8 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb de Bibs speen gebruikt naast BV. Gebruik nu die met de schuine kant!

5 maanden geleden

Onze dochter heeft vanaf begin lovi difrax en deze is top, zij gebruikt het al maanden alleen bij inslapen pa/kdv (bij mij vaak toch aan de borst of geen speen nodig). Ik zou zelf nu geen speen introduceren, maar een andere slaapassociatie? Wiegen, zingen, en sowieso veel nabijheid geven etc. Bij ons volstaat soms een knuffel van ma ipv borst 😉.

5 maanden geleden

Ik heb toen afgebouwd door steeds een knuffel te koppelen aan borstvoeding. Uiteindelijk een zelfslaper met die knuffel gekregen. 1. Knuffel tijdens iedere voeding. Gewoon in slaap voeden. Knuffel introduceerde ik zo gekoppeld aan borst en slaap. 2. Knuffel tijdens voeding. Proberen wakker van de borst te halen en in slaap te wiegen met knuffel erbij. Begon de frustratie / paniek bij de kleine dan weer terug aan de borst. Ik probeerde het max 3 keer per slaapje omdat ik het belangrijker vond dat hij sliep en het soepel verliep ipv snel verliep. 3. Wakker van borst, knuffel erbij, wegleggen. Dit was destijds met n kindje van 6 / 7 mnd. Binnen een dag of 4 a 5 was t klaar.

5 maanden geleden

Reactie op Ietjepietje

Ik heb toen afgebouwd door steeds een knuffel te koppelen aan borstvoeding. ...
Oh dat is echt iets moois, zal het even proberen. Ze heeft zelf al een knuffeltje waar ze mee slaapt, even kijken of dit werkt!

5 maanden geleden

Reactie op Kamila92

Onze dochter heeft vanaf begin lovi difrax en deze is top, zij gebruikt het ...
Klopt inderdaad, ik denk zelf ook niet dat ik een speen ga introduceren. Was gewoon even de opties aan het bekijken, en inderdaad veel nabijheid krijgt ze gelukkig wel!

5 maanden geleden

Reactie op nienkeplas

Ik heb de Bibs speen gebruikt naast BV. Gebruik nu die met de schuine kant! ...
Top dankjewel 🥰

5 maanden geleden

Wij hebben die van Philips Avent en vind ik persoonlijk de fijnste omdat deze superrrrzacht is. Andere spenen (ook met schuine kant, die hebben we ook) zijn veel steviger en ik heb het idee dat die veel meer hun mond vormen. Onze dochter krijgt hem overigens alleen in bed, en zodra ze in slaap is gevallen valt ie over t algemeen wel uit. Beneden krijgt ze hem eigenlijk nooit (uitzonderingen daargelaten, ziek zijn bijv)

5 maanden geleden

Ik zou geen speen introduceren. Straks moet je dat ook weer afbouwen. Kan wel lastig zijn. Ik ben borstvoeding ook aan het afbouwen. Ik geef nu met de fles gewone melk