven en dat gaat goed. Melk uit een rietjes beker daar trapt hij niet in haha 😂. Tandjes komen inderdaad een voor een door, dus zou goed kunnen dat het daardoor komt. In de avond drinkt hij daarentegen zijn fles zo leeg. Maak me verder gelukkig ook geen zorgen maar was meer op zoek naar wat tips waar ik eventueel nog niet aan gedacht zou hebben 😊