5 Reacties

6 maanden geleden

Mijn oudste is een enorme angsthaas en eigenlijk was het belangrijkste om hem gewoon te laten en niet te helpen. Mijn dochter is een enorm ander type en die doet gewoon, die denkt niet na. Die had bij 7 maanden dus ook al de eerste blauwe plek 😆

6 maanden geleden

Reactie op Doperwt

Mijn oudste is een enorme angsthaas en eigenlijk was het belangrijkste om h ...
Hij is met alles heel snel geweest, alleen dit laatste stukje lijkt hij heel spannend te vinden. Maar misschien is het idd beter hem gewoon te laten. Al is dat voor deze mama soms een uitdaging haha

6 maanden geleden

Volgens mij worden ze vanzelf zekerder door het zelf te doen 😊. Letterlijk met vallen en opstaan leren ze het. Komt uiteindelijk goed. Nog even geduld mama haha.

6 maanden geleden

Hier ook mee bezig geweest. Wij zagen dat ze het echt al lang kon, maar zelf had ze dat vertrouwen e/o besef (nog) niet. Een tip van het forum was naar het strand, dan merken ze zachte ondergrond. Dit geprobeerd maar maakte geen verschil. Verder gewoon veel aangemoedigd maar ook geen verschil. Op een dag stond ze op en ging ze lopen 😂 nu paar weken en loopt alsof ze het al maanden doet. Ze moest gewoon echt voor zichzelf inzien dat ze het kon. Denk niet dat iets wat wij hebben gedaan of hadden kunnen doen, daar invloed op had gehad. Bij oudste wel, tussen mij en man laten lopen, veel aan de hand stappen, ietsjes weg gaan staan en haar verleiden naar je toe te komen met leuk speelgoed. Zachte stevige ondergrond, enz. Die heeft daar wel veel aan gehad. Viel ook vaak enzo. Maar de jongste moest het gewoon puur intern verwerken 😂

6 maanden geleden

Dit had mijn zoontje ook, nog steeds wel een beetje maar van de ene op de andere dag durfde hij ineens wel los te laten en bijvoorbeeld zelf te gaan zitten op de grond ipv huilen omdat hij bang is en mij aankijken 😅. Het gebeurde echt opeens, en daarna ging de ontwikkeling ook heeeeeel snel. Ik denk dat dit een gevalletje heeft tijd nodig komt vanzelf is, wat ik wel doe is hem een applaus geven/goedzo zeggen als hij goed en rustig ging zitten zodat hij moed krijgt.