6 Reacties

7 maanden geleden

Dat is prima hoor! Gelukkig groeien ze niet meer zo hard, anders heb je straks een mega dreumes. Volgens mij komen ze nu gemiddeld paar 100 gram per maand aan. 2e levensjaar ongeveer 2-3 kilo in totaal.

7 maanden geleden

Vanaf een bepaalde leeftijd groeien ze inderdaad niet meer zo hard. Precies wat doperwt ook zegt.

7 maanden geleden

Zit hij nog goed in z’n groeicurve?

7 maanden geleden

Die verhoudingsgewijze langzamere groeitempo na 6mnd hoort erbij, anders krijgen we gigantische mensjes, zoals eerder genoemd. Als je hem meer wil laten aankomen - om welke reden dan ook- zou je kunnen kijken naar hoe voedzaam zijn eten is ipv hoeveelheid eten 😊 Verder als die binnen zijn groeicurve zit of in een acceptabele mate zakt en tevreden is, zou ik het vooral lekker loslaten mama 🤪

7 maanden geleden

Ik vind 1.5 kg in 3 maanden helemaal prima! Mijn dochter van van 6 naar 9 maanden maar iets van 800g aangekomen (buigt beetje af naar gemiddelde, zat op +1 lijn maar cb zei dat het normaal was. Probeer je geen zorgen te maken 😊

7 maanden geleden

Maakt het CB zorgen dan? In dat geval, kunnen ze vast advies geven. Hier in 3 maanden 400 gram aangekomen. Heel actief kindje, dus gewicht dipt hierdoor. Heel normaal volgens CB dat dit gebeurd.