12 Reacties
één maand geleden
150 ml per kg
Dus bijv je baby is 8 kg x 150 ml dat heeft hij nodig volgens de richtlijnen
Gewoon je baby volgen en misschien laat hij nu meer tijd er tussen als hij grotere flesjes krijgt
één maand geleden
Bij mijn oudste zoon was dit ook het geval, hij heeft langere tijd meer dan 1 liter per dag gedronken. Cb vertelde destijds dat de 1 liter regel achterhaald is. Je zou ze nog even kunnen vragen, want dan kunnen ze je advies geven op basis van de groei en gewicht van je zoon
één maand geleden
Ik heb toevallig vandaag deze 4+ maanden pap gekocht in de ah! Deze ga ik als ontbijtje geven op dagen dat ik vrij ben, wellicht helpt dit?
En hoeveel uur zit er tussen de flesjes? En ben je al begonnen met hapjes? En weet je zeker dat hij echt honger heeft en dat het geen ‘verveling’ is?
één maand geleden
Reactie op KleineFreek24
Ik heb toevallig vandaag deze 4+ maanden pap gekocht in de ah! Deze ga ik a ...
Doe je dit dan ipv een fles, naja je doet het door de voeding natuurlijk haha. Dat is dan het ontbijtje zeg maar? ;)
Goed idee van je.
één maand geleden
Reactie op carmenflower
Doe je dit dan ipv een fles, naja je doet het door de voeding natuurlijk ha ...
Ja! Om af te wisselen. Wanneer ik dan haast heb (wanneer ze naar kdv of opa en oma moet) krijgt ze dan gewoon fles en op vrije dagen als ontbijt de pap. Dit maak je aan met 180 borst / kunst voeding 🥰
één maand geleden
Hier ook best vaak dagen dat ze 6x 180 aangeboden krijgt. Gaat niet allemaal volledig op, maar dan komt ze ook echt boven de 1 liter uit. Ga haar ook geen honger laten lijden... Wil wel komende week beginnen met hapjes, dus hoop dat ze dan misschien wat minder flesvoeding nodig heeft. We gaan het zien
één maand geleden
Dit gebeurt bij ons ook geregeld en ik heb het besloten het een beetje los te laten. Het schijnt inderdaad dat de 1 liter regel achterhaald is en je naar de groei en het gewicht moet kijken. De vorige keer bij het CB was hij netjes binnen de gemiddelden, hopelijk volgende keer ook 🙈
één maand geleden
Reactie op KleineFreek24
Ik heb toevallig vandaag deze 4+ maanden pap gekocht in de ah! Deze ga ik a ...
Ik ga inderdaad beginnen met hapjes. Wou het eigenlijk uitstellen tot 5/6 maanden, maar denk dat hij er wel aan toe is. En het is echt geen verveling. Hij is altijd heel duidelijk als hij genoeg heeft gedronken en dat geeft hij bij de grote flessen niet aan. Ook proberen we hem eerst af te leiden oid, maar nee hoor… hij wil echt drinken 😬 En misschien idd ook maar eens beginnen met een papje.
één maand geleden
Reactie op Szeyu
Dit gebeurt bij ons ook geregeld en ik heb het besloten het een beetje los ...
Dank voor je reactie! Ik ga het ook maar wat los laten. De ene keer is het meer dan de andere keer. Hij geeft het zelf heel goed aan als hij genoeg heeft gegeten. Dus dat neem ik maar als leidraad.