26 Reacties

één maand geleden

mama, tata, papa, pip pip, en heel veel gebrabble all day 😆

één maand geleden

Ons zoontje maakt enkel wat geluidjes alleen eh roept hij maar voor de rest doet hij nog niks anders

één maand geleden

Bumba (hele dag door) Mama, papa, opa, oma, die, Jerry (meer in de uitspraak errie), Lola, ohoooh, heeeeeejjj, hallo, nee, ja. Soms merk je een koppeling bijv. bumba bij afstandsbediening, heeeeeejjj als ze iemand ziet, wijzen en die zeggen, ohoooh als ze iets laat vallen bijvoorbeeld. De rest, is willekeurig en legt ze geen verbanden mee. Afgelopen dagen gaat het hard en lijkt het alsof ze iedere dag weer een nieuw woordje leert.

één maand geleden

Papa (geen mama), de hond zijn naam, aap, beer, meer, uit, zitten, bal, aai. Mijn man hoorde laatst ook fiets. Maar die heb ik zelf niet gehoord 😂

één maand geleden

Nog geen woordjes. Behalve wat zegt de koe... boe. Onze oudste zei op deze leeftijd al veel woordjes. Onze jongste begrijpt ze wel, maar zegt ze nog niet. Leuk zo verschillend. Gratis tip niet gelijk onzeker worden van zo n forum waarin andere kids al verder zijn

één maand geleden

Mama, Heit(ie), Beppe, broem-broem (tegen alles dat mechanisch rijdt), die, nee nee, niet, ja, tanden, mienemienemiene (het geluid wat een konijn maakt in Friesland 🤣), poetsen-poetsen en stappen-stappen.

één maand geleden

Mama, uit, uil, nijntje, oh oooh, ja, auto, nee, eten, aai 🥰

één maand geleden

Mama, papa, oma, eten, hiiiii (van hoi) mauw = poes en elk ander dier 😂 bah, aaa oooo, op, aai, auta = auto.

één maand geleden

Kooooeeeeeee! (Onze kat heet koe. Het is koe voor, koe na. 😂) Heel dringend en intens "HMM!" als ze een blaffende hond nadoet Pokpokpok als ze een kip ziet En sinds kort "bal". Leukste ter wereld is namelijk de hond achter de bal aan zien rennen

één maand geleden

Mauw tegen de poes Koek Die en dan wijzen Toet (en op je neus duwen) Bom als iets valt O Ow Hij kan wel papa en mama zeggen maar hij zegt het eigenlijk nooit meer

één maand geleden

Tieteboe ipv kiekeboe, Bumper de hond van mijn schoonouders papa en mama Boem boem als hij of iets valt

één maand geleden

Papa, mama, dies (als hij iets aanwijst) kik (kijk) en ijs 😂

één maand geleden

Mama, papa, “boe” als we zeggen hoe doet de koe. Hij is soms lomp (liefde met gevoel haha) en dan zeg ik nee aaien! En dan zegt hij “aaaaie”. Laatst probeerde hij auto en aardbei na te zeggen. Soms brabbelt hij vanalles waar we niks van begrijpen

één maand geleden

Mijn zoontje praat Limburgs (trotse mama hier!) Hij zegt: 'nae', 'aete', 'papa', 'mama', 'auto' en 'hojje'. Hij is nu bijna 1 jaar en 2 maanden oud.

één maand geleden

Papa, mama, deur is dicht, koe (en boe), kuiken (en pieppiep), fiets, klok, toet toet, kijk, thuis. En een hele hoop gebrabbel 😂

één maand geleden

Bijna 16 maanden, mama, papa, waf, boe, miauw, dag dag, klaar, ham (eten) en nog veel meer brabbels!

één maand geleden

- papa - mama - boe - die - yam - tete - doei doei - wauw

één maand geleden

- kijk - dag - klaar - Oh oh - miauw ( maar dan de klank die katten doen dus ze miauwt soms ook met de kat mee) - hmmm als ze iets lekker vind - aai - Ja - ze heeft weleens papa en mama gezegd maar zegt dat niet meer

één maand geleden

Hier worden de kids twee talig opgevoed. Mijn dochter van 14 maanden zegt dan ook een mix van Spaanse woordjes en Nederlandse☺️ - chao (doei) - jam jam ( eten) niet perse een woord haha. - hi hi is NL - te te (speen) - mama en papa - ja is NL En hele verhalen in haar eigen brabbel taal 😁.

één maand geleden

"Koe" "Coco" haar konijn "Tut" speen "maaa" is oma "paaa" is opa "Papapa" is Europapa kijken "dae" (Limburgs) "oh" als iets valt Mama kan ze maar zegt ze niet meer