Hoi mama’s,
Mijn dochtertje is morgen 12 weken en ik weet niet goed waar ze ineens last van heeft.
Is het het weer? Is het haar sprong (waar ze volgens de oei ik groei app nog 2 dagen in hoort te zitten)? Is het omdat wij aan het oefenen zijn om overdag op bed te slapen?
Ze sliep de nachten 11 a 12 uur of soms zelfs langer door. Nu wordt ze vaak ineens tussen 2 en 4 wakker en dan rond 7 uur al weer. Het was altijd best een ‘uitslaper’. Een keer zelfs tot 11.30u. Nu snap ik dat hoor, dat dat echt niet zo blijft. Maar ze slaapt dus überhaupt niet meer door.
Ook overdag doet ze nog maar mini dutjes. Als ze 30-45 min slaapt na iedere fles is al veel. Ze is dus einde van de dag helemaal over vermoeid..
Ook zijn wij met 6 en 8 weken naar de osteopaat geweest omdat ze krampjes had. Sinds week 9 is het een totaal ander kind (na de laatste keer osteopaat). Ze is zo vrolijk, kletst, laat lekker veel scheetjes maar lijkt hier geen last van te hebben.
Nu is ze 12 weken en het lijkt wel ineens weer opnieuw te beginnen..
. Er komt amper meer een lachje af en kletst amper meer. Ik merk dat ik weer een erg nerveus gevoel / spanning heb nu ze weer zo is. Wij hebben 8 weken lang iedere dag de hele dag met een draagzak moeten lopen omdat ze zo veel huilde. Ik was zo blij en merkte dat ik eindelijk van week 9 tot afgelopen weekend (dus dik 2 weken) echt van haar kon genieten.
Het maakt me zo verdrietig dat ik meteen denk dat dit weer helemaal opnieuw gaat beginnen.
P.s. ik zit ook in therapie / EMDR voor trauma bevalling. Ik merk dat hoe meer zij huilt, hoe meer ik weer heel verdrietig wordt over mijn bevalling..