Hier ook ruim 5 maanden en doet niks. Probeer nu soms wel een interessant speeltje aan de zijkant te leggen, dan geef ik haar een handje onder t kontje en draait ze vrolijk richting dat speeltje. Zo probeer ik het langzaam maar een beetje te stimuleren
Ik zou me geen zorgen maken. Onze dochtertje was achter met grijpen naar dingen paar weken terug. Ze was echter wel druk bezig met babbelen en sociale aspecten. Dit heeft ze inmiddels ingehaald. Elk kindje doet het op een eigen tempo.
Onze dochter (sinds gisteren 5 maanden) maakt ook nog precies geen aanstalten. Ligt wel soms op haar zij, maar daar blijft het ook bij. Haar broer was amper 4 maanden, dus had een ander referentiekader haha. Maar ze is gewoon een enorme chillbeer en maak me nul zorgen. Vind het juist wel relaxed, gewoon de ruimte kunnen verlaten zonder dat je kind de hele kamer doorgaat 😂
Mijn zoontje werkt zelfs actief tegen. Als we oefenen met rollen gooit hij zijn hoofd in zijn nek waardoor het niet lukt 😂 snapt er nog niet veel van. Heeft wel interesse in zitten en doet eerste pogingen tot kruipen (als we hem zelf op zijn buik leggen)
Meeste babies rollen met 6 maanden.
Hier wordt er wel een tijdje gerold. We deden vanaf 4 weken elke dag tummy time en ik rol haar altijd naar de buik en terug ipv neerleggen. Het helpt soms ook om er een speeltje naast te leggen.