9 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb toevallig een gesprekje er over gehad laast omdat ik nu 12 weken ben en vorige week stemde ik er ook voor in over 2 weken de 13 weken echo te laten doen met een geheel onderzoek. Nu vertelde mijn vloskundige dat het zo kan zijn dat ze bij 13 weken zien dat het hartje of inderdaad het hoofdje te klein is maar dat dit weg is met de 20 weken echo onderzoek en dat je dan voor niks 7 weken in de stres zit. Dit verhaal van mij vloskundige heeft mij wel rustiger gemaakt omdat met 13 weken is je baby nog in volle groei. Dus niet getreurd ook al snap ik je gevoel heel goed. Misschien heb je iets aan mijn verhaaltje.
2 jaar geleden
Reactie op chloe26
Ik heb toevallig een gesprekje er over gehad laast omdat ik nu 12 weken ben ...
Super lief dankjewel! Het doet me wel goed ja dit te horen. De dame in het AMC zij dit ook maja als je daarna zo'n raport leest wordt je niet blij. Het hartje en alles verder ziet er goed uit het is enkel het hoofdje wat onder de norm zit qua kleinheid. Maar tis precies wat je zegt je zit nu in zo'n onzekerheid en niemand kan je ook meer duidelijkheid geven ipv maar afwachten.
Maar bedankt voor je lieve woorden
2 jaar geleden
Wat een vervelend nieuws, maar dit is 'helaas' wel het doel van de 13 weken screening: vroege afwijkingen opsporen, zodat je er of van te voren op te hoogte van bent, of in de mogelijkheid hebt om de zwangerschap af te breken. Je verhaal klinkt alsof je daar niet helemaal bewust van was.
Net als met de NIPT kan het zo zijn dat het een valse afwijkende uitslag is, waarvoor uitsluiting bij een prenataal centrum nodig is.
Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk is het met de 16 weken bij getrokken!!
2 jaar geleden
Reactie op Nicole1306
Wat een vervelend nieuws, maar dit is 'helaas' wel het doel van de 13 weken ...
Nee klopt achteraf stom ja maar heb me er inderdaad niet teveel in verdiept. Ook iets te na茂ef nadenken van ze vinden toch niks. De nipt heb ik eerst bewust voor gekozen deze niet te doen. Maar deze ga ik nu morgen toch wel doen
Dankjewel!
2 jaar geleden
Bij mijn vorige zwangerschap was het hoofdje net op het randje wel of niet te klein. Uiteindelijk was alles gewoon goed gelukkig
2 jaar geleden
Hi, bij mijn eerste dochter kwamen ze er ook achter dat haar hoofdje te klein was. Ik heb vanaf week 20 tot 36 elke week echo鈥檚 gehad om de groei in de gaten te houden en of de doorbloeding van de placenta en navelstreng wel goed was. Ze groeide perfect op der eigen lijntjr alleen veel kleiner dan gemiddeld (met p6 geboren). Nu loopt er een heerlijke dreumes van 15 maanden rond.
Ik vond dat ze echt veel paniek maakte voor helemaal niks. De arts die de extra guo鈥檚 afnam zei ook dat het maar gemiddelde zijn en dat dat soms gewoon afwijkt zonder achterliggende reden. Ik hoop natuurlijk dat dat voor jou ook zo is! 馃崁
2 jaar geleden
Bij mijn man zitten kleine hoofden in de familie. En ja hoor bij de eerste was het iedere echo 'dat hoofdje is wel aan de kleine kant' Totdat er het in het dossier lieten zetten en toen was het prima. Vervolgens weer hetzelfde moeten doen bij het consultatiebureau...
Maar madam is nu al weer bijna 7 en met dat hoofd is niks mis, met die oren soms wel 馃槈
2 jaar geleden
Hoi hoi, ik heb vandaag hetzelfde nieuws gekregen met de 13 weken echo, dus jouw topic raakte me meteen. Ben er toch best wel van ondersteboven. We worden morgen of overmorgen gebeld door het AMC. Weet jij inmiddels al meer? Liefs, Saskia