10 Reacties
8 maanden geleden
Onze 2e had koemelkallergie. En reageerde ook op soja. Ik ben toen samen met een diëtist gaan zoeken naar havermelk met toegevoegde vitamines, en wat vetten erin. Wij kwamen toen afwisselt bij barista versies en andere ongezoete versies uit. Nu wisselen de verschillende merken wel regelmatig van samenstelling helaas. Op dit moment drinkt hij de havermelk (barista) van AH terra. Maar ik leg nog regelmatig (om de 3/4 maanden) de etiketten van de verschillende merken weer eens naast elkaar.
Moet er wel bijzeggen dat hij ook totdat hij 2,5 was nog sochtends en savonds aan de borst dronk.
En gelukkig is hij nu (bijna 4) over de ergste reactie op koemelk heen en eet ie af en toe yoghurt. En hij is gek op chocola. Als hij nu niet dagelijks iets van koemelk eiwit binnenkrijgt, gaat het goed. En hij geeft t ook zelf aan.
8 maanden geleden
Reactie op Mertatje
Geitenmelk zou wel kunnen volgens mij, lijkt het meest op koemelk qua besta ...
Juist omdat het er zoveel op lijkt kan het ook voor allergische reacties zorgen.
Je kunt het uiteraard uit proberen maar ik zou er voorzichtig mee zijn. Heb je geen begeleiding van een diëtist oid? Anders zou ik die gaan zoeken in jullie buurt, dat is misschien ook fijn voor als jullie gaan her-introduceren?
Succes =)
8 maanden geleden
Reactie op Mertatje
Geitenmelk zou wel kunnen volgens mij, lijkt het meest op koemelk qua besta ...
Klopt inderdaad…, heb het wel geprobeerd maar de reactie is helaas hetzelfde als op koemelk. Een baby met buikpijn en eczeem ☹️
8 maanden geleden
Reactie op Maren
Onze 2e had koemelkallergie. En reageerde ook op soja. Ik ben toen samen me ...
Oeh wat lastig…. Van Alpro heb je ook de groeimelk haver versie (alleen online nog te koop) is dat nog een optie?
Wat maakt de barista versie anders dan de gewone havermelk ?
8 maanden geleden
Reactie op Maren
In de barista versie zit meer vet. Wel in de vorm van olie.
Oké goeie … bedankt.