Hi mama’s,
Onze kleine jongen (12 weken) is een hele goeie slaper ‘s nachts. Al heel vroeg werd hij echt alleen even wakker om te drinken en dan sliep hij zonder problemen weer lekker verder. Dus niks te klagen.
Nu is het zo dat hij meestal rond 20.00 uur z’n laatste ‘wakkere’ fles krijgt en dan rond 21.00 naar bed gaat. Hij slaapt dan om 21.30, helemaal prima. Eerst maakte we hem altijd wakker om 23.00 voor een fles en dan sliep hij daarna verder tot een uur of 04.00 voor de volgende. Nu hebben we laatst die van 23.00 gewoon eens overgeslagen, kijken wanneer hij zelf kwam. Dat was pas om 04/05 uur. Dus dan maakt hij echt een lekkere lange ruk van 7 uur. Daarna slaapt hij dan weer verder tot 7.30 ongeveer.
Nu zou ik eigenlijk willen dat hij die lange slaap gaat maken van 23.00 tot 06.00 bijvoorbeeld. Dus nu geven we om 23.00 een droomvoeding in de hoop dat hij dan lekker vol zit en doorslaapt tot 06.00. Alleen komt hij dan juist eerder, rond 3.30 al en dan drinkt hij ook weer een hele fles leeg.
Nu weet ik niet zo goed hoe we z’n ritme kunnen gaan verleggen. Het is natuurlijk helemaal niet gek voor z’n leeftijd dat hij snachts nog een voeding krijgt, maar omdat hij dus wel een hele lange slaap kan doen, lijkt het me toch fijner als hij die na 23.00 uur maakt. Iemand tips/advies hoe we dit zouden kunnen doen? Alvast bedankt!