7 Reacties
5 maanden geleden
Lastig he! Ik slaap naast onze dochter, zou dit graag afbouwen maar loskoppelen lukt idd momenteel niet zonder veel boosheid.
Als de slaapregressie voorbij is ben ik van plan bij de eerste voeding in de avond / nacht gewoon voet bij stuk te houden en desnoods 2 uur troosten tot ze slaapt zonder tepel...
Tegen zere tepels helpt hier heilwolle! Dit draag ik dan de hele dag in mijn bh en na 1 a 2 dagen is de pijn helemm weg
5 maanden geleden
Reactie op Wajomanza
Lastig he! Ik slaap naast onze dochter, zou dit graag afbouwen maar loskop ...
Ja precies! Ik zeg ook steeds oké na deze spring proberen we eigen bedje (naast ons) en daarna eigen kamer. Maar we zijn alweer 6 maanden voorbij ons ‘rooming out’ plan 😅
Oh top! Dankje, ik ga een poging wagen want kokosolie en lanoline werkt niet
5 maanden geleden
Misschien helpt het om een fles (kv) te geven beneden en dan erna naar bed met borst, maar wellicht als ze meer gevuld is laat ze makkelijker los?
Geen ervaring maar dit kwam bij me naar boven
Verder kans dat er toch nog wel steeds melk uit blijft komen en daarom ze eraan blijft? Na 12 maanden zie je dat niet meer met kolven maar krijgt je kind het er nog wel uit.. (maar wellicht is het niet genoeg)
Verder zou ik de “biological nurturing” houding aanbevelen! Zo voed ik m’n 13m dochter altijd nog. Paar kussens op je bed, er rechtop tegen aan leunen en je kind rechtop tegen je aan leggen op de borst. De beentjes zitten zegmaar over je been heen naar achter. Als ik op de bank zit dan trek ik ze ook wel is naar voren, dan zit ze eigenlijk gewoon op schoot. Google maar is. Wellicht heeft dat meer rust in voeden deze houding. M’n dochter blijft soms onrustig tijdens liggend voeden (doe ik ‘s nachts) en als ik dan zo ga zitten dan valt ze makkelijker in slaap en laat ze los. Succes!
5 maanden geleden
Hier ook wel, maar in mindere mate. Soms als ze tandjes krijgt bijt ze ook bij het drinken. Dat icm zuur speeksel zorgt bij mij dan ook voor pijnlijke tepels. Purelan werkt bij mij dan altijd super goed, maar las dat dat bij jou juist niet werkt... dus vrees dat ik dan niet echt tips voor je heb 🙈
Bij mij duurt het nooit echt lang, meestal een week of 2. Missch schept dat nog hoop