21 Reacties

3 maanden geleden

Hoeveel ml voeding gaf je eerst in totaal over de dag? Evt kun je de totale hoeveelheid verdelen over kleinere flesjes als je dat prettiger vind. Onze kleine slaapt door, maar als hij wakker wordt in de nacht en honger heeft geven we een kleiner flesje en geven we overdag iets minder zodat de totale hoeveelheid voeding over de dag het zelfde blijft. Bijv 1L voeding in totaal op een dag kun je verdelen over 5 voedingen van 200 maar ook over 6 voedingen van 165.

3 maanden geleden

Reactie op kimEnMilo

Hoeveel ml voeding gaf je eerst in totaal over de dag? Evt kun je de totale ...
Hij had eerder 6 voedingen van 150+5 en dat is als ik me niet vergis al 165..

3 maanden geleden

Ik had 7-11-15-19-3 toen ik 5 flessen gaf. Dus elke 4 uur muv de 23 uur, maar dus wel 1 nacht fles

3 maanden geleden

Wij hebben ook de overstap recent gemaakt naar 5 Flessen om ook zo de nacht door te komen. Die van ons krijgt 7-11-15-19-23 en slaapt dan dus de nacht door. Mijn ervaring was dat als die overdag die 180 5x kreeg de nacht ineens goed ging dus wie weet geldt dat voor jullie ook? :)

3 maanden geleden

Onze baby kreeg nog 6 flessen, toen zijn we bij de avondfles 180 gaan geven om te kijken hoe dat zou gaan. Toen hij door ging slapen zat hij nog maar op 5 flessen per dag en toen zijn we die op gaan hogen naar 180. Nu zit hij met 9w op 4x180, hij slaapt van 20:00 tot 6:00 en we voeden overdag op verzoek.

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Onze baby kreeg nog 6 flessen, toen zijn we bij de avondfles 180 gaan geven ...
Hi ik heb een vraagje! Onze baby van 7 weken en 5.8kg krijgt nu 5 flessen van 165 en snachts een kleintje van 90 anders zit die er echt boven. Wanneer sliep die van jullie door nadat de avondfles omhoog ging naar 180? En vanaf welke week hebben jullie dit gedaan? Maakte jullie de baby wakker voor de late avond fles?

3 maanden geleden

Ik volg dit even want zit ook tegen dit moment aan!

3 maanden geleden

Reactie op JJ010624

Hi ik heb een vraagje! Onze baby van 7 weken en 5.8kg krijgt nu 5 flessen v ...
Ik weet niet meer precies hoe oud, maar ik gok een week of 6. Toen sliep hij op die fles van 180 van 23:00 tot 4 a 5 s ochtends. S avonds sliep hij altijd bij mij op schoot vanwege onrust/krampjes dus hij werd vanzelf wakker wanneer ik naar bed ging rond half 11. Dan gaf ik hem gelijk zn flesje en ging hij slapen om 23:00. De ochtendtijd schoof vanzelf op tot een uur of 6, en ik leg hem sinds een paar dagen te slapen op zn co sleeper rond 20:00 omdat de onrust en krampjes weer over waren. Ik heb hem nog een paar keer wakker gemaakt voor de fles van 23:00 maar ik had niet echt het idee dat het nodig was, ookal dronk hij hem wel leeg. Uiteindelijk dus niet wakker gemaakt om te kijken wanneer hij zich dan zou melden, maar hij slaapt gewoon door tot 6. 馃槄 dus nu maar 4 flessen op een dag

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Ik weet niet meer precies hoe oud, maar ik gok een week of 6. Toen sliep hi ...
Aah dankjewel! Ik ga vanavond ook de 180 proberen savonds dus was even nieuwsgierig. Mag ook niet klagen hoor 22:00 fles en tussen 03/04 komt hij weer en daarna rond 07/08. Maar was even benieuwd!

3 maanden geleden

Eindelijk lees ik ergens waarbij de baby ook toe is aan 4 flessen van 180 bij 9 weken al. Overal las ik dat het best vroeg was om nu al over te stappen op 4. Maar we merken dat hij dit gewoon prettig vindt. Slaapt van 21:30 tot 07:30 nu! En onze baby is ook een stevige knul van 5,56 en 62cm!

3 maanden geleden

Wij zijn ook overgegaan op 180+6 schepjes maar dat zorgde niet voor 5 voedingen. Wij zitten nu op 6 ipv 7 voedingen bij 150+5. Ons zoontje is echt heel veel aangekomen (echt een rond beertje) en ben een beetje gespannen voor het weegmoment deze week馃檲 Voor vannacht weer de hoop dat hij wat langer achter elkaar gaat slapen zonder weer te willen drinken馃

3 maanden geleden

Reactie op ThaLady

Wij hebben ook de overstap recent gemaakt naar 5 Flessen om ook zo de nacht ...
Hier hadden wij ook deze tijdstippen en hoeveelheden. Volgen jullie dit nu nog? Hier heeft ze afgelopen nacht de fles van 7 laten vallen en van 23.00 tot 11.00 geslapen.

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Onze baby kreeg nog 6 flessen, toen zijn we bij de avondfles 180 gaan geven ...
Toen hij op 5 flessen zat, dronk hij toen 180+6 alle vijf? Hier drinkt onze dochter ook 5x 180+6. Laatste fles om 23.00 en slaapt dan door tot uur of 7/8. Echter raakt ze nu oververmoeid in de avond maar houden wij haar op voor de fles van 23.00 terwijl ze volgens mij gewoon al naar bed wil na de 4de fles. Zou dan wel betekenen dat ze minder op een dag binnenkrijgt dan eerst. Dus vroeg me af of er ook kindjes zijn die ook wat minder zijn gaan drinken (meer dan 180+6 geven is geen optie want dat gaat ze niet opkrijfen).

3 maanden geleden

Reactie op JenniferNowi

Toen hij op 5 flessen zat, dronk hij toen 180+6 alle vijf? Hier drinkt onze ...
Je kan toch ook een droomvoeding geven om 23.00? Dan geef je wel 5x 180. Naar bed na de 4de fles. Werkt bij ons prima.

3 maanden geleden

Reactie op MadiR

Wij zijn ook overgegaan op 180+6 schepjes maar dat zorgde niet voor 5 voedi ...
Heb je dit overlegd met cb? Wij lopen ook tegen een nachtvoeding aan, het lukt m gewoon niet om op 1000ml de nacht door te slapen. Ik durf nog niet over die liter te gaan 馃槀馃ゲ

3 maanden geleden

Reactie op Avds-

Heb je dit overlegd met cb? Wij lopen ook tegen een nachtvoeding aan, het l ...
Ja bij het cs bureau zijn ze best makkelijk (bij ons). Als hij honger heeft kan je meer geven zeiden ze. En uiteindelijk zou hij dan minder moeten gaan drinken ivm doorslapen. Ben benieuwd 馃檲 wij zitten al een tijdje wat over de liter heen (baby is 13 weken) maar soms drinkt hij zijn flessen overdag niet op dus dan klopt het weer wel volgens de regels.

3 maanden geleden

Reactie op JenniferNowi

Toen hij op 5 flessen zat, dronk hij toen 180+6 alle vijf? Hier drinkt onze ...
Hij dronk 5x150, maar de laatste avondfles om 23:00 maakten we 180. Die gaven we al slapend in zn bedje want hij ging ook al eerder zn nachtslaapje in. Uiteindelijk gestopt met die fles van 23:00 en hij werd er niet eerder wakker van, vroeg ook niet om een nachtvoeding als we hem oversloegen.

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Hij dronk 5x150, maar de laatste avondfles om 23:00 maakten we 180. Die gav ...
We stopten met de fles van 23:00 toen we de andere flessen naar 180 ophoogden trouwens.

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Hij dronk 5x150, maar de laatste avondfles om 23:00 maakten we 180. Die gav ...
Dan gaan we dat ook maar eens proberen! Beetje spannend inderdaad of ze dan niet weer voor een nachtvoeding gaat komen of eerder wakker wordt.

3 maanden geleden

Onze dochter drinkt om 6,10,14,18,22. Na de fles om 22:00 komt ze vaak rond 6 weer. Als ze eerder wakker is geef ik een kleije fles van 60 om haar weer inslaap te krijgen maar vaak slaapt ze wel gewoon door