6 Reacties

4 maanden geleden

Hoi Maaike Ik bouw zelf niet af maar volg de groep op Facebook van La leche league. Daar zeggen ze 1 per week of zo snel als je productie is aangepast zonder stuwing of andere klachten!

4 maanden geleden

Ik was met beide kids binnen 2 weken van 8-10 voedingen naar 2 voedingen gegaan. Dus alleen nog de avond en ochtend. Maar dat was al snel te weinig dus helemaal gestopt. Ik wou toen met de oudste langzaam afbouwen maar dat ging onverwachts veel sneller en heel makkelijk. Ik voelde altijd even aan de borsten of het nodig was of niet. En nu heb ik dat weer zo gedaan en pakte eigenlijk weer hetzelfde uit. Ik weet niet of je een kolf hebt maar mochten ze heel hard aanvoelen kun je altijd even de ergste druk eraf kolven. Dat werkte bij mij ook, het ging dan maar om ong 20 cc maar was wel even fijn

4 maanden geleden

Reactie op Feb’23

Ik was met beide kids binnen 2 weken van 8-10 voedingen naar 2 voedingen ge ...
In de nacht doe ik nu af en toe 5 min afkolven omdat ze de voeding van 2300 overslaat. Dat helpt indd. Dus jij zegt als je gaat afbouwen alleen dr spanning eraf kolven en meer hoef je niet te doen? Althans zo heb jij het gedaan?

4 maanden geleden

Reactie op Feb’23

Ik was met beide kids binnen 2 weken van 8-10 voedingen naar 2 voedingen ge ...
Ja die avond en ochtend voeding zou ik graag nog willen behouden zo lang als dat mogelijk is

4 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

In de nacht doe ik nu af en toe 5 min afkolven omdat ze de voeding van 2300 ...
Inderdaad zo heb ik het gedaan maar voor iedereen werkt het weer anders. Houd je borsten wel goed in de gaten ivm eventuele borstontsteking. Ik heb daar gelukkig geen last van gehad maar het kan natuurlijk wel

4 maanden geleden

Mijn vroedvrouw en lactatiekundige heeft ook aangegeven om 1 voeding per week af te bouwen. Ik wil ook de ochtendvoeding en avond behouden. Dus ik ga de eerste voeding na de ochtend binnenkort overslaan en dus fles invoeren en dat dan een week. Ze heeft ook meegegeven dat je zeker biet 2 voeding na elkaar mag doen. Ee 2de week dus bv, fles, bv, fles...