Mijn zoontje van nu 1 jaar kan nog steeds niet zelf in slaap vallen. Daar zijn we zelf debet aan geweest, het is er zo in geslopen dat hij nog altijd op de arm in slaap valt. Ik heb echt wel pogingen gedaan, maar hij gaat meteen staan en heel hard huilen. En dat gaat makkelijk de hele avond door, waardoor ik uiteindelijk toch maar weer met hem op de arm eindig (en vervolgens bij ons in bed als we gaan slapen), omdat anders niemand slaapt.
Ik wil zo graag structuur aanbrengen en hem leren zelf in slaap te vallen. Maar als ik ermee aan de slag ga, is hij zo volhardend. Dan raakt hij weer oververmoeid en slaapt hij helemaal niet. Bovendien heb ik nog een peuter van 3 rondlopen, dus ik kan er op mijn vrije dag met de kindjes ook niet uren mee bezig zijn.
Hoe doorbreek ik deze vicieuze cirkel nou toch eens? Mensen met vergelijkbare ervaringen? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik ben echt op zoek naar praktische handelingen, letterlijk hoe begin ik en wat kan ik verwachten? Wanneer neemt het huilen af en komt de acceptatie bij mijn zoontje, zodat hij het zelf gaat overnemen?