8 Reacties

4 maanden geleden

Trappelen met de benen, onrustig, veel zuigkbehoefte, veel verdriet

4 maanden geleden

Hier weinig last. Af en toe een huiltje, niet slapen en wat onrustig in de avonduren. Wil vaker zn speentje. Maar daar is t meeste wel mee gezegd. Bij mn 1e was het krijsen van 5 tot 00:00 tot we hem probiotica gingen geven, toen was het met een week over 😅

4 maanden geleden

Bij ons waren de buikkrampen veel eerder aanwezig en zijn ze thank god nu flink afgenomen. Ze liep rood aan, poepen lukte niet, strekken, soms echt krijsen. We legden haar steeds in een andere positie van meer comfort, maar steeds hielp dit heel even. Veel in badje gedaan, kipkep verwarmd, buikmassages. Van CB moesten we haar ook op haar buikje leggen voor tegendruk, ook dat wilde ze maar heel kort. Heel veel geknuffeld (als het tenminste lukte, want ze lag vaak echt te spartelen). Ze had ze eigenlijk de hele dag overdag, en ‘s nachts was ze zo moe van het weinig slapen, dat ze wel gewoon sliep. Bij ons hielp helaas niks en hebben uiteindelijk Forlax gekregen van de HA om de darmen een beetje te helpen.

4 maanden geleden

Reactie op Marenne

Hier weinig last. Af en toe een huiltje, niet slapen en wat onrustig in de ...
Ze trapt de gehele dag door en trekt dan een soort pers hoofd. Ze is vandaag van 200 tot 2200 non stop aan het huilen geweest en ontroostbaar. Uiteindelijk van vermoeidheid valt ze 10 min in slaap en komt dan voor haar fles. Alleen erg onduidelijk of dit dan echt van krampjes is. Als ze slaapt ligt ze ook het liefst als een klein propje in elkaar gekropen. Met het inbakeren is ze uiteindelijk heel erg rustig wat denk jij gezien je al een kindje hebt? Ze krijgt al speciale voeding omdat ze bij de 2 weken heel erg lat van krampjes kreeg gezien ik helaas van borst naar fles moest overstappen gezien ik te weinig melk aanmaakte..

4 maanden geleden

En laat a.u.b. niemand je aanpraten dat krampjes ‘er gewoon bij horen’. Dat zei ook iedereen tegen mij. Tot ik een weekend bij mijn ouders was en mijn dochter na 5 dagen + Forlax (zakjes voor stoelgang) nog steeds niet gepoept had, maar overduidelijk pijn had. Toen geloofde mijn ouders toch ook wel dat het niet meer normaal was. Poept je kindje wel nog gewoon binnen 3 dagen?

4 maanden geleden

Reactie op Renaissance

Bij ons waren de buikkrampen veel eerder aanwezig en zijn ze thank god nu f ...
Kleine meid poept om 2 a 3 dagen. Warm badje doe ik om de 3 dagen want merk dat haar huidje anders snel droog word. Het persen en strekken herken ik wel alleen overdag schreeuwt ze niet. Slapen wil ze voornamelijk enkel over de schouder heen doen maar dat duurt tijdje omdat ze steeds omhoog kruipt naar andere positie. Ik merkte met buikje wrijven fietsen dat ze heel even rust had voor 1 max 2 min en dan begon ze weer met huilen. Dit lijkt dan wel op de krampjes denk ik? Hoe lang heeft dit uiteindelijk geduurd bij jullie?

4 maanden geleden

Onze meid had vorige week haar piek. Een paar dagen achter elkaar was het na elke voeding krampjes (behalve in de nacht, maar de valt dan altijd weer snel in slaap). We zijn (weer) gestart met probiotica en ze krijgt (weer) simplex. Ze heeft nu alleen s avonds nog even een piekje tussen 1800 en 2100. Zijn al bij een osteopaat geweest 2 maal, die heeft wel de "knopen" eruit kunnen halen. Maar dit was gewoon echt de piek die met de rihping vd darmen heeft te maken. Plat op de rug en fietsen met de beetjes helpt hier heel goed. Ze houdt dan gelijk op met huilen, terwijl ze anders ontroostbaar is.

4 maanden geleden

Reactie op ingele88

Ze trapt de gehele dag door en trekt dan een soort pers hoofd. Ze is vandaa ...
Dat zouden best krampjes kunnen zijn, kunnen ze echt veel last van hebben, geel sneu. Bij ons werkte warmte soms (kersenpittenkussen/kipkep), babymassage, fietsen met de beentjes, dragen in een draagdoek en stukje lopen, speentje, warm flesje, en verder vooral troosten. Ookal blijven ze huilen, ze zijn dan in ieder geval niet alleen 💙 het gaat gelukkig over