10 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb m'n 1e bevalling ook zonder pijnbestrijding gedaan en ging allemaal prima. Ja ik was erna gesloopt van de inspanning, maar pijn kan ik me niet herinneren. Kindje is geboren als sterrenkijker overigens en heb 0 ingrepen gehad. In totaal 8.5u 😉
Verga nu ook dagelijks van de pijn in mn rug, bil, liezen en benen en neem met enige regelmaat Paracetamol om te kunnen inslapen of de dag door te komen.
Het voordeel van je bevalling is dat je hormonen het overnemen en zorgen voor een natuurlijke pijnbestrijding. Ademhaling en de warmte van een bad gaat je heel erg helpen. Zenuwpijn kun je haast niks aan doen, behalve zware medicatie.
Mocht je het niet trekken, kun je altijd nog naar het ziekenhuis (als je daar niet al standaard voor kiest) en daar om pijnbestrijding vragen.
3 jaar geleden
Ik zou zeker contact opnemen met een bekkenfysiotherapeut. Zij kunnen je hopelijk begeleiding geven voor houdingen bij het slapen, en houdingen die het beste werken tijdens de ontsluitingsfase.
Ik begrijp de gedachte wel, als je hier al zo'n last van hebt, hoe moet het dan bij een bevalling? Het verschil is dat je je waarschijnlijk op de bevalling hebt voorbereid, en de pijn heeft ook een doel: het brengt je dichter bij de ontmoeting van jouw kindje. Bij de ischias klachten is dat niet, het is vervelend, het heeft geen doel, en je hebt geen begeleiding gehad hoe je ermee om moet gaan.
3 jaar geleden
Dank jullie allemaal voor jullie berichten, dit helpt enorm! Ik heb sind week 15 al een fysio ingeschakeld aangezien ik toen al onwijs veel last had van m'n stuitje ivm een onstabiele bekken, heb dus al een tijdje met bekken pijn te maken, maar gisteravond was echter de hoogtepunt van de pijn en kon ik het even niet meer verdragen. De scherpe pijn van de ischias komt inderdaad soms echt out of nowhere waardoor het mij soms zo overvalt!
Paracetamol wordt dan maar mijn nieuwe best friend in deze laatse weken haha maar zal dit natuurlijk met mate innemen.
3 jaar geleden
Ik heb hier in mijn vorige zwangerschap de laatste 2 weken erg veel last van gehad. Was echt aan huis gekluisterd en werd er gek van. Bij de bevalling geen last van gehad en na de bevalling was het ook meteen weg. Kwam echt door het einde van de zwangerschap, ligging baby en gewicht van de baby.
Komt echt goed!
3 jaar geleden
Ik heb ischias zo erg gehad een aantal weken geleden dat ik niet kon lopen.. Zitten ook heel erg pijnlijk! Door veel massages van de fysio, warmte, pijnstilling en oefeningen is het minder geworden en kan ik nu alles weer.
Zoals de anderen hier ook aangeven is een bevalling wel anders denk ik (het levert je wat op) en wie weet is je mindset dan ook anders waardoor je door kunt!
3 jaar geleden
Oh ladies, vandaag is het ineens in mn rug geschoten. Heb al sinds week 20 ongeveer bekkenpijn en de afgelopen dagen ook soms steken in mn rug met uitstraling naar mn bil/been. Maar is vaak met een paar minuten wel weer over.. sinds vanmiddag dus mega pijn, links met uitstraling naar mn bil, lies en been. Kan haast niet eens staan of lopen. Liggen met een kruik verlicht iets.
Hebben jullie nog tips? Ben nu 38+3