26 Reacties
4 maanden geleden
Hier is het ook om de 2 uur, maar vaak wel 1 of 2 langere slaapjes in de nacht. Meestal speelt dit vanaf 4.00 uur in de ochtend tot 21.00 uur in de avond. Ik ging er wel vanuit dat dit gewoon mogelijk is. Zeker omdat we voeden op verzoek dus dan is een blok van 2 uur ook niet abnormaal
4 maanden geleden
Jeetje, ik kan me inbeelden dat dit heel vermoeiend is. Mijn dochter van 8 weken durft ook nog wel na 2u om eten vragen maar dit is niet de standaard. Normaal is het om de 3u hier en soms 2u. In de nacht al iets grotere blokken met momenten. Is het voor de rest wel een vrolijke baby? Ik had gelezen dat vermoeidheid soms kan lijken op signalen van honger... of als ze reflux hebben, komen ze ook vaak om eten... heb je als eens geprobeerd om met een tutje te verlengen? Ik probeer maar even mee te denken ☺️. Maar natuurlijk als je baby kleinere hoeveelheden eet dan zal die sneller honger hebben. Hopelijk vind je snel een ritme dat zowel voor jou als je babytje goed werkt 🍀.
4 maanden geleden
Dit is volgens mij helemaal normaal!
Ik doe hetzelfde als jou, borst en daarna kv (omdat die van ons dorstkoorts kreef in kraamweek en die fles kan er wel af nu maar ik ervaar zelf flexibiliteit en gemak en rust van de fles er bij naast dus ik laat het mooi zo)
Cb zei tegen mij, als hij maar niet eerder dan 2 uur komt voor een voeding is het goed.
T liefst 3 uur mar als dat niet kan is 2 uur prima en niet langer dan 4 uur.
En kan ook zijn dat dit even tijdelijk is om 2 uur, dat dit nu even bij hem past! :) :)
4 maanden geleden
Reactie op Dotje22
Hier is het ook om de 2 uur, maar vaak wel 1 of 2 langere slaapjes in de na ...
Hier is het ritme continu dag en nacht geen langere slaapjes helaas. Ik zie er nu tegen op dit te combineren met werk binnenkort of hem met dit intensieve voedingspatroon naar de kdv te brengen.
4 maanden geleden
Reactie op Jansje90
Is het bij jou ook dag en nacht want ik was ook van plan zo naar CB te bell ...
Nee dat is bij mij niet het geval, de nacht komt hij 1 x zo rond half 4.
Zit jou kindje momenteel ook in een sprongetje? Je zou ook bijv. Rijstebloempapje er bij door de fles aan kunnen bieden, dat vult zn maagje net wat meer misschien slaapt hij dan wat langer. Mag vaak vanaf 3/4 maand hoe oud is je kindje? Of johannesbroodpitmeel.
4 maanden geleden
Je zou kunnen overwegen om af te kolven en de hele voeding een keer kunst te doen...of... Borsten laten vollopen tussen twee voedingen want die krijgen natuurlijk nu geen ruimte en 1 voeding kv volledig te doen. Dus dan doe jij eigenlijk voeden om en om bv,kv
4 maanden geleden
Weet trouwens niet hoe groot jou baby is maar bij die van mij op ong 4.5 kilo is het tussen de 90 en 120 cc kv volledige voeding
4 maanden geleden
Reactie op Jansje90
8 weken dus rijstebloem is nog te vroeg. Ik ga zo even bellen of dit nog st ...
Zou ik ook doen, kijk je even wat hun zeggen, dat geeft rust. Houd je ons op de hoogte? 😊
4 maanden geleden
Reactie op Jansje90
8 weken dus rijstebloem is nog te vroeg. Ik ga zo even bellen of dit nog st ...
Mijn kraamverzorgster zegt dat dit niet handig is omdat je borsten geen tijd hebben om te vullen en je dus eigenlijk achter de feiten aanloopt. Dit had ik namelijk ook. Tenzij het en regeldag is voor de baby of nog bij het sprongetje hoort. Als je hero comfort+ doet zit er jhbp in en deze mag je geven. Die heb ik namelijk ook is vanaf 0-6 maanden
4 maanden geleden
Reactie op Jansje90
Hmm dit klinkt aantrekkelijk maar ben gelijk onzeker dat de productie dan t ...
Nee zolang je af blijft kolven op de juiste momenten gaat je productie niet omlaag. Die moet je dus vasthouden.
4 maanden geleden
Reactie op Maaike1810
Nee zolang je af blijft kolven op de juiste momenten gaat je productie niet ...
Als 1 voedings moment even afkolft geeft dat niks zij mijn Kraamzorg. Daarmee zorg je dat je borsten dus 4 uur de tijd hebben om te vullen of drie wat je zelf fijn vind wanneer je je baby weer aanlegt
4 maanden geleden
Heb je al contact t gehad met een lactatiekundige? Kan vaak ook via het consultatiebureau of via vergoeding van je verzekering. Die kunnen met je meedenken wat in jouw situatie het meest helpend is.
En anders eens een vraag voorleggen op facebook: borstvoedingsforum of borstvoeding vraag het een lactatiekundige IBCLC
Een baby kan zeker om de 2 uur komen, maar je zou verwachten dat als je zo vaak aanlegt, je productie op den duur wat zou verhogen. Die verhoog je vooral door vaak door vaak aanleggen. Laat je er meer tijd tussen en lopen je borstel helemaal vol, dan geef je je lichaam juist het seintje dat er niet meer melk aangemaakt hoeft te worden.
Wanneer je productie niet verhoogd, zou het ook kunnen zijn dat je baby niet de juiste drinktechniek heeft of de anatomie in het mondje dit tegenwerkt, waardoor en ze niet genoeg binnenkrijgen (doordat ze bijv de vette melk niet uit de lege borst kunnen krijgen) en je borsten niet voldoende gestimuleerd worden om meer aan te maken. Dan blijf je in dit ritme hangen, wat uitputtend is voor jezelf en ook op den duur voor je kindje, want je voedingsmomenten duren waarschijnlijk ook best lang door en aanleggen en kv geven.
Succes ermee. Elk kindje is zo anders, elk borstvoedingsavontuur ook. Het blijft een zoektocht elke keer weer opnieuw.
4 maanden geleden
Reactie op Maren
Heb je al contact t gehad met een lactatiekundige? Kan vaak ook via het con ...
Lactatiekundige is al thuis geweest. Mijn lage productie is een bekend probleem bij mijn borsten en blijft laag ondanks alle ondersteuning en goede drink techniek en geen afwijkingen in de mond. Bij mijn oudere kinderen gooide ik daarom de handdoek in de ring maar heb daar altijd van gebaald deze keer met lactatie kundige dit plan gemaakt om gewoon door te gaan met voeden en aanvullen met KV. Ik kolf nog minder minder dan 50cc totaal. Ook kolf consult heeft daar geen verandering in gebracht. Ik heb net gebeld naar CB en loop nu even naar inloop spreekuur om dit voedings ritme te bespreken. De voedingsmomenten duren inderdaad lang hij is eigenlijk hele dag bezig met eten uur op uur af. Lijkt mij ook zeer vermoeiend voor hem.
4 maanden geleden
Reactie op Jansje90
Lactatiekundige is al thuis geweest. Mijn lage productie is een bekend prob ...
Ja hier van je hoor, nooit verkeerd om even bij cb te gaan kijken. Dit is uitputtend voor jou en voor je kleintje. Ben benieuwd welk advies je krijgt. Hou ons op de hoogte
4 maanden geleden
En ik vind dat je er al heel veel aan doet hoor! Moet je eens kijken hoeveel energie jij erin steekt. Soms is dan ook echt even goed kijken ga je door of ga je volledig over op kv zodat je kindje genoeg binnen krijgt.