42 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op 1234kinderen
Hier alleen nog maar “bah”
Maar daar bedoelt hij verder niet veel mee.
Heel ...
Ow en hij praat wel in zijn eigen taal. Soms hele verhalen. Maar niet echt woorden.
4 maanden geleden
Ons ventje zegt nog papapapapap, mamamamamammmm (niet bewust papa en mama, alleen de klank) en vooral heel veel jaaaaaaaja! Luid en duidelijk door de kamer 🤣 geen woorden ook dus, maar brabbelt er lekker op los met de klanken.
4 maanden geleden
Papa en mama werd hier al met 10 maanden gezegd, maar de laatste tijd is t vooral papa en weinig mama 😅 verder nog: opa, hoppa, auto, miauw, waf waf, bah, uit, die, daar (nog zonder r).
En verder probeert hij toet maar dat wordt tooo, of teen, dat is teee.
En dikkie dik is “dik dik” 😂
4 maanden geleden
Maar onze kleine van 14 mnd doet bijv alleen tijgeren en billen schuiven en nog niet staan of lopen 🤷🏼♀️ ze kunnen ook niet alles tegelijk leren natuurlijk
4 maanden geleden
Papa, mama, happie ( eten), aai,
linde(vlinder) dis( vis), kijke, bal, appel, Apie ( bij de Apenheul) maar een schaap is ook een Apie.
Wat dieren geluiden en als ze het niet kent dan zeggen alle andere dieren iauw( miauw) 😁
( zitten doe je op je...) billen 🤣 dat hadden we zo vaak gezegd en ineens maakte ze de zin af. Maar ze vind het nu vooral grappig om dus niet te luisteren als we dat zeggen en in de stoel te gaan staan. Boefje
4 maanden geleden
Onze jongste zegt nu : papa , mama , kokkin( hij bedoelt Collin zo heet zijn broer) eten, koekje, opa en oma
4 maanden geleden
Reactie op Xaya
Uit interesse. Hoe doet hij het motorisch? Flinke woordenschat!
Hij heeft er een hele tijd over gedaan om te leren zitten uit zichzelf. Hij liep daarin enorm achter. Nu sinds 2 maanden heeft hij het onder de knie. Kruipen doet hij niet, slaat hij in zijn geheel over. Inmiddels trekt hij zich OVERAL aan op. Loopt hij langs de tafel en bank maar los lopen doet hij nog niet
4 maanden geleden
Reactie op Xaya
Uit interesse. Hoe doet hij het motorisch? Flinke woordenschat!
Ik moet er wel bij zeggen dat in de eerste 6 maanden van zijn leven hij 2 keer is geopereerd aan zijn hoofdje dus hij heeft daar motorisch gezien ook wel een achterstandje opgelopen maar dat wisten we wel
4 maanden geleden
Reactie op Bovanwd
Ik moet er wel bij zeggen dat in de eerste 6 maanden van zijn leven hij 2 k ...
Ik vind wat je noemt geen motorische achterstand hoor. Helemaal prima voor 14 maanden. Misschien heeft hij achterstand die je niet hebt genoemd maar wat je noemt is hartstikke goed toch?
4 maanden geleden
Reactie op MMHB
Ik vind wat je noemt geen motorische achterstand hoor. Helemaal prima voor ...
Wij vinden het zelf ook totaal geen achterstand dat is wat ze zeggen. Zo’n 2/3 maanden 🤷🏼♀️ ik denk waarom de vraag gesteld werd omdat je vaak ziet wanneer ze motorisch iets achter lopen dat ze dan qua fijne motoriek iets voor lopen ofzo