10 Reacties
茅茅n maand geleden
Mijn zoon plaste wel eens in de gang als ik hem na het bad naar zijn kamer liet lopen. Ik heb toen een potje gekocht om hem er aan te laten wennen of kennis te laten maken. Hij ging er wel op zitten en vond het erg interessant maar heeft er nog maar 1x echt op geplast. Ik heb nog niet het idee dat hij er verder aan toe is, maar nu kent hij het alvast een hopelijk is dat straks handig dat het geen vreemd voorwerp is.
茅茅n maand geleden
Ik ben nog niet echt begonnen, maar zet hem af en toe op de wc verkleiner als hij het aangeeft en ik er zelf tijd voor heb. Kan ook zo dagen achter elkaar niet zijn, maar zo blijft het nog leuk vind ik haha. Hij doet dan niks (1x toevallig), maar vind het wel prima. Ik heb luiers, doekjes en een boekje klaarliggen. Je hebt ook het grote zindelijkheidstopic om vragen in te stellen.
茅茅n maand geleden
Ik heb het boek: zindelijkheid is kinderspel gelezen, dit is echt een gericht op zulke jonge kinderen. Mijn dochter gaat al 2 maanden meerdere keren naar de wc met verkleiner maar op het potje doet ze ook. Heb luier broekjes gehaald dat is makkelijker dan luiers, zonder luier was echt nog te vroeg. Poepen doet ze beslist niet op de wc. Plassen eigenlijk altijd en steeds vaker geeft ze zelf aan , soms helaas wel als ze aan het plassen is. Ze vind het leuk en vooral als ze ook wat doet. Ik zou echt dat boekje aanraden en je eigen draai eraan geven.
茅茅n maand geleden
Hier laatst toen we bij IKEA waren een potje gekocht omdat we die toevallig zagen staan. Thuis meneertje erop gezet en direct een plas! Ik zeg hem nu 2-3 keer per dag op het potje. In elk geval elke ochtend bij het uit bed komen en voor z鈥檔 pyjama aangaat savonds en als ik aan het merk dat hij overdag moet poepen. Heel vaak doet hij een plas en ook al een paar keer gepoept. Als het lukt is het mooi en zo niet, ook prima. Geen druk erachter en tot op heden vind hij het allemaal wel prima en ik ben al blij afentoe een luier uit te sparen zo!
25 dagen geleden
Nog niet echt mee begonnen. Wel gaan we samen naar het toilet als ik even moet plassen. Zijn potje staat in de wc ruimte beneden bij ons. Kwestie van hem gewoon te maken waar het potje staat en nu oefent hij vooral op op het potje te gaan zitten zonder in het potje te gaan staan 馃槄 maar hij geeft nog helemaal niet aan dat hij klaar zou zijn om potjes training te beginnen.
25 dagen geleden
Wij zijn eerst begonnen met het wennen aan, er staan nu op 3verschillende plekken potjes ze gaat er al wel op zitten maar dat is ook het enigste馃槄
25 dagen geleden
Volgens mij is het wel heel belangrijk dat je kindje z鈥檔 voeten ergens op kan zetten! Dus als je m op de wc wil zetten, dan wel met een trappetje ervoor (speciale dingen heb je). Of makkelijker gewoon op een potje op de grond.
Staat oa in het boek van de poepdokter. Maar zelf is het ooo niet fijn om met hangende benen te moeten plassen of poepen 馃檲
25 dagen geleden
Wij zijn v.a. 6 mnd begonnen met regelmatig op t potje zetten vanaf begin deed ze daar uit zichzelf al plasjes op. Later ook poepen en inmiddels poept ze bijna altijd op t toilet. Ze houdt het dus echt op.
Tussendoor is ze niet droog en als je vraagt "moet je poepen" is t antwoord altijd "nee". Dus zolang dat zo blijft gaan wij nog niet n stapje verder. Als ze wel plas gaat ophouden of aangeven dat ze moet poepen willen we veel blote billentijd, potje in de kamer en optrekluiers als de blote billen niet kunnen.
19 dagen geleden
Ik wil in de kerstvakantie proberen bezig te gaan me zoontje zindelijk te krijgen. Niet omdat die aangeeft het eventueel te kunnen maar voor zijn eigen billetjes te besparen. Hij krijgt bij alle soorten luiers heel snel kapotte billen. En hij word echt goed verzorgd maar je moet er al bij zijn als die poept anders al te laat en is het rood en ook bijna gelijk stuk. Hij ziet het nu wel ook van zijn zus. Die ben ik nu aan het zindelijk maken. Hopelijk helpt dat wel ook.