4 Reacties

één maand geleden

Ja sinds 1,5 week overdag een drama. Hazeslaapjes en alleen maar bij mama willen liggen. Ik hen mij eraan over gegeven en geef haar waar ze behoefte aan heeft Ik zet dan iets leuks op de tv op enlaat haar in mijn armem slapen. Meestal slaapt ze dan wel 45 minuten. Als ik haar wegleg is het na 10/15min krijsen. Ach, ook deze tijd gaat voorbij en ik geniet er ook wel van. Hiervoor was ze een hele goede slaper, ook zelf in slaap kunnen vallen overdag. Ik heb vertrouwen dat het wel weer goedkomt. Even volhouden mama!

één maand geleden

Reactie op SietskeJulia

Ja sinds 1,5 week overdag een drama. Hazeslaapjes en alleen maar bij mama ...
Ja is pittig hè tijdens de sprong. Wat fijn dat ze hiervoor goed sliep, ook lange slaapjes? Herken je ook het alerte deel?

één maand geleden

Hier ook het boek gelezen en konden ons ook vinden in het stuk over alerte baby’s. Wil inderdaad alles zien en meemaken. In het boek werd ook omschreven dat ze soms moeilijk in slaap komen door onderprikkeling i.p.v. overprikkeling wat vaak wordt gedacht. Ze wil het liefst alles zien en meekrijgen. Ik doe haar soms vooruit in de draagzaak (Ergobaby), dit vindt ze geweldig. Hier vind ze nu (4 maanden) de supermarkt ineens leuk (eerder konden wij haar bijna nergens meenemen, want dan was het huilen). Maar ze ziet nu natuurlijk meer en kijkt rustig rond naar alle kleuren/lampen. Wij hebben ook een periode gehad dat we haar echt niet konden wegleggen en dat het krijsen was zodra we in de avond op de slaapkamer kwamen. Dit is echt vanzelf beter geworden, hebben we niks in gedaan. Gewoon de vertrouwde routine (omkleden, fles, wiegen) blijven aanhouden. Al haar dutjes overdag zijn contactdutjes (al sinds geboorte). In de avond krijgt ze de fles op bed en soms moeten we haar daarna nog even wiegen, maar valt ze daarna heerlijk in slaap. We hebben er ook maar aan toegegeven dat ze in de nacht bij ons in bed slaapt, dit heeft ze blijkbaar nodig. Ze heeft vannacht bijv. geslapen van 20.00 tot 07:30 met twee keer een voeding (en iets van 2x speen teruggeven). Ik vond het heel fijn om in het boek een ander geluid te horen dan wat je op alle sites/accounts met slaaptips leest. Ik ga ervan uit dat het vanzelf beter/makkelijker wordt wanneer onze dochter er klaar voor is en wil in de tussentijd graag in haar behoeften voorzien. Dan komt het vast vanzelf!

één maand geleden

Fijn om wat herkenbaarheid te lezen. Ik zou haar ook heel graag vooruit in de draagzak doen maar wordt veelal afgeraden ivm de heupjes en het ruggetje dus heb het nog niet aangedurfd.. wel heel pittig voor jullie dat ze vooral contactslaapjes doet. Wel heel mooi om te lezen dat jullie het zo ‘zacht’ aanpakken zonder training e.d. :)