18 Reacties

2 maanden geleden

Mijn zoontje is van 3 mei, komt ineens ook 2x per nacht. Waarschijnlijk een sprongetje. Ik geef hem dan een kleine fles van 90 ml en dat vindt hij voldoende. Cb gaf bij ons aan, dat het vaste voedsel niet op een dag aankomt, kan best iets eerder. (Was hier wel het advies ivm erge reflux dus veel spugen).

2 maanden geleden

Ik heb hier nog nooit van gehoord! Ik kan er ook niets over vinden als ik het probeer op te zoeken. Door wie wordt die regel gesteld? En wat houdt het in?

2 maanden geleden

Onze zoon krijgt ook 5 keer een fles van 180 + 6. Volgens het CBR was dit echt de grens (gezien de 1 liter en omdat onze zoon ook aan de bovenlijn groeicurve zit). Toen ik vroeg wat ik dan moest doen als hij in de nacht kwam (want dit doet hij) kon er met moeite een flesje af van 90 + 3… Overigens heb ik ook al vaker gelezen dat ze bij het CBR aangaven dat boven de 1 liter niet zo erg is… t is soms maar net wie te treft lijkt het.

2 maanden geleden

Reactie op Liinseey

Onze zoon krijgt ook 5 keer een fles van 180 + 6. Volgens het CBR was dit e ...
Hier idd ook aan de bovenkant van de curve. Met 90 cc heeft hij alleen niet voldoende, dan krijg ik hem niet in slaap. Vind het zo lastig want je leest/hoort overal zulke tegenstrijdige adviezen.

2 maanden geleden

Reactie op June2021

Hier idd ook aan de bovenkant van de curve. Met 90 cc heeft hij alleen niet ...
Ik had dit bij mijn dochtertje van bijna 3 nog nooit gehoord en nu bij mijn zoontje van 4maanden hoor ik het ook voor het eerst. Want ze zei dat er ook een flesje af moest. Toen liet ze me een lijst zien van wat hij zou mogen drinken, het klopte gewoon met wat ik hem precies geef wist ze niet zo goed wat ze moest zeggen en dit was toen die 3maanden was dronk die 6/7 flessen van 180 soms zelfs 210. En hij mocht dat gewoon hebben van een lijst die ze liet zien. En hij komt ook over de 1 liter. Dus weet ook niet waar ze dat vandaan hebben gehaalt. Zou gewoon kijken ook naar je kind. Bedoel als je kindje niet in slaap valt kan je hem moeilijk laten huilen omdat die nog dorst heeft.

2 maanden geleden

Reactie op June2021

Hier idd ook aan de bovenkant van de curve. Met 90 cc heeft hij alleen niet ...
Sorry voor lange bericht

2 maanden geleden

Reactie op Nour_2021

Ik had dit bij mijn dochtertje van bijna 3 nog nooit gehoord en nu bij mijn ...
Oh serieus? Heb je daar toevallig een foto van? Nee, laten huilen is echt geen optie en ga ik niet doen. Mijn eerste zoontje gaf ik volledig borstvoeding en daar was het gewoon oneindig dus dit voelt ook heel onnatuurlijk haha.

2 maanden geleden

Mijn oudste was ook een hongerige baby en heeft tot 5 maanden ook meer dan de 1 liter gekregen. Ondanks dat we toen vanwege de honger net 3 maanden meg vast voedsel zijn begonnen. Vanaf het begin at hij daar ook al veel meer van. Hij is nu 2 jaar en heeft nog steeds periodes dat hij bv 8 boterhammen op een dag eet bij een groeispurt. En dat terwijl het een heel gemiddeld mannetje is

2 maanden geleden

Reactie op June2021

Oh serieus? Heb je daar toevallig een foto van? Nee, laten huilen is echt g ...
Sorry helaas geen foto van. Niet over nagedacht om te maken. Heb pas over 4weken weer afspraak helaas. Ja dat snap ik niet, dat je met borstvoeding zovaak mag aanleggen en geven als het kind wilt maar met flesvoeding ze zo op de puntjes letten.

2 maanden geleden

Hi! Wij geven ook al een tijdje 5 flessen van 180+6. Hij was een goede doorslaper, maar komt sinds een week meerdere keren per nacht. Dit is niet altijd omdat hij honger heeft, maar eigenlijk moet er nu iedere nacht wel op 1 moment toch een flesje extra gegeven worden. We maken dan vaak een klein flesje en dat lijkt voor dan voldoende. Ik twijfel zo of het te maken heeft met de sprong waar hij in zit of dat we het beste over kunnen op 210 + 7. Dan moet er natuurlijk ook een fles af en hij meldt zich nu juist vaker dan voorheen, dus een fles minder zie ik niet gebeuren. Iemand tips voor ons? 🙃

2 maanden geleden

Ons zoontje (eerste kindje) zat ik er ook altijd mee te klooien. Ons dochtertje (2e kindje) krijgt nu half/half. Kan iemand mij vertellen waarom je met bv wel onbeperkt mag geven? Is dat gewoon omdat ze het niet kunnen controleren? Ons zoontje is tot op de dag van vandaag nog steeds groot (niet dik) wordt bijna 3 en draagt maat broeken 104 en bovenleiding 110/116 😅 Ons dochtertje is het tegenovergestelde is 3.5 maand en weegt 5 kg groeit net maatje 56 uit. We geven haar alles wat ze wil soms elke twee uur zelfs.

2 maanden geleden

Reactie op 1992mamma

Ons zoontje (eerste kindje) zat ik er ook altijd mee te klooien. Ons dochte ...
Borstvoeding is licht verteerbaar, kunstvoeding niet. Daarom mag BV onbeperkt en KV niet

2 maanden geleden

De stelregel van 1 liter is volledig achterhaald. Bron: https://www.ncj.nl/wp-content/uploads/media-import/docs/jgz-richtlijn_voeding-en-eetgedrag_de_samenvatting_.pdf

2 maanden geleden

Kijk ook hier staat dat het achterhaald is :)

2 maanden geleden

Komt het niet door een sprongetje? Het schijnt dat ze ‘s nachts veel dingen verwerken en een soort van ‘oefenen’ in hun hoofdje. Bijv omrollen ect. Dat las ik toevallig gisteren

2 maanden geleden

Reactie op BB1121

Kijk ook hier staat dat het achterhaald is :)
Ik had de informatie idd ook gevonden! Ik snap alleen niet waarom het CB dan blijft aangeven dat je je aan de 1 liter moet houden en niet teveel mag overschrijden. Naja ik geef m’n zoontje gewoon wat extra want huilen van honger kan ik niet over m’n hart verkrijgen.

2 maanden geleden

Reactie op June2021

Ik had de informatie idd ook gevonden! Ik snap alleen niet waarom het CB da ...
Omdat ze helaas bij het cb niet altijd helemaal up to date zijn…

2 maanden geleden

Reactie op Nour_2021

Sorry helaas geen foto van. Niet over nagedacht om te maken. Heb pas over ...
Borstvoeding is natuurlijk en is precies afgestemd op de behoefte van de baby. Hier mogen ze dus zoveel van drinken als ze willen.