16 Reacties
2 weken geleden
Nou, ik hoor het graag.
Hier hetzelfde: tot ongeveer 14/15 maanden sliep ze heel goed, maar nu wordt ze twee keer per nacht huilend wakker voor een fles. Pap geprobeerd, maar dan wordt ze alsnog wakker.
Ik heb zelf gelezen dat het te maken kan hebben met verlatingsangst of nachtmerries, omdat ze zich nu meer bewust is van zichzelf. Alles wordt sterker in deze fase.
Ik ben 28 januari uitgerekend van ons vierde kindje, dus ik hoop echt dat dit snel voorbij is. Tussendoor heeft ze ook een week gehad waarin we haar niet eens in bed konden leggen: huilen, boos worden… Nu gelukkig alleen die 1 à 2 flessen, maar nog steeds huilen en veel behoefte aan nabijheid.
2 weken geleden
Hier ook.. heel herkenbaar en echt heel pittig.. ik heb nu een camping bed op onze kamer. Hier leg ik haar in.. als ze niet weer wil gaan slapen. Heb er ook 2 weken bij gezeten en gedaan maar is niet vol te houden.. wij zitten er nu bijna 4 weken in. Met in slaap komen zit ik erbij tot ze slaapt. Op afstand en met de rug naar haar toe. Hier elke nacht nog wel eraf. Het gaat hier iets beter betreft het niet meer extreem schreeuwen. Maar we zijn er nog niet. Nog steeds gebroken nachten en veel nabijheid willen.
2 weken geleden
Ze ontwikkelen zo erg, ik hoor niks anders van vriendinnen met kids met dezelfde leeftijd mijn zoontje heeft het ook, pakt elke slaapregressie mee, dit is best een pittige je kan er veel over lezen op internet.. moet zeggen dat ik 3 uur slapen overdag ook wel best lang vind en de meeste kindjes 1,5 tot max 2 uur slapen, ik merk het iig aan m’n zoontje als die overdag lang slaapt, dan gaat die spoken inde nacht of naar bed brengen is dan drama.. word echt wel weer beter allemaal! Hier helpt het om m’n zoontje gwn mee in bed te nemen dan slapen we allemaal weer verder als die zulke nachten heeft en dan ineens is het weer over, en dan komt er weer verkoudheid tandjes of weet ik het wat 😅🤣
2 weken geleden
Herkenbaar, maar geen tips. Wij zitten er ondertussen al 3 maanden in. Al vanalles geprobeerd, op een gegeven moment ‘s nachts gewoon tussen ons in gelegd. We waren/zijn gesloopt. Al lijkt het de afgelopen 3 nachten wel iets beter te gaan, maar ik zal nu wel de goden verzoeken 🙈
2 weken geleden
Nu moet ik zeggen dat ze bij ons ook wel alle slaapregressies en sprongetjes volop meepakt, dus hoop dat het dat gewoon is die in elkaar overlopen
2 weken geleden
Hier ook hetzelfde. Onze dochter is net 18 maanden en sinds 2 weken slaapt ze in de nacht slecht. Erg vroeg wakker en veel nachtmerries. Maar ze begint nu wel iedere dag meer te praten. Ik denk echt dat het met de ontwikkeling te maken heeft.
2 weken geleden
Hier hebben we hetzelfde gehad, 2 weken drama, toen zijn we gestart met slaaptrainen door de ‘shuffle’ / chair methode toe te passen. Na 4 nachten was ze een stuk rustiger bij het naar bed brengen en sliep ze snachts weer door. Het is even doorbijten met die methode maar hier heeft het geholpen!
2 weken geleden
Wij hebben hetzelfde gehad. Steeds eerder wakker worden, flesjes willen in de nacht. Afgelopen 2 weken wilde hij in de avond niet slapen en bleef maar gillen. De middagdutjes wilde hij ook niet meer doen. Terwijl hij eerder in de middag 3-4 uur sliep. Sinds een paar dagen laten we een klein lampje aan op zijn kamer en huilt hij heel kort even en is het daarna ook weer goed. De middagdutjes worden ook weer gedaan zo’n 2-3 uur.
2 weken geleden
Reactie op chb2
Hier hebben we hetzelfde gehad, 2 weken drama, toen zijn we gestart met sla ...
Kan je de manier toelichten? Proberen waard haha.
2 weken geleden
Reactie op Anoniempje07
Kan je de manier toelichten? Proberen waard haha.
vorige week
Gaat het bij iemand al beter? Wij zitten er nu 1,5 week in en het gaat ini mini beter dan vorige week maar moeten nog steeds bij hem zitten tot hij slaapt, word snachts wakker en duurt erg lang voordat hij slaapt en is nu ook standaard rond 5 uur wakker. Oja middag dutje duurt ook ongeveer maar 30/45 minuten. Ik merk nu echt aan mijzelf dat ik op ben.. geen geduld meer kan opbrengen en me echt down voel😩 Dus wat positieve verhalen zouden me goed doen..
9 uur geleden
Slaapregressie denk ik. En een van de lastigste ook. Hier duurde het ook ruim 3 maandem