30 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Jessara
Bedtijd verplaatsen?
Laat ik het dan anders formuleren: Wat zijn jullie voed- en slaaptijden en algehele invulling in het laatste blok voor een bedtijd van 19:00/19:30?
4 maanden geleden
Wij vullen het niet echt speciaal in. Hier gaat de baby echt nog niet al om 19.00 uur slapen. Onze invulling is dan ook de dreumes op bed brengen en de baby gaat dan vaak mee. Meestal is dit het blok waarbij de baby bijna niet wil slapen. Hij slaapt pas na 20.00 uur en dan is dat echt het vroegste tot nu toe
4 maanden geleden
Ik breng de kleine naar bed als hij moe begint te worden en dat kan per dag verschillen op welk tijdstip dat is, dus ik heb geen vaste bedtijd rond 19u. En hij is een hele goede slaper, zowel overdag als snachts. Dus ik zou het een beetje loslaten en kijken waar je kindje behoefte aan heeft.
4 maanden geleden
Toevallig vandaag ook zon dag, voorheen rekken en altijd strijd met naar bed gaan. Nu toch gewoon naar bed en kijken wel even wat de avond gaat brengen
4 maanden geleden
Wij wisselen af in bedtijd tussen 6 en 8 uur, maar net wat uitkomt.
Pas sinds vandaag proberen we uit om hem rond 1900 in bed te hebben.
Om 1600 was hij wakker, gevoed en om 1720 wilde hij naar bed. Om 1810 wakker gemaakt, na 1 slaapcyclus. Gevoed en om 1845 liet hij alweer slaap signalen zien. Dus op naar het avond ritueel. Hij ligt er nu net in, zullen zien hoe het gaat 😊
4 maanden geleden
Dit is misschien dom hoor. Maar oprecht ik doe maar wat.. 🙃
Hier geen bedtijd nog, ze is nog zo klein. Heeft nog geen weet van bedtijden.
Soms hier nog de hele avond clusteren aan de borst.
Maak me er persoonlijk niet druk om. Komt vanzelf dat de avonden rustiger worden. En er een bedtijd ontstaat.
4 maanden geleden
Voor degene die zich afvragen waarom ik 19:00 aanhoudt en niet gewoon later: het is geen garantie dat hij dan ook echt slaapt en het is helemaal oké als het nu nog niet lukt en het 21:00 of 22:00 wordt maar ik wil het wel proberen om hem een beetje een ritme te geven. Niet voor mezelf, maar voor hem omdat ik merk dat het hem goed doet om een rustige avond te hebben ipv bij ons op de bank beneden etc. Vanzelfsprekend is hij nog veel te klein voor een echte vaste bedtijd, toch hoor ik graag de tips van mama's die succesvol hun kindjes rond die tijd op bed leggen icm voeding en slaapjes aan het eind van de middag.
4 maanden geleden
Mijn zoontje is om 5 a 6uur wel klaar met de dag. Ik rek het dan tot half7 a 7uur door nog even te wandelen of in bad te doen.. dan schone luier slaapzak aan etc. Fles en naar bed. Hij pakt de avondfles nooit rond 22 a 23.00. Ik krijg m dan nooit wakker rn drinkt hij dus niet.
Hij slaapt tot 01.00 a 02.00 en komt dan rond 4 of 5..
De fles van smiddahs en rond 7 zit dan wat dichter op elkaar maar tis niet anders hier.
Wil liever dat hij om 23.00 de fles pakt en dan door gaat tot 6 a 7 haha.
4 maanden geleden
Reactie op Meibaby2024
Voor degene die zich afvragen waarom ik 19:00 aanhoudt en niet gewoon later ...
Wij doen hetzelfde als jullie. Dit hoort bij baby. Soms gaat het goed en soms niet...
4 maanden geleden
Bij ons is het ritme zo dat hij rond 8 uur de fles krijgt en daarna naar bed gaat. Met de fles en rechtop houden ben ik al goed zo'n 30-40 min bezig. Vervolgens leg ik hem wakker in bed met zijn tut. Tegen 9 uur slaapt hij dan altijd. Dit is wel altijd dus 1-1:15 uur na wakker worden voor de fles. Na 5 uur slapen lijkt me in jullie ritme dan nog gewoon kunnen. Als hij tot half 6/6 uur slaapt, dan zou hij na de fles van 7 uur weer opnieuw aan zijn wakker tijd zitten en dus slapen?
4 maanden geleden
Onze zoon krijgt vaak rond 15.30 uur voeding. Vandaag heeft hij van 17.30-18.00 nog eventjes geslapen. Toen om 19.30 de fles in een donkere kamer, wat we elke avond doen (ene keer gaan we 19.00 naar boven, andere keer 19.30. Ligt aan hoe hij de rest van de dag geslapen heeft). Wij hebben nog nooit moeite gehad dat hij niet sliep na die fles.
4 maanden geleden
Wij komen vaak anders uit met de voedingen (meestal een fles rond 7.00 uur, 10.30 uur, 14.30 uur, 18.00 uur en 1x in de nacht). Hiermee slaapt ze meestal nog tussen 15.30/16.00 uur en 17.00 uur. Om 18.00 uur is ze meestal zo moe, krijgt ze de fles en ligt ze er rond 18.30/19.00 uur in. Ik vind de avondfles nu best vroeg (18.00 uur), maar dit is hoe wij vaak uitkomen op haar verzoek :)
4 maanden geleden
Ik trek het ritme van wakker zijn en slaapjes door tot we tussen 20.00-21.00 aan zijn beland. Dan gaat ze naar bed. Het is alleen wel zo dat ze aan het einde van de dag minder zin heeft om te slapen en het wat moeite kost haar in slaap te krijgen 😂
Ik vind het Instagram account van Bureau Slaap erg fijn, zij hebben hier ook wat tips voor!
4 maanden geleden
Reactie op RianneWendy
Wij wisselen af in bedtijd tussen 6 en 8 uur, maar net wat uitkomt.
Pas si ...
Dit ging gisteravond niet en is uiteindelijk tot 20:30 wakker geweest, daarna weer op bed kunnen leggen 😊
4 maanden geleden
Ik laat hem gewoon gaan. Als hij slaapt dan slaapt hij, en uit ervaring zeg ik "goed slapen doet slapen". Een uitgeruste baby slaapt het best. Dan maar een extra dutje en een later avondslaapje. Ik vind vaste bedtijden zelf nog veel te vroeg.
Ik hield net als bij mn 1e aan qua bedtijd etc:
tot 1 jaar bepaalt de baby
tot 2 jaar bepalen we samen vanaf 2 jaar bepalen papa en mama.
Werkte bij mn 1e heel goed en nu weer. 🙂