12 Reacties
4 maanden geleden
Hier preciesss hetzelfde, zelfs dezelfde kilo’s als jij. Ik geef kunstvoeding. Woog 2 weken na de bevalling alweer 78 kilo en nu weer 82 kilo. Heb nu net mijn eerste menstruatie weer gehad… Het is idd niet het belangrijkste maar wel vervelend, dus ik snap je heel goed. Ik wil de komende weken nog even aankijken of het er nog af gaat, ben nu weer meer aan het sporten dus ben benieuwd of dat wat doet.
4 maanden geleden
Ik herken het inderdaad ook. De eerste 10 kilo vlogen er af na de geboorte en nu zit ik al weken op hetzelfde gewicht en dat terwijl ik goed op me eten let en ook weer aan het bewegen ben. Vind het zelf ook heel vervelend, ook al is dit niet het ergste, toch zit ik ermee omdat ik wel mn best doe. Eerste weken bv gegeven en nu kv.
Ik ben nog niet ongesteld geweest. Dus ik hoop ergens dat het daarna gaat helpen met kilo's kwijtraken, maar dus geen idee!
4 maanden geleden
Reactie op aardbeitje4
Hier preciesss hetzelfde, zelfs dezelfde kilo’s als jij. Ik geef kunstvoedi ...
Ik geef inderdaad ook kunstvoeding en at redelijk normaal. Wil indd ook straks wat gaan doen want die +8 kilo mag er wel af 🥹
4 maanden geleden
Reactie op Renske_
Ik herken het inderdaad ook. De eerste 10 kilo vlogen er af na de geboorte ...
Ja heel vreemd hè.. maar zo te lezen aan de rest is dit redelijk ‘normaal’ maar wel vervelend 😞
4 maanden geleden
Ik ben al wel ongesteld geworden maar dat helpt me niet om kilo’s kwijt te raken..
Ik was voor de zwangerschap 80 kilo en 95 kilo aan het eind van de zwangerschap. Na de bevalling zo’n 87 en daarna kwam ik zo’n 2 kilo weer aan…
Ik geef borstvoeding en eet normaal en beweeg er bij (geen sport nog, gewoon wandelen). Ik denk inderdaad dat de vet opslag voor de borstvoeding de reden is van het aankomen in gewicht…
4 maanden geleden
Soms denk ik ook dat de slapeloze nachten + extra “stress” ook niet heel veel helpen bij het kwijtraken van wat kilo’s. Ik denk dat we onszelf wat meer tijd mogen geven😊 Ik sport eigenlijk al wel weer veel en eet ook wel gezond maar de kilo’s gingen er aan het begin sneller af dan nu.
4 maanden geleden
Toevallig zit ik hier de laatste dagen ook mee. Tweede zwangerschap, eerste was ik na een maand helemaal in shape alsof ik nooit zwanger was geweest. Nu heb ik precies hetzelfde als jou verhaal plus 5kg😩, van 72 naar 92 naar 82. Wat ik vooral erg vind, is de zachte buik die naar gevoel niet weg zal gaan. We gaan het zien, maar ik zit ook echt niet lekker in m’n (naakte) vel.
4 maanden geleden
Ik heb precies hetzelfde. Na de bevalling had ik nog 2 extra kilo en inmiddels is het alweer gegroeid naar 4,5 extra. Ik geef borstvoeding en weet ook zolang ik nog niet goede nachtrust heb het afvallen bij mij geen zin heeft. Mijn kleintje is vandaag 7 weken oud, dus weet ook dat ik het tijd moet geven. Maar ook ik baal wel eens als ik in de spiegel kijk.
4 maanden geleden
Pff ik begrijp je.. ik ben 18 kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Ik had echt onstilbare honger. 1 week na de bevalling was ik 9 kg kwijt. Inmiddels zijn we 9 weken na de bevalling en ik moet nog steeds 5.5 kg ... ik kan mijn broeken van voor de bevalling nog steeds niet aan en alles is zacht. Ik ben altijd onzeker geweest over mijn lichaam en dit helpt niet heel erg mee. Helemaal niet als ik mensen om me heen zie die een maand na de bevalling eruit zien alsof ze nooit zwanger zijn geweest..