26 Reacties
9 maanden geleden
Naast 7.00 fles een ontbijtje aanbieden; broodje of gebakken ei ?
Tussendoor fruit
11.00 fles proberen te verlaten. Half12/12.00uur
Half1 broodje of iets anders te eten
Slaapje
En dan 15.00 klein flesje en die steeds minder geven + nog Tussendoortje
Dan al snel avondeten en daarna avond fles
9 maanden geleden
Hier nog 4 flessen van 180+6 (soms zelfs nog 5, deze fles is wel kleiner), naast het vaste voedsel. Ook geen idee hoe ik zou moeten afbouwen. Laatst een keer 3 flessen gegeven, maar hij kwam direct 's nachts weer 2 keer. Mochten we binnenkort wel overgaan naar 3 flessen, dan zal hij een fles krijgen om 7.00, 14.00 en 19.00. Dat is ook het ritme wat ze bij ons op de opvang aanhouden
9 maanden geleden
Hier ook nog regelmatig wel 4 flessen. Wordt wel steeds minder vaak. Maar dan moeten we er echt op letten dat we haar de rest van de dag genoeg eten geven. Anders lukt 3 flessen overdag prima, maar komt ze 's nachts nog gewoon een keer of 2.
Dus nu als volgt:
Na wakker worden fles 120 en 100 pap of een cracker. Tussendoor fruit.
Dan een dutje.
Daarna brood of 2 crackers en vaak wat groente erbij. Uur na de lunch een fles van 180, die gaat niet altijd helemaal op.
Dan weer dutje.
Daarna een tussendoortje, dat kan vanalles zijn. Meestal soepstengel/maissnack/groente/fruit/yoghurt.
Dan rond 17.30 avondeten, dat is vaak zo'n 150-200 gram. Soms een potje soms met ons mee eten.
En dan tussen 18.30 en 19.00 weer een fles van 180.
Maar ook met dit schema komt ze 's nachts nog wel eens voor een voeding. Ons streven is dan ook eigenlijk niet om met een jaar te stoppen. We gaan wel proberen af te bouwen, maar zolang ze het nog nodig heeft krijgt ze gewoon een fles.
9 maanden geleden
Reactie op Rian96
Ja is ook zo! Ik heb ook het idee dat hij soms echt nog wel 4 flesjes nodig ...
Dan zal hij het inderdaad wel gewoon nodig hebben. Mocht je het interessant vinden, ik heb laatst wat onderzoeksgegevens van de who gelezen over het verschil tussen dierlijke melk en opvolgmelk voor kinderen van 12-23 maanden. En eigenlijk is de conclusie dat het op de meeste vlakken niet uit maakt wat je geeft. En dat op het gebied van vit d en ijzer enzo, opvolgmelk beter is dan dierlijke melk.
Dat heeft voor mij ook de doorslag gegeven en doen besluiten dat ik me niet meer zo druk ga maken om het afbouwen en overstappen op koemelk. Wellicht dat we dus nog een keer gaan kijken naar andere peutermelk o.i.d., maar voorlopig is dit prima.
9 maanden geleden
Van ons ook 10 maanden en nog 4 flessen hoor. (Eentje in de nacht)
07:00 fles 180/210
Tussen 8:00/9:00 klein yoghurtje met fruit en bekertje water aanbieden
Slapen
Tussen 11:30/12:00 boterham met een bekertje water
14:00 fles 120 (deze zijn we aan het afbouwen)
Slapen
16:00 klein tussendoortje met een beetje water
17:00/17:30 avond eten met een bekertje water
19:00 fles 180/210
Slapen
Ergens in de nacht een klein flesje van 120 meestal rond 01:00 uur
We zullen zn beker water elke dag met +- 200 ml water en deze drinkt hij gedurende dag op
9 maanden geleden
Reactie op Lisa1320
Dan zal hij het inderdaad wel gewoon nodig hebben. Mocht je het interessant ...
Thanks voor je uitleg😁 Dat stelt al meer gerust. Het is ook daarnaast nog is een kwestie van niet je kind vergelijken met andere kindjes. Elk kindje heeft weer zn eigen behoeftes maar dat blijft soms lastig he🤭
Maar deze info stelt wel gerust!
9 maanden geleden
Die van ons ook hoor. Ik merkte ook dat ik er heel onzeker van werd omdat het CB zei dat je maar 500cc nodig hebben op deze leeftijd. Ik hou solid starts aan, die hebben mooie schema’s hiervoor. Je zou een gratis proefabonnement kunnen nemen, screenshots maken ervan voor de rest van de komende maanden en dan gelijk opzeggen 😅
9 maanden geleden
Er staat dan ook een hele uitleg bij, maar die kun je dan niet goed lezen op deze foto’s helaas.

9 maanden geleden
Hier ook bijna 10 maanden en nog steeds 4 flessen. ( das inclusief 1 nachtvoeding) soms valt die wel weg.