19 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb ook een keizersnede gehad en ik heb ook erg veel moeite om af te vallen! Bij mij is het 3 maanden geleden. Mag officieel 1500 kcal eten maar daar zit je zo snel op dat ik het heel moeilijk vind

2 maanden geleden

Reactie op Elize1989

Ik heb ook een keizersnede gehad en ik heb ook erg veel moeite om af te val ...
Ah oké, en daar val je wel mee af? Hoeveel kg moet je nog afvallen?

2 maanden geleden

Nog wel een kilo of 7/8 zo.. ja ik ben onder begeleiding maar vind het nogal erg lastig

2 maanden geleden

Ah oké, ben je ook aan het sporten? Of lukt dat nog niet

2 maanden geleden

Nou echt sporten nog niet maar wel veel wandelen en oefeningen van de fysio voor mijn buikspieren aan het doen

2 maanden geleden

Reactie op Naomi van Dijk

Ah oké, ben je ook aan het sporten? Of lukt dat nog niet
Heb je een switch? Ik heb just dance gekocht en wil binnenkort Ring Fit Adventure gaan kopen ☺️

2 maanden geleden

Ja ik wandel ook veel en doe ook oefeningen voor mijn rug en liezen

2 maanden geleden

Voor mijn buik niet echt nog? Werken die oefeningen voor je buik goed?

2 maanden geleden

Ik heb 3 maanden geleden mijn 2e keizersnee gehad. Vandaag voor het eerst naar de sportschool geweest en al sinds de 10 weken 2x per week zwemmen. Na beide kids moet er nu ook 15 kg af. Ik ga ondertussen wel bij de fysio ook om mijn buikspieren langzaam op te bouwen. Van haar mocht ik alles in de sportschool doen behalve buikspieroefeningen. Ik mag echt alleen nog de oefeningen van haar doen. Wat ik na de eerste wel geleerd heb is het volgende: je lichaam zit stiekem nog steeds in een stress stand. Je bent nog herstellende, hebt minder slaap, minder rust. Daar gaat alle energie van je lijf naartoe afvallen lukt dan soms gewoonweg niet wat je ook doet. Bij de 1e na de bevalling meteen 20 kg kwijt in de eerste maand. Nog 4 in de maand erna. En pas na 12 maanden begon ik weer verder af te vallen en is er 2 kg af gegaan. Ik ben die zwangerschap ruim 35 kg aangekomen. Deze keer minder aangekomen, maar ik houd nof steeds rekening met een vergelijkbaar verloop. Ik geef mezelf 2 a 3 jaar om die 15 kg kwijt te raken.

2 maanden geleden

Heftig wel, wat voor buikspieren oefeningen doe je dan ?

2 maanden geleden

Reactie op Naomi van Dijk

Heftig wel, wat voor buikspieren oefeningen doe je dan ?
Ik doe momenteel het volgende: op je rug liggen met hakken zo ver mogelijk maar wel comfortabel richting je billen. Dan je binnenste buikspieren aanspannen (dus navel intrekken van binnen uit een beetje) en dan om en om je benen langzaam strekken en boven de grond houden. 3 sets van 8 rep. Mijn fysio heeft dit wel echt gebasseerd op de stand van mijn diastase en de controle over die binnenste buikspieren. Bij de volgende stap zeg maar had ik nog niet de balans om het steeds aangespannen te houden. Ik zou echt adviseren om eerst een keertje bij de fysio langs te gaan en evt zo'n sportbroeken bij de fysio te doen om het op te bouwen. Je kunt je lijf ook heel snel te veel laten doen zo net na bevalling waar je straks alleen maar meer last van krijgt (diastase, bekken, verzakkingen etc)

2 maanden geleden

Ik ga al na de fysio maar dit is puur voor mijn rug en liezen

2 maanden geleden

Het kan natuurlijk hormonaal zijn maar ook liggen aan je voeding/ wat je verbrand op een dag. Je let al op je voeding maar zit je in een calorie te kort ? Verbrand je meer als dat je eet? Met al je hormonen zal ik het niet niet te bond maken. En 200 te kort is echt meer dan zat. Je kan dit creëeren door meer te verbranden dan je eet. Maar dan zal je misschien meer moeten bewegen dan alleen dagelijks wandelen. Geef je borstvoeding? Dan is calorie tekort misschien ook niet je beste keuze met je melk productie. Sommige vrouwen vallen mega af van bv maar andere juist helemaal niet. Als je echt graag van de kilo’s af wil kan je misschien in appje bij houden wat je eet misschien geeft je dat meer inzicht waar je kleine aanpassing kan doen dat het wel rustig aan er af gaat. Want rustig afvallen is natuurlijk altijd beter. Lauren fitter op YouTube heeft heel veel work outjes voor thuis voor na een keizersnede kan je gewoon voor de tv doen als je zou willen. Succes!!

2 maanden geleden

Er is 2,5 maand geleden een gigantisch gat in je buik gemaakt waar je kind door naar buiten is gehaald. Die lagen hebben echt heel veel tijd nodig om weer te herstellen. Ik lees veel over afvallen hier op het forum en natuurlijk snap ik dat veel vrouwen zo snel mogelijk weer terug willen naar hun oude figuur maar vergeet niet dat je lichaam echt een wereldprestatie heeft geleverd waarvoor het zeker 9 maanden de tijd nodig heeft om te herstellen. Je leest vaak dat de resterende kilo’s na een jaar pas eraf gaan. Zoals hierboven ook al gezegd, je lichaam zit nog steeds in een soort overlevingsstand door wat er allemaal is gebeurd en nog steeds gebeurt. Je wandelt dagelijks en let op je voeding, ik zou nu gewoon het lichaam de tijd geven om te herstellen en dan pas te focussen op gewichtsverlies. Geef het vooral tijd.

2 maanden geleden

Dankjewel!

2 maanden geleden

Nee ik geef geen borstvoeding

2 maanden geleden

Reactie op Jansje90

Het kan natuurlijk hormonaal zijn maar ook liggen aan je voeding/ wat je ve ...
Bedankt voor je tip!

2 maanden geleden

Intermittent fasting heeft mij van de laatste kilo’s afgelopen.