17 Reacties
2 maanden geleden
Langharige kat hier die gelukkig niet heel erg uitvalt alleen als je haar aanraakt. Gevolg wel dat ze nu met baby iets minder wordt aangehaald om losse haren te voorkomen. Verder was wel handjes en voetjes, speentjes, speeltjes. Ik krijg geen rustig gevoel van het idee dat hij katten haren kan eten. Ook alle plekken waar baby ligt mag kat niet komen. Niet in box bed kinderwagen allemaal verboden terrein. Kat is beetje zielig nu maar komen vast weer betere tijden voor haar.
2 maanden geleden
Hier 4 langharige katten en dus ook ondanks elke dag stofzuigen en ontharen plakken er haren aan de handjes en voetjes. Als ik het zie maak ik t schoon, verder probeer ik me er niet al te druk over te maken eerlijk gezegd 😅
2 maanden geleden
Ik hoop ook dat iemand tips heeft. Eigenlijk maken we nu gewoon de handjes schoon en houden we de katten zoveel mogelijk weg bij de echte baby spullen. Maar ik irriteer mij erg aan alle haartjes op het speelgoed van de dreumes. Voorheen vond ik al die haren al wel vervelend, maar dan is even dagelijks stofzuigen en doekjes over het aanrecht en de tafels wel vaak voldoende geweest. Maar sinds we kinderen hebben krijg ik soms echt een error in mijn hoofd van wat het eerste schoongemaakt moet worden. Ineens zie ik overal haartjes. En vooral de dreumes ziet de haartjes, pakt ze op en zegt er nog even "Bah" bij. Dat accentueert het nog even extra
2 maanden geleden
Ik heb gelukkig zelf geen huisdieren, maar wat ik wel weet is dat kinderen als ze straks de kans krijgen ook gewoon aarde, zand op het strand en wormen zullen gaan eten zodra ze het in hun handjes krijgen. Het kan denk ik allemaal niet zoveel kwaad. Fris is het niet natuurlijk, maar ik denk dat je dit met huisdieren gewoon niet kunt voorkomen.
2 maanden geleden
Wij hebben een hond en vogel, dus ook redelijk wat haar en veren in huis. Qua hond is het eigenlijk vrij simpel. We borstelen hem extra zodat hij minder haar verliest, regelmatig stofzuigen en het vloerkleed voor de bank is verboden terrein. Dat is al sinds de eerste zo. Aan de ene kant is dat wel zielig voor de hond, maar hij is toch lomp en onbenullig dus nu kan ie ook niks meer van tafel gooien😂 en de regel voor de hond is dus niet op het vloerkleed, de regel voor de kinderen is niet op het hondenkussen. Zo laten ze elkaar meteen wat meer met rust. Qua veren van de vogel is het een kwestie van elke dag even stofzuigen. En verder hebben we het vrij snel losgelaten. Zodra ze gaan kruipen komen ze overal en krijgen ze vanalles binnen. Oja, wij hebben wel de regel geen schoenen aan in huis. Dat scheelt weer voor mijn gemoedsrust 😅
2 maanden geleden
Wij hebben ook 2 katten en ik krijg ook de error van die haren. Ik leg mn kindje dus niet op de bank en dek de box en maxi cosi snachts af met een kleed. Wat mij een klein beetje helpt, en dat klinkt misschien raar, is de gedachte dat toen we vroeger nog haren hadden op ons lichaam kindjes dat sowieso ook binnen moesten krijgen. Heel schadelijk kan het dan denk ik niet zijn. Die synthetische vezels van onze picknickkleden of sommige kleertjes daar krijg ik wel echt kortsluiting van 🫣
2 maanden geleden
Wij hebben 3 katten, en eigenlijk de regel dat ze niet mogen liggen op het kleedje van de baby, dat scheelt al iets met haren. Verder maken we de handjes schoon als er toch haartjes op zijn gekomen, en stofzuigen we iedere dag. De peuter wilt nog weleens de stoel likken waar ze graag op liggen en dan moeten we er wat haartjes uithalen. Meer kunnen we ook niet doen denk ik
2 maanden geleden
Jaaaa hier zijn de babyspullen ook verboden terrein voor de katten. Er liggen overal vellen aluminiumfolie, in de kinderwagen, maxi cosi, bedje, omdat ze dat vreselijk vinden 🤣
Ik krijg idd een error bij elk haartje dat ik zie maar weet ook dat ik het niet kan voorkomen helaas, dus we houden het voorlopig maar bij het schoonmaken van de handjes een paar keer per dag…
2 maanden geleden
Wij hebben 2 katten. Ze weten heel goed dat ze niet in de box, kinderwagen, maxi cosi en op het speelkleed mogen liggen.
Ik stofzuig ook elke dag, maar ook wij ontkomen er niet aan dat er kattenharen aan de handjes van onze baby blijven zitten.
Ik maak elke keer voor het naar bed gaan sowieso haar handjes schoon met een nat doekje, omdat ze duimt. En verder tussendoor ook af en toe als ik zie dat er haartjes op haar handjes zitten.
Verder klop ik haar speelkleed altijd uit als ze op bed ligt. Je ontkomt er met huisdieren bijna niet aan dat er toch haren op de spulletjes van je baby terechtkomen volgens mij..
2 maanden geleden
Hier ook een kat in huis en de haren zijn onvermijdelijk! Als ze echt een pluk uit de kat pakt, probeer ik het wel wat schoon te maken. Goed nieuws: in de Netflix serie Babies (over de ontwikkeling en het leren van baby's) heb ik gehoord dat kinderen die opgroeien in een huis met honden of katten minder allergieën en astma ontwikkelen, juist vanwege het in aanraking komen met "viezigheid".
2 maanden geleden
Wij hebben hier een robotstofzuiger die dagelijks aangaat, we gebruiken een kledingroller voor de kleedjes waar onze zoon ligt en daarnaast het ook naast je neer leggen. Het zal niet de laatste haar zijn die hij in zn mond zal stoppen in zn leven.
Ook goed om de ontwormstatus van je katten bij te houden! Wormen bij dieren zijn schadelijk voor kinderen onder de 1 jaar.
2 maanden geleden
Hier een hond (border collie langhaar) verhaart ook veel maar iedere dag stofzuigen en als ik zie dat de handen vies zijn schoonmaken...je houd het niet tegen al zou ik 3x stofzuigen....er wordt geleefd en de oudste 12 jaar heeft ook alles overleeft en er zal nog wel meer in de mond verdwijnen als alleen de haren van de hond