23 Reacties

24 dagen geleden

Hier ook hoor! Laatste dutje word overgeslagen en gaat om 18:00 de nacht in!

24 dagen geleden

Ik probeer er alles aan om het naar 18:30 te rekken haha, maar 18uur komt regelmatig voor! Alleen dan wel vaker 7uur wakker ipv 8uur in de ochtend

24 dagen geleden

Hier gaat hij ook om 6 uur de nacht in hoor. Soms slaapt ie dan door tot 07.30, soms komt ie in de nacht 1x

24 dagen geleden

Hier ook vaak om 18 al naar bed. Vervolgens komt ze einde avond en in de nacht nog. Hopelijk dat het over een tijdje gaat verschuiven.

24 dagen geleden

Hier ook vroeg naar bed. 17.30 laatste fles en dan tussen 18.00-18.30 naar bed. Hij slaapt dan tot 6.00-7.00 uur in de ochtend. In de nacht soms even het speentje terug geven.

24 dagen geleden

Op dagen waarbij m’n zoon naar de opvang of oppas is geweest slaapt hij het liefst al om 18:00 omdat ie dan kapot is van alle indrukken van de dag en de volgende ochtend is het wakker maken om de dag weer te beginnen

23 dagen geleden

Ah fijn dit topic. Ik ga dat ook eens proberen want dat laatste slaapje lukt hier ook niet.

23 dagen geleden

hier precies het zelfde!

23 dagen geleden

Hier gaat dat ook binnenkort gebeuren denk ik… Ben alleen bang dat hij dan vroeg wakker wordt. M’n oudste ging ook altijd 18u naar bed en werd vaak 05:00 wakker.. 👻

23 dagen geleden

Ja hier! Het schijnt ook dat ze rond 18:00 uur melatonine, het slaaphormoon aanmaken. Ik kom vaak ook ‘slecht’ uit met de dutjes waardoor hij om 16:00 uur wakker wordt. Dan wil hij eigenlijk 17:30 uur al wel naar bed. Ik rek het tot 17:45 uur naar boven gaan. Ik vind het prima; hij doet overdag 3 dutjes en slaapt ‘s nachts het klokje rond. Heb ik best een lange avond voor mezelf :)

23 dagen geleden

Onze zoon sliep niet dus we zijn met een slaapcoach aan de slag gegaan. We mogen van haar het laatste dutje overal laten doen omdat deze heel erg lastig is, maar wel belangrijk (dus niet in bed). Bv in de kinderwagen, auto, draagzak etc. Bij mij ligt hij meestal op m’n borst en slaapt meestal wel een halfuurtje ;). Hij gaat om 19.00 naar bed, maar als ze gewoon goed slapen als ze 18.00 naar bed gaan zou ik dat ook helemaal prima vinden hoor

23 dagen geleden

Klinkt super netjes in mijn ogen. Ik doe een soort van maar wat. Na 16 uur slapen lukt vaak ook slecht. En dat betekend bij mij dat ze echt wakker is tto 20 of 21 uur. Dat leek mij een soort van extreem maar ik volg wel haar humeur. Ach, als we naar ons kindje kijken en ze zijn blij dan zal het goed zijn!

23 dagen geleden

Reactie op maria_1234

Klinkt super netjes in mijn ogen. Ik doe een soort van maar wat. Na 16 uur ...
Ze slaapt (tussen de voedingen door) wel echt vaak tot 08 of 09 in de ochtend als we niet op stap moeten. Ja vind ik ook heftig lang. Mijn zoontje was altijd tussen 04 en 06 wakker en nu nog steeds een vroege vogel 😅 ach, quality time met hem

23 dagen geleden

Heel herkenbaar! Gebeurd bij ons ook. 3 a 4 dutjes op de dag, ze is 4 maanden!

22 dagen geleden

Reactie op Mandyvdijk

Onze zoon sliep niet dus we zijn met een slaapcoach aan de slag gegaan. We ...
Heeft de slaapcoach jullie geholpen? En hebben jullie je zoontje moeten laten huilen om te leren slapen of lukte het zonder traantjes? Hier ook eentje die veel moeite heeft met slapen en overdag na veel moeite alleen in de draagzak in slaap valt

22 dagen geleden

Yep hier ook hoor. Ze komt vaak zo uit met haar dutjes overdag. Rond 6en gaan we douchen en dan nog een fles, vaak slaapt ze voor half 7 al Komt meestal nog een keertje in de nacht en slaapt dan tot een uur of 6-7. Ik maakte me er eerst heel druk om maar het gaat op deze manier veel relaxter dan er nog een dutje tussen proppen zodat ze wat later naar bed gaat

21 dagen geleden

Slapen jullie kindjes dan overdag wel 3 keer? Mijn zoontje slaapt 2x 2 uur van 10 tot 12 en van 14.00-1600 op t moment en om 4 wordt hij ‘s middags wakker en daarna werkt t laatste slaapje niet meer…

21 dagen geleden

Jup ! Elke avond 6 -6:15 op bed. Langer rekken kan ook echt niet. 20 voor 6 begint die te " zeuren" dan wilt die in de pyjama , de fles en op bed. Je kan er letterlijk de klok mee gelijk zetten

21 dagen geleden

Hier ook! Tegen 18.00 wordt ze moe en zeurderig. Om 18.30 meestal echt klaar en dan pyama en slaapzak en dan boven de laatste fles en dan gaat ze de nacht in en slaapt ze tot 09.00 de volgende ochtend 😅

21 dagen geleden

Reactie op JenniferNowi

Hier ook! Tegen 18.00 wordt ze moe en zeurderig. Om 18.30 meestal echt klaa ...
Oeh dat is n luxe!