9 Reacties

één maand geleden

Dit klinkt inderdaad ook wel als weinig als ik het vergelijk met wat mijn zoontje eet en aangeboden krijgt. Heb je qua brood ook geroosterd brood geprobeerd? In het begin at mijn zoontje dat veel beter dan ingeroosterd brood. Als alternatief voor brood een keer een omelet/ gekookt ei of wentelteefje of pannenkoek proberen? Verder biedt ik mijn zoontje soepstengels, crackers, rijstwafels, stukjes groente, biscuitjes, in stukjes gescheurde plakjes vleeswaren (kipfilet/ham) en kwark en yoghurt aan als tussendoortjes naast fruit. Als er over is van het avondeten en hij at dat goed dan krijgt hij dat ook wel eens als lunch ipv brood. Misschien meer variëren op zoek naar eten wat haar bevalt?

één maand geleden

Ik vind (mijn mening) dat op deze leeftijd een flesje niet echt een voeding meer is. Mijn meisje is ook gee grote eter maar eet indd ietsje meer dan die van jou. Wat ideetjes waar ik aan denk; alasontbijt volle yoghurt/kwark met eventueel daar brinta of havermout doorheen? Op brood doe ik altijd smeerbaar beleg, (lijkt me niet dat ze dat er pulkt ?) Anders indd brood roosteren met alleen boter, of wentelteefjes maken . Anders eerst beginnen met korsten als tussen door aanbeiden. Ik heb geen idee of je hier wat aan hebt hoor. Ik heb echt de meest wonderlijke dingen geprobeerd om mijn kind aan het brood te krijgen haha

één maand geleden

Die ochtend fles is best fors als ik dat zo lees en zorgt voor vol gevoel zonder echt vol te zitten. Misschien eerst laten eten en daarna nog een kleiner flesje? Wie weet eet ze wel brood of pap sochtends als ze genoeg honger heeft? Of bananen pannenkoekjes maken misschien een idee. Ik denk dat die fles niet geven een grote verandering zou kunnen geven. Blijft lastig om je weg te vinden in wat wel en niet werkt. Succes met je zoektocht hopelijk krijg je veel tips die je verder kunnen helpen❤️

één maand geleden

Ik zou eerst stoppen met die fles smorgens. Vanaf 1 jaar zou melkvoeding sowieso niet meer hoeven als hoofd voeding. Zoals hieronder ook al gezegd denk ik dat ze daar al haar buikje 'vol' aan heeft. Dan inderdaad smorgens iets van kwark/yoghurt aan bieden. En proberen steeds vaker iets van brood erbij. Is inderdaad erg weinig voor de leeftijd.

één maand geleden

Ik zie dat je al tips hebt gehad over de ochtendgl fles Zelf vind ik dat het voor het avondeten hier helpt als we hem zelf gewoon laten eten. Dus hij wil niet meer “gevoerd” worden, maar zelf eten met z’n handjes. Dus je zou ook nog eens kunnen kijken naar de manier waarop het eten aangeboden wordt

één maand geleden

Dankjewel dames, dit zijn hele fijne tips! Ik ga morgen inderdaad haar flesje halveren en pas na het ontbijt geven 🙂 ik ga ook even ophouden met knijpfruit en yoghurtjes tussendoor, naar mijn gevoel wacht ze hier vaak op waardoor ze niet goed eet op haar vaste eetmomenten. En meer experimenteren idd!

één maand geleden

Ik zelf zou eerst 240ml melk verminderen of niet meer geven en ipv rice krispies iets van yoghurt/fruit/brood. Tussen de middag vaker iets aanbieden en ‘s avonds gewoon blijven proberen. Zou trouwens niet allebei de melk opgeven als ze niet of niet veel is aangekomen en voor de rest niks eet, zou eerst beginnen met ochtend en kijken hoe het gaat.

één maand geleden

Reactie op fredkroket123

Ik zie dat je al tips hebt gehad over de ochtendgl fles Zelf vind ik dat h ...
Oh ja, ze wil ook alles zelf doen hier! Ik ga op zoek naar receptjes waarbij ze het eten zelf kan pakken

één maand geleden

Reactie op tesselina

Oh ja, ze wil ook alles zelf doen hier! Ik ga op zoek naar receptjes waarbi ...
Soms kan je dingen ook best makkelijk aanpassen. Als we bijv kip fajitas eten krijgt m’n zoontje t zo: