Mijn zoon (13 maanden) is een enorme schat, super sociaal, ontzettend zoet, huilt bijna nooit en slaapt altijd lekker.
Zijn ontwikkeling gaat gewoon gemiddeld. Hij kruipt goed en begint net met staan. Hij zegt al een aantal woordjes (mama, beppe, pake, poes) en doet bepaalde klanken na (brrroem bij een auto).
Het enige waar hij 0 interesse in toont zijn kusjes en knuffels geven. Nou is hij dat ook zeker bij niemand verplicht, maar ineens viel het mij op dat ik bij zijn leeftijdgenoten dit wel zag.
Kusjes en knuffels krijgen vindt hij overigens wel fijn en prima! Alleen te lang knuffelen, dat past niet altijd in het drukke speelschema van een dreumes 😆. Hij steekt wel regelmatig zijn armen uit, maar dat is meer de wens van opgetild worden. "Terugknuffelen" doet hij (nog) niet.
Als mijn man en ik elkaar knuffelen of een kus geven, vindt hij dat enorm grappig en interessant. Als ik mijn zoon een kus of knuffel geef, benoem ik dit ook vaak met woorden.
Het is onze eerste, dus ik heb geen idee wat hierin "normaal" is. Wat is jullie ervaring?