20 Reacties

2 maanden geleden

Hoi hoi hoeveel weken is je baby?

2 maanden geleden

Reactie op Mamavantweeboys

Hoi hoi hoeveel weken is je baby?
Komende maandag 14w

2 maanden geleden

Reactie op BB1121

Komende maandag 14w
Wat toevallig, mijne wordt maandag ook 14 weken. mijn baby krijgt 5 flessen van 150 (heel soms 6 flessen).

2 maanden geleden

Hoe zwaar is hij?

2 maanden geleden

Reactie op Klavertje4-92

Hoe zwaar is hij?
7 kilo

2 maanden geleden

Onze baby nu 15 weken krijgt ook 4 flessen. Ik doe dit al vanaf 10 weken. Flesjes van 210+7 of 240+8

2 maanden geleden

Mijn dochter is vandaag 16 weken en krijgt ook 4 of 5 flessen met 210 +7

2 maanden geleden

Hoihoi! Hoe ziet je schema eruit als je rond 20:00 uitkomt? En hoe komt het eruit te zien als je om de 4u wilt gaan geven? Zit zelf te puzzelen met om 20:00 uitkomen namelijk

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Hoihoi! Hoe ziet je schema eruit als je rond 20:00 uitkomt? En hoe komt het ...
Ik heb geen schema. Nu komt hij soms al na 2,5/3u voor de fles vandaar dat ik die 5 flessen wel haal. Net 4 flessen hoop ik om de 4u een flesje te kunnen geven. Wat ik wel eens doe als ik vooruit reken/kijk en merk dat ik niet lekker uit kom is de laatste 2 flessen wat verkleinen zodat je wat korter op elkaar zit..

2 maanden geleden

Oei, lijkt dat mijn dochter weinig drinkt... krijgt nog borst en nu 2 flesjes. Ze drinkt telkens maar 120ml en zelfs dat drinkt ze niet altijd op... aan de borst weet ik het niet natuurlijk maar ik vermoed dat dit niet veel meer gaat zijn.

2 maanden geleden

Reactie op BB1121

Ik heb geen schema. Nu komt hij soms al na 2,5/3u voor de fles vandaar dat ...
Aah ja oke! Me dochter kreeg eerst om de 4uur maar omdat ik dan niet uitkwam steeds heeft ze nu 2 flessen om de 3u.. ik zal gewoon 210 proberen ! Desnoods begin je met alleen de ochtend en avond fles en als hij die lekker opdrinkt gewoon alle proberen. Als hij zovaak komt zal hij het wel nodig hebben. Of evt de voeding wat verdikken met johannesbroodpit meel en vanaf 4 maanden mag t ook met rijstebloem

2 maanden geleden

Reactie op Klavertje2023

Oei, lijkt dat mijn dochter weinig drinkt... krijgt nog borst en nu 2 flesj ...
Mijn zoon drinkt ook maar 100 ml borstvoeding per keer. Zit nog op 8 voedingen per dag (waarvan 2 in de nacht) is nu 14 weken oud.

2 maanden geleden

Mijn zoon zit op 180+6 om de drie uren. Met het cb overlegd en die zeiden dat zolang hij de flessen goed drinkt en goede plasluiers had het niet nodig is om naar 210+7 te gaan. Z鈥檔 laatste fles heb ik nu wel 210+7 gemaakt aangezien hij doorslaapt.

2 maanden geleden

Reactie op MMEB

Mijn zoon drinkt ook maar 100 ml borstvoeding per keer. Zit nog op 8 voedin ...
Mijn dochterje zit maar op 5 - 6 voedingen. Soms heeft ze nog een laatavond/nachtvoeding maar niet elke keer. Ze is 14 weken en 6kg dus haar gewicht was zeker ok maar sinds kort slaapt ze 's nachts langer en dus eet ze minder vaak. Ze is wel gewoon vrolijk en lijkt zeker niets te kort te komen 馃槉. Ik ga het even aanzien en binnen een week ofzo nog eens laten wegen.

2 maanden geleden

Hi! Mijn baby wordt aankomende maandag ook 14 weken en zit momenteel op 3 flessen van 180+6 en 2 flessen van 150+5 met 5,6 kg! Je kan het proberen, mij is verteld dat je boven de 6kg 4 flessen mag aanbieden. Zal ook wel weer per arts/consultatiebureau schelen hahah..

2 maanden geleden

Zoontje krijgt 4 x 210 +7 en nacht als hij zich meld 150 +5. Werkt bij ons nu prima. Hij is bijna 4 maanden en weegt ruim 7kg 馃槉

2 maanden geleden

Reactie op Klavertje2023

Mijn dochterje zit maar op 5 - 6 voedingen. Soms heeft ze nog een laatavond ...
6x120 ml past ook gewoon goed bij 6 kg en 14 weken oud en zoals je zegt je hebt geen idee wat ze drinken aan de borst. Ik ben deze week weer begonnen met werken dus nu krijgt mijn zoontje 4 dagen 3 voedingen met de fles. Hij drinkt nu 100, 80, 100 en komt in de avond wel een keer extra tov voordat ik weer ging werken maar of dat bij drinken of huidhonger is durf ik niet te zeggen.

2 maanden geleden

Hi! Wij geven ook al een tijdje 5 flessen van 180+6. Hij was een goede doorslaper, maar komt sinds een week meerdere keren per nacht. Dit is niet altijd omdat hij honger heeft, maar eigenlijk moet er nu iedere nacht wel op 1 moment toch een flesje extra gegeven worden. We maken dan vaak een klein flesje en dat lijkt voor dan voldoende. Ik twijfel zo of het te maken heeft met de sprong waar hij in zit of dat we het beste over kunnen op 210 + 7. Dan moet er natuurlijk ook een fles af en hij meldt zich nu juist vaker dan voorheen, dus een fles minder zie ik niet gebeuren. Iemand tips voor ons? 馃檭

2 maanden geleden

Reactie op Klavertje2023

Oei, lijkt dat mijn dochter weinig drinkt... krijgt nog borst en nu 2 flesj ...
Dat werkt heel anders met borstvoeding dan met flesvoeding! Ook de groeicurve gaat echt anders lopen van Bv en Kv kinderen... ik zou ook echt niet uitkomen met vier voedingen (geef BV)