12 Reacties
4 maanden geleden
Mij lijkt het wel veel ook als ik kijk naar de leeftijd en het gewicht. Mijn zoontje krijgt borst. Gister voor het eerst naar consultatiebureau geweest en hij was 4750gr ( geboorte gewicht was 2925). Hij is 7+2 en zat mooi precies op de gemiddelde lijn. Het lijkt mij dus dat je zoontje boven het gemiddelde zit wat betekent dat hij wel teveel krijgt. Maar aan de andere kant heb ik zo iets als hij zo vaak komt betekent het wel dat hij honger heeft en wij eten ook als we honger hebben dus waarom zij niet?
Ik zou het advies van consultatiebureau opvolgen maar toch ook wel kijken naar de behoeften van je zoontje. Je wil natuurlijk niet dat hij honger heeft maar wil ook niet dat hij straks op babydieet moet omdat hij te zwaar is voor z’n leeftijd
4 maanden geleden
Reactie op Moraizha Imani
Mij lijkt het wel veel ook als ik kijk naar de leeftijd en het gewicht. Mij ...
Jaa, zijn geboortegewicht was 4165, dus vanaf het begin al een zware baby en zat bij de eerste afspraak ook bovengemiddeld.
Het CJG gaf aan dat we de avond fles en ochtendfles wel naar 150 mochten verhogen maar dan krijgt die 5x120 en 2x150 dus 900. Nu krijgt hij precies hetzelfde alleen verdeeld over 6x150..
Vind het maar lastig allemaal 😅
4 maanden geleden
Onze jonge gaven we ook met 4 weken die hoeveelheid. Hij is nu 7 weken en gaat prima nog steeds de zelfde hoeveelheid en de curve gaat goed. Dus lengte en gewicht staan in verhouding. Woog vorige week 6 kilo. En zijn lengte is net geen 58cm.
Dus hij groeit snel en hard. Heeft dan ook de voeding nodig in mijn ogen.
Tip van mij. Luister naar je onderbuik die heeft het altijd goed. Denk jij dat je kindje honger heeft is dat ook echt zo. Niet twijfelen. Lekker je gevoel volgen.
4 maanden geleden
Reactie op Stephanie12021991
Onze jonge gaven we ook met 4 weken die hoeveelheid. Hij is nu 7 weken en g ...
Ah dankjewel! Zojuist weer iemand anders gesproken van het CJG en die zegt dat het wel kan. Het liefste van 6 naar 5 voedingen maar dat ik dat een paar dagen moet geven en hij dan misschien zelf een fles overslaat.
Bedankt voor je advies. 🥰
4 maanden geleden
Ons kindje is 4 weken en krijgt ook 6x 150 + 5. Drinkt niet altijd alles op maar is eindelijk tevreden.. Hiervoor was hij ontzettend ontevreden, kon een uur na z’n voeding alweer krijsen tot hij weer een fles kreeg of dat hij van voeding tot voeding gewoon niet ging slapen en uren wakker was. Iom cb dit gaan proberen en wat een verschil.. kleine word nu wakker met een lach ipv huilen.
Wij hadden eerder al het gevoel dat hij gewoon honger had maar je word aan alle kanten bang gemaakt met overgewicht, overvoeden etc.
Onze zoon woog bij de geboorte 4070 gram en nu 5040 gram.
Gewoon je gevoel volgen.. die is echt wel goed. Je wil tenslotte alleen maar het beste voor je kindje.
4 maanden geleden
Reactie op Didiiiw
Ons kindje is 4 weken en krijgt ook 6x 150 + 5. Drinkt niet altijd alles op ...
Fijn om te horen! Ons zoontje is zaterdag 5 weken en het geboortegewicht was 4165.
Gister heb ik iemand gesproken van het CB gesproken die zei dat het ABSOLUUT niet mocht. Vandaag iemand gesproken die zei probeer het eens uit en kijk hoe veel hij op krijgt. Uiteindelijk zouden we op 5 flessen uitkomen en dat past net beter bij zijn leeftijd en gewicht.
Geeft me in ieder geval veel rust!
4 maanden geleden
Reactie op JJ010624
Fijn om te horen! Ons zoontje is zaterdag 5 weken en het geboortegewicht wa ...
Zijn allemaal richtlijnen. Niemand bepaald wat goed is en wat niet. Kindjes hebben energie nodig om te groeien en te ontwikkelen. Wat ze nu te veel pakken laten ze elders liggen. Zie het bij de kleine van mijn zus. Was een dikke prop en is nu een lange meid van 2 jaar en fit en energiek en wat ze als baby te veel had komt ze nu te kort. En ze kan nog steeds lekker eten,maar verbrand gewoon snel. Hey blijven stiertjes. Dat zijn echte Bourgondiërs.