21 Reacties

4 maanden geleden

Mijn zusje is toevallig geboren met een grote aarbeienvlek op haar rug. Inmiddels is ze 26 en niks van te zien😊

4 maanden geleden

Toevallig heb ik hem ook gehad (op mijn gezicht) toen ik een aantal weken oud was. Uiteindelijk helemaal weggetrokken!

4 maanden geleden

Ik heb zelf een aardbeienvlek gehad, ik heb geen andere herinnering dan dat het een licht roze vlekje was. Maar volgens m'n moeder is 'ie bij mn geboorte toch echt net zo rood geweest als de aardbeienvlek van m'n dochter nu. Niks aan doen, gaat vanzelf weg! (Als het ineens veel dikker of groter wordt, kan je wel maar de huisarts)

4 maanden geleden

Mijn dochter van 2,5 jaar heeft er twee, een is al een heel stuk dunner en minder van kleur, verdwijnt vanzelf

4 maanden geleden

Reactie op ikbenlindsay

Ik heb zelf een aardbeienvlek gehad, ik heb geen andere herinnering dan dat ...
Ik heb er ook 1 gehad vanaf mijn geboorte tot ik een jaar of 2 was, op mijn schouder. Is niets meer van te zien, ik heb er ook nooit last van gehad.

4 maanden geleden

Mijn dochtertje (nu bijna 2) had 2 vlekjes, nu inmiddels al een heel stuk minder in kleur dan wat het was 😊.

4 maanden geleden

Dankjewel voor jullie reacties 🙌🏻 Ik zal het ook inderdaad in de gaten gaan houden als het erger wordt. Hopelijk verdwijnt het ook vanzelf 🤞🏼

4 maanden geleden

Mijn dochter van 7 weken is ook geboren met een aardbeienvlek op haar middelvinger. Maak me soms ook zorgen want soms lijkt die dikker dan de andere keer. CB gaf idd aan dat als het niet opzwelt, ontsteekt of bloedt je er geen zorgen over hoeft te maken.

4 maanden geleden

Reactie op JasminaM

Mijn dochter van 7 weken is ook geboren met een aardbeienvlek op haar midde ...
Blijft lastig om niet vaak naar te kijken he 😓 laten we hopen dat het gauw verdwijnt

4 maanden geleden

Mijn oudste dochter had er eentje aan de binnenkant van haar onderlip, ze is nu 2,5 en is niks meer van te zien ☺️

4 maanden geleden

Wij hebben er een op de buik van onze dochter (7wkn.) Het plekje groeit wel iets en wordt wat roder. Bij ons zeiden ze op het CB dat het tot een jaar of 4 meegroeit en er daarna vaak een keer afvalt.

4 maanden geleden

Reactie op MammiVanMees

Wij hebben er een op de buik van onze dochter (7wkn.) Het plekje groeit wel ...
Wat zijn de klachten die ze ervaart? Of heeft ze daar geen last van?

4 maanden geleden

Mijn dochter van 4 weken heeft er eentje boven haar knieholte. Afgelopen week met in bad doen was er ineens ook een bij gekomen op haar rug. Ik lees even mee, want dat plotselinge vond ik zo gek..

4 maanden geleden

De meeste hemangiomen ontstaan in de eerste 6 weken. Ze kunnen tot circa 9 maand door groeien. Dan is er een korte stabiele fase waarna het daarna rustig weer afneemt. Rond het 4e levensjaar zijn de meeste plekjes weer verdwenen. Hoe oppervlakkiger die zich bevindt hoe roder het is. https://www.hecovan.nl/nl_NL/hemangiomen/

4 maanden geleden

Yes! Mijn oudste dochter van bijna 4 heeft er 1 op haar buik. Hij is inmiddels al een stuk minder rood en dik. Zij heeft trouwens helemaal geaccepteerd dat hij bij haar hoort. Ze werd zelfs een beetje verdrietig toen ik zei dat hij langzaam weg zou gaan. 'Maar ik vind hem zo mooi' ;-)

4 maanden geleden

Mijn dochter van 7 weken heeft er ook eentje op haar rug. Ik vond het eerst ook een beetje gek, maar ik heb er wat dingen over opgezocht en zie nu dat het niet uitmaakt. @Willemijn; Heerlijk je dochter!! De naam is natuurlijk ook gezellig en totaal niet negatief 🍓 Mooi wat een kind ons dan kan leren!

4 maanden geleden

Mijn dochter heeft sinds 4 dagen dit vlekje op haar wang. Zou dit ook een beginnende aardbeienvlek kunnen zijn?

4 maanden geleden

Reactie op SaarrD

Mijn dochter heeft sinds 4 dagen dit vlekje op haar wang. Zou dit ook een b ...
Dat durf ik niet te zeggen. Heeft CB daar iets van gezegd?

4 maanden geleden

Wij hebben hier een ‘mongolenvlek’, had er nog nooit van gehoord🤷‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op DJMJ

Wat zijn de klachten die ze ervaart? Of heeft ze daar geen last van?
Geen klachten. Ze heeft volgens mik geen idee dat t er zit 😅 je kan er ook gewoon aanzitten