Hi allemaal,
Mijn zoontje is momenteel dik 4 maand (van 11 mei) en naar wat ik denk middenin sprong 4.
We proberen hem maar te volgen in wat hij nodig heeft. Wat wel vaststaat is zijn laatste voeding tussen 18:30-19:00 waarna hij gaat slapen. Dit gaat best goed! Soms wordt hij midden in de nacht wakker voor een voeding maar meestal tussen 6:00-8:00 ergens. Als ik hem om 6:00 voed kan ik hem vaak weer neerleggen tot +/- 8:30.
Waar ik de laatste weken wel echt tegenaan loop zijn zijn dutjes overdag en zijn voeding.
Hij slaapt vrijwel niet meer in maxicosi/kinderwagen en overdag in bedje is ook een hele strijd. Daarnaast wordt hij vaak krijsend wakker na een mini-dutje. Het enige wat dan helpt is de fles. Ik denk dat hij gemiddeld met elkaar overdag een uur slaapt.
Qua voedingsmomenten komt hij ongeveer om de 3 uur. Dit komt vaak ‘niet uit’ waardoor ik hem einde middag voed en dan om 1830 weer een beetje. Het is dan vechten om z’n ogen open te houden. Na de laatste fles valt hij vrijwel direct in slaap. Ook heeft hij hierdoor vanaf een uur of 16:00 tot bedtijd niet de meest gezellige periode 🙈 Hij krijgt overigens nu flesvoeding, 180ml per keer. Meestal komt dit overeen met 5 flesjes op een dag. Mijn vragen:
Hoe kan ik hem overdag beter laten slapen? De meest gebruikelijke dingen heb ik geprobeerd
Wat kan ik doen zodat hij niet schreeuwend wakker wordt?
Kan ik iets doen qua voeding om dit voor hem prettiger te laten verlopen?
Ik wil hem graag zoveel mogelijk rust en ritme bieden tijdens de sprongetjes en ik heb het idee dat we het overdag ‘beter’ kunnen doen.
Bedankt voor het meedenken!!