14 Reacties
2 jaar geleden
Hoi hoi , hier helaas het zelfde verhaal !
Wat fijn om te lezen dat wij hier dus niet de enigste in zijn .. maar wat rot ook voor jullie ik weet helaas wat het is.
Wij zijn bij de kinderarts geweest , zitten op neocate voeding zonder koemelk en nexium voor eventueel maagzuur.
Het helpt haar iets , maar blijft onrustig aan de fles precies zo als bij jullie het zelfde helemaal !
Wij hebben ook al verschillende flessen geprobeerd , verschillende houdingen zelfs liggend, rond lopend etc.
Omdat ze groeit doen ze hier gewoon niks aan , de kinderarts zij , ze groeit en doet goed dus even doorbijten met de voeding daalijk mogen ze hapjes. Wij zijn er dus ook niet wijzer van geworden… mijn dochtertje is 12 weekjes. En dit speelt al enige tijd.
Ik parkeer mijn berichtje hier , je bent niet de enigste ! Maar een echte oplossing heb ik dus niet. Ik volg mee.
( wij hebben echt ook alles geprobeerd , fysio alles. )
2 jaar geleden
Heb je gekeken naar de lipband en tongriem? Dit is herkenbaar bij onze dochter. Daar kwamen we er na 5 maanden (na meerdere lactatiekundigen, prelogopedist, kinderarts, ziekenhuis gezien te hebben die het niet wisten) dat het een te korte lipband was. Ze was gewoon na een aantal minuten vermoeid en dronk daardoor niet door. Die eerste minuten wel krachtig dus ze kreeg wel voldoende voeding binnen om te groeien. En inderdaad ‘hoorde het erbij, het is een baby’. Sinds ze geholpen was, dronk ze gelijk haar flesjes leeg.
2 jaar geleden
Reactie op Lichtjes123
Heb je gekeken naar de lipband en tongriem? Dit is herkenbaar bij onze doch ...
Bedankt voor je reactie en fijn te lezen dat dit het bij jullie heeft opgelost. We hebben dit inderdaad ook laten checken. Lipband was prima en tongriempje was iets kort maar niet heel erg en hebben we niks aan laten doen. Ik denk ook niet dat dit het is bij ons zoontje. Begin augustus kunnen we terecht bij kinderarts voor de zekerheid.
2 jaar geleden
Hi! Misschien een domme vraag, maar hoe geeft hij aan honger te hebben?
Ik merk namelijk bij mijn dochter dat ze vaak ook gaat happen als ze wat darmkrampjes heeft. Dan lijkt ze hongerig door het gehap, maar inderdaad ook strijd en niet de tepel willen pakken, tot er ineens een knetterscheet uit komt. De darmpjes worden door drinken gestimuleerd, dus qua timing klopt dat wel.
2 jaar geleden
Reactie op Jansss
Ja hoor heel herkenbaar. Hier dus een koemelkeiwitallergie. Ze krijgt neoca ...
Hoi, oh fijn dat het nu goed gaat. Ja wij hebben ook aan kma gedacht maar hij reageerde nog slechter op pepti en heeft verder geen klachten als eczeem dus huisarts en consultatiebureau dachten niet aan een allergie. Had jouw dochter wel ook andere klachten naast onrustig drinken?
2 jaar geleden
Dit deed onze dochter ook, alles en iedereen erbij gehaald. Maar niks hielp. Het enige dat tot nu toe helpt is een andere flesspeen, blijkbaar moest ze teveel moeite doen en nu we de 1-2-3 speen van Difrax gebruiken, drinkt ze alle flessen leeg. Klinkt ideaal, maar is het niet helemaal, want ze doet gemiddeld 5-7 minuten over een fles van 150. Maar dit is de enige manier waarop ze goed drinkt en dan is het oke volgens cb/huisarts.
Dus of het echt een oplossing is, is de vraag, maar wie weet helpt een grotere speen.
2 jaar geleden
Dit klinkt in het begin echt als mijn zoontje! Vooral het overstrekken! Bij ons is toen het sandifer syndroom geconstateerd. Oftewel verborgen reflux. Hij krijgt dan wel zijn melk omhoog maar spuugt het niet uit. En dat brandt in zijn keel. In het begin was het ook enorme strijd met hem. Ik ben met 2,5 maand begonnen met hapjes te geven omdat ze aangaven in het ziekenhuis dat met vaste voeding de kans groot is het minder te worden. Ik merkte het volgende bij onze nieuwe manier:
- voeding deden we alleen nog liggend en dan met een dun kussentje onder zijn hoofd tot de schouderbladen of newborn set van stokke (bijna geen problemen)
- hapjes vond hij leuker en lekkerder dan de fles
- geen strijd meer maken dat die fles leeg moet. Soms kwam die dan wel eerder maar dan gaven we gewoon weer een fles.
Wij hebben hierdoor echt meer rust gekregen vooral als hij van zijn voeding wat momenteel 150 cc aanbieden is maar 60 cc opdrinkt. Bij ons is die dan wel tevreden. Soms helpt het ook om het 20 minuutjes zo te te laten en dan de fles nog even aan te bieden.
En dat overstrekken had bij ons te maken doordat hij zo meer ruimte had bij zijn keelgat. Eerst hielden we het tegen, nu niet meer maar begeleiden we het meer en ook dat gaat beter.
Ik snap heel goed dat wanneer het niet gaat zoals het gaat en je lang bezig het met de fles. In het begin wij soms 1,5 uur. Dan zijn de nachten echt lang en een hel. Wij merken nu gelukkig dat het beter gaat en die hoop hebben we altijd maar gehouden.
Ik hoop dat je wat kan met deze tips!
2 jaar geleden
Reactie op Lichtjes123
Heb je gekeken naar de lipband en tongriem? Dit is herkenbaar bij onze doch ...
Hi! Wij zijn er ook pas net achter gekomen dat haar tongriem en lipbandje te kort zijn. Hoe is jou ervaring met het klieven op de leeftijd van 5maanden? Ik lees overal dat het pijnlijker is na 3mnd..
& kon jullie kindje vanzelf beter drinken? Of heb je haar getraind/oefeningen gedaan.. aangezien ze al die tijd ervoor een andere drinktechniek heeft geleerd/gecompenseerd.
2 jaar geleden
Reactie op M.E.O
Hoi, hoe gaat het met jullie? Wij hebben precies dezelfde klachten. Hebben ...
Hoi, we zijn gisteren bij kinderarts geweest. Volgens hem boden we teveel voeding aan en geeft hij dus aan genoeg te hebben. Advies is om strijd niet meer aan te gaan en minder aan te bieden. Onze zoon groeit dan ook goed en we kregen uiteindelijk na een uur met heel veel strijd de fles er ook wel in. Dus er was bij ons geen sprake van een slechte groei. We gaan dit nu proberen maar geloven niet dat dit het oplost. We hebben dit drink probleem namelijk al sinds week 1 en toen boden we echt niet teveel aan.. vrijdag hebben we een dagopname en wordt er nog met ons meegekeken.