Ik weet bijna zeker dat ik last heb van een achterwand verzakking. Ik ervaar namelijk een zwaar gevoel/alsof er iets uit mn vagina valt en ik voel binnenin mijn vagina, aan de achterzijde ook een balletje. Ik heb moeite met poepen (lees ontlasting blijft achter) en lage rugpijn. Allemaal symptomen van een achterwand verzakking. Ik zou graag naar een bekkenbodem fysio gaan maar ik woon niet in NL en hier is er geen. Ik ben wel van plan om te gaan wanneer ik weer voor vakantie naar NL ga.
Echter, maak ik mij wel een beetje zorgen dat dit niet meer weggaat en vind ik de symptomen nogal vervelend. Is dit iets wat vanzelf overgaat, of kan het alleen middels een bekkenbodem fysio? Zijn er hier vrouwen die ervaring hebben met een achterwand verzakking? Wat hebben jullie ertegen gedaan? Moet je bijv. dagelijks kegel oefeningen doen, of juist niet? Ik wil best oefeningen doen maar weet niet zo goed wat, en als ik google kan ik het ook niet echt vinden. Behalve "maak een afspraak met een bekkenbodem fysiotherapeut..." Geloof me, als dat kon had ik dat direct gedaan..."