Hoi, wij zijn niet getrouwd of geregistreerd partnerschap dus hebben een akte van erkenning, die nodig is bij aangifte. Nu vraag ik me af of dit echt de originele moet zijn of een copie goed is .weet iemand dat?
Zie al voor me dat ik de originele in de vlucht koffer stop en dan ergens kwijtraak
Het mag een kopie zijn. Even een tip: maak er ook een foto van. Mocht je een keer weg zijn zonder die akte en je gaat in een andere stad bevallen, moet je daar ook aangifte doen
Misschien goed om te checken of je binnen de gemeente waar jij gaat bevallen ook online de geboorte aangifte kan doen. Dan hoef je de geboorte erkenningsakte ook niet mee te nemen naar het ziekenhuis
Waarom in vluvchtkoffer? Je hebt na de geboorte 3 dagen om aangifte te doen ...
Misschien voor het geval je naar het ziekenhuis moet en daar langer dan 3 dagen moet blijven? Heb je het in ieder geval bij de hand. Mij is ook als tip mee gegeven om het in de vluchtkoffer te doen
Thanks voor tips. In checklist vluchtkoffer staat akte erkenning. Ik denk voor als je onverhoopt langer dan drie dagen in zk moet blijven.Fijn dat copie mag. 🙂
Wij hebben dit ook aangevraagd een maand of 2 terug. Origineel meenemen bij aangeven van geboorte of foto op de mobiel is voldoende. Wij hebben elk op onze mobiels een foto en het origineel zit in de verloskundige mapje die mee gaat naar het ziekenhuis.