35 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg, toevallig zat ik vandaag over hetzelfde na te denken.

3 jaar geleden

Ik denk dat ik zowel lange als korte rompertjes ga halen.. Zelfde als lange en korte shirtjes.

3 jaar geleden

De eerste weken kleed je je kind goed aan.. dus jasje en lange mouwen sowieso voor de eerste maand.. 2 van mijn kinderen zijn in juli geboren en die hebben ook jasjes en lange mouwen gedragen

3 jaar geleden

Ik ben in mei 2021 bevallen. In juni was het toen heel warm en heeft ze bijna alleen maar in een romper gelegen, soms zelfs alleen een luier. In juli en augustus was het juist weer fris en had ik veel lange kleding aan. Zou vooral niet teveel kopen. Het is zo bijgekocht!

3 jaar geleden

In iedergeval vanaf kleine maatjes , overslagrompers inslaan , die tip word echt vaak gezegd door mijn vriendinnen

3 jaar geleden

Ik zou niet teveel van tevoren inslaan, wel gewoon de rompers met lange en korte mouwen. Verder lekkere zachte broekjes (met voetjes), korte mouw en dan met vestje, of shirtje met lange mouwen. Ik had een kind in mei 2021 en in juni 2019, in 2019 lag m'n zoontje een hele maand in z'n romper door de warmte 😅 ze schieten zo hard door die kleine maatjes heen! Boxpakjes vond ik ook een uitkomst in de kleine maatjes. Lekker makkelijk. Sokken zijn namelijk echt het ergst, die ben je altijd kwijt.

3 jaar geleden

Ik heb nooit lange mouw rompers gebruikt. Vond ze vreselijk, zo klein en dan kloten met dubbele lagen met mouwen! Ook zou ik geen boxpakjes met voeten doen want wie weet heeft jou baby korte of lange benen waardoor het niet lekker past. Ik deed gewoon sokjes over de broekspijpen heen, misschien niet het mooiste maar vond het een stuk praktischer. Verder zou ik nu niet teveel inslaan, de herfst en winter kleuren passen misschien niet zo leuk bij de lente .

3 jaar geleden

Ik ben in mei 2021 bevallen. In juni was het toen heel warm en heeft ze bij ...
Dit. Ben ook in mei 2021 bevallen. Sowieso heb je voor de eerste week lange mouwen nodig omdat je baby zich nog niet op temperatuur kan houden. Maar wolletjes zijn niet nodig. Verder met naar buiten gaan kun je altijd een dekentje meer of minder gebruiken.

3 jaar geleden

Onze zoon is ook van mei. Wol zou ik adviseren: de reguleert mooi de warmte en isoleert bij kou. En verder laagjes! Ik heb foto’s van de eerste maand waarin hij met trui en muts ligt en foto’s in een romper buiten in de schaduw. Dus wol, korte mouw rompers en laagjes (dus ook een warm jasje) zou mijn advies zijn. En niet teveel natuurlijk. Ze groeien er zo uit, en maken nog niet echt iets vies

3 jaar geleden

Reactie op Umi2904

In iedergeval vanaf kleine maatjes , overslagrompers inslaan , die tip word ...
Ja, dit is een hele goede tip kan ik uit ervaring zeggen! Overslagrompers en overslagtruitjes zijn in die eerste maanden echt een uitkomst. Dat verschoont zoveel makkelijker (ook bij lekkages geen gedoe over het hoofdje). Verder bewegen ze aan het begin nog weinig, dus met dekentjes kan je als je naar buiten gaat ook veel oplossen. Als je een jasje koopt, kies er een zonder capuchon want dat ligt heel sneu en propperig in het nekje als ze die niet op hebben. Wij hadden (nr 1 was een septemberkind) een teddypakje. Dat heeft ze uiteindelijk de hele winter gedragen. Maar in mei denk ik dat een warm vestje en een dekentje(s) ook goed genoeg is, afhankelijk van het weer natuurlijk. Een mutsje voor de eerste week/weken is ook handig, maar wij hebben uiteindelijk alleen maar het mutsje dat we gratis kregen ih ziekenhuis gebruikt, omdat die fijner zat dan al die mooie die we hadden gekocht. Kies er een met voldoende stretch, is daarvoor mijn tip.

3 jaar geleden

Onze dochter is van juni. In het begin echt nog wel lange mouwen en warme dingen aan hoor. Onze 2e zal van mei zijn dus verwacht dat het elkaar veel gaat overlappen. Heb alle rompers bewaard tot en met maatje 80. Zijn nog helemaal goed. Dus verder gewoon tot maatje 62 leuke lange mouwen setjes. Stel het wordt dan heel warm weer dan lag ze hier vaak in een romper met korte mouwen alleen. Dus dan is dat voldoende.. jasje is altijd makkelijk want als je je kindje savonds vervoert dan is dat altijd handig. Extra dekentje is ook voor het begin en de avonden handig..

3 jaar geleden

Wol is het antwoord! Merinowollen rompers, je betaalt er iets meer voor, maar ze zijn enorm rekbaar en vuilafstotend dus je hebt er veel minder van nodig. Mijn zoontje loopt nu al zeker een half jaar in een wollen romper maat 74. Terwijl hij verder al in 80/86 zit. Het reguleert de temperatuur, dus geen kou of zweet, echt ik zweer erbij. Het scheelt geld en was 😁

3 jaar geleden

Misschien een beetje laat, maar wat ik vooral geleerd heb van mijn vorige zwangerschap is om niet te veel in het begin van mijn zwangerschap te kopen. Dan koop je namelijk in het verkeerde seizoen, zowel qua materialen als kleuren. Als voorbeeld; mijn zoontje is in november geboren en het pakje dat zijn oma voor hem kocht in april/ mei was wit met geel (en dun). Stond voor geen meter 😅.

3 jaar geleden

Misschien een rare vraag, maar doen jullie ook overslag rompertjes aan bij een zoontje? Lijkt me zo wat meer vrouwelijk, maar is super handig 😂

3 jaar geleden

Reactie op R.laura

Misschien een rare vraag, maar doen jullie ook overslag rompertjes aan bij ...
Tuurlijk dat zie je toch niet 🙈 en ik vind het genderneutraal to be honest haha

3 jaar geleden

Reactie op Mammabear

Tuurlijk dat zie je toch niet 🙈 en ik vind het genderneutraal to be honest ...
Klopt! Werk zelf in een crèche, en bij geen 1 jongen ooit een winkelbody gezien, daarom 😂 maar ja eigenlijk, je ziet het niet echt!

3 jaar geleden

Reactie op R.laura

Ik heb in maat 50 en 56 alleen maar overslag rompers. Shirtjes van noppies ook en ik heb 3 zoons.

3 jaar geleden

Reactie op R.laura

Ik heb dat echt nooit geassocieerd met jongens of meisjes. M’n zoontje heeft t/m maat 62 alleen maar overslag rompers gedragen, moest er heeel erg aan wennen om hem in gewone rompers te zien daarna haha. Vond dat v-tje hem juist heel mans staan.

3 jaar geleden

Reactie op R.laura

Klopt! Werk zelf in een crèche, en bij geen 1 jongen ooit een winkelbody ge ...
Ik denk omdat ze ouder zijn zodra ze naar de opvang gaan. Had het hier ook alleen in maat 50/56.

3 jaar geleden

Aangezien we op de nub een meisje verwachten. Ook een setje maat 44 gekocht. ( zussen waren ook klein) omslag rompertje lange mouw/korte mouw. Pyjama pakje, sokjes, jasje, omslagdoek in maxi cosi. Het kan altijd een gure dag zijn. Beter extra laagje mee die je weg kan laten.