42 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op 1234kinderen

Hier alleen nog maar “bah” Maar daar bedoelt hij verder niet veel mee. Heel ...
Ow en hij praat wel in zijn eigen taal. Soms hele verhalen. Maar niet echt woorden.

4 maanden geleden

Ons ventje zegt nog papapapapap, mamamamamammmm (niet bewust papa en mama, alleen de klank) en vooral heel veel jaaaaaaaja! Luid en duidelijk door de kamer 🤣 geen woorden ook dus, maar brabbelt er lekker op los met de klanken.

4 maanden geleden

Papa en mama werd hier al met 10 maanden gezegd, maar de laatste tijd is t vooral papa en weinig mama 😅 verder nog: opa, hoppa, auto, miauw, waf waf, bah, uit, die, daar (nog zonder r). En verder probeert hij toet maar dat wordt tooo, of teen, dat is teee. En dikkie dik is “dik dik” 😂

4 maanden geleden

Maar onze kleine van 14 mnd doet bijv alleen tijgeren en billen schuiven en nog niet staan of lopen 🤷🏼‍♀️ ze kunnen ook niet alles tegelijk leren natuurlijk

4 maanden geleden

Papa, mama, happie ( eten), aai, linde(vlinder) dis( vis), kijke, bal, appel, Apie ( bij de Apenheul) maar een schaap is ook een Apie. Wat dieren geluiden en als ze het niet kent dan zeggen alle andere dieren iauw( miauw) 😁 ( zitten doe je op je...) billen 🤣 dat hadden we zo vaak gezegd en ineens maakte ze de zin af. Maar ze vind het nu vooral grappig om dus niet te luisteren als we dat zeggen en in de stoel te gaan staan. Boefje

4 maanden geleden

Koe! Koooeeeeee! Koe! Koeeehooeeee!

4 maanden geleden

Hier is het alleen mama, papa, nana, tetete, en veel gebrabbel haha

4 maanden geleden

Hier wordt veel geklets maar mijn voordeel is dat ze een oudere zus heeft van 2,5 jaar, ( ze schelen 18 maanden ) dus mama papa nee ja etc ging erg snel .. maat lopen??? hahahahaha Kan het vergeten😆 lekker lui op haar plek 😆

4 maanden geleden

Ineens begint ze weer woordjes te zeggen. Vooral "die" met wijzen erbij, maar ook iets van "helpen"

4 maanden geleden

Dit, dat, nee, papa en nijn

4 maanden geleden

Onze jongste zegt nu : papa , mama , kokkin( hij bedoelt Collin zo heet zijn broer) eten, koekje, opa en oma

4 maanden geleden

14 maanden: mama, papa, opa, oma, eten, bal, die, Bo (mijn naam), mij eten, en zijn naam Teddy

4 maanden geleden

Reactie op Bovanwd

14 maanden: mama, papa, opa, oma, eten, bal, die, Bo (mijn naam), mij eten, ...
Uit interesse. Hoe doet hij het motorisch? Flinke woordenschat!

4 maanden geleden

Reactie op Xaya

Hij heeft er een hele tijd over gedaan om te leren zitten uit zichzelf. Hij liep daarin enorm achter. Nu sinds 2 maanden heeft hij het onder de knie. Kruipen doet hij niet, slaat hij in zijn geheel over. Inmiddels trekt hij zich OVERAL aan op. Loopt hij langs de tafel en bank maar los lopen doet hij nog niet

4 maanden geleden

Reactie op Xaya

Ik moet er wel bij zeggen dat in de eerste 6 maanden van zijn leven hij 2 keer is geopereerd aan zijn hoofdje dus hij heeft daar motorisch gezien ook wel een achterstandje opgelopen maar dat wisten we wel

4 maanden geleden

Aai (= onze kat, haar pop, baby’s, aaien), appel, bal, die, deze, mama, papa, bah, oh oh, ‘kiekiek’ (=kiekeboe), baby.

4 maanden geleden

13 maanden: Papa Mama Zitten Tillen Bed Buiten Ijs Kopter (van helikopter) Bal Eten Die Uit Bloemen Buiten Ik sta echt steeds versteld, mijn dochter zei pas met 2 jaar de eerste woordjes. Maar lopen daarin tegen heeft ze geen haast 😀

4 maanden geleden

Reactie op Bovanwd

Ik moet er wel bij zeggen dat in de eerste 6 maanden van zijn leven hij 2 k ...
Ik vind wat je noemt geen motorische achterstand hoor. Helemaal prima voor 14 maanden. Misschien heeft hij achterstand die je niet hebt genoemd maar wat je noemt is hartstikke goed toch?

4 maanden geleden

Reactie op MMHB

Ik vind wat je noemt geen motorische achterstand hoor. Helemaal prima voor ...
Wij vinden het zelf ook totaal geen achterstand dat is wat ze zeggen. Zo’n 2/3 maanden 🤷🏼‍♀️ ik denk waarom de vraag gesteld werd omdat je vaak ziet wanneer ze motorisch iets achter lopen dat ze dan qua fijne motoriek iets voor lopen ofzo

4 maanden geleden

14 maanden; Papa Mama Oma Opa Bal Die Ijs Brood In Hier Klaar Eten Zus, zijn eigen naam en naam van de hond. Motorisch, hij kruipt net pas haha. Ieder zn kwaliteit!