5 Reacties

4 maanden geleden

Probiotica kan je al starten, wel zorgen dat je dat niet tegelijk geeft met de antibiotica, want dan worden de goede bacteriën weer gedood. Hij zal van de Probiotica niet zo snel diarree krijgen, eerder van de ab. Antibiotica zorgt vaak voor buikpijn, dus dat kan de oorzaak van de onrust zijn. Mijn oudste heeft ab gehad als kleine baby ivm oorontsteking, maar dat is 7 jaar geleden en toen was er nog niet zoveel bekend over Probiotica . Maar ik ben dierenartsassistent en we geven honden en katten tegenwoordig ook vaker Probiotica bij een antibiotica kuur

4 maanden geleden

Reactie op ariella92

Probiotica kan je al starten, wel zorgen dat je dat niet tegelijk geeft met ...
Dankjewel voor je reactie! We gaan vandaag dan al beginnen met baby probiotica en geven het niet tegelijkertijd. Echt zo verdrietig om je kindje zo jong al een heftig medicijn te geven waarvan je weet dat het zn darmflora langdurig kan verpesten 😭

4 maanden geleden

Onze dochter had helaas een antibiotica kuur toen ze 2 weken was. Zij had veel last van haar darmen en diarree. Ik ben einde van de kuur op advies met probiotica begonnen en gebruik het nog. Een week nadat de kuur voorbij was, merkte ik dat ze weer rustiger werd en ook weer normale ontlasting. Tijdens de kuur had ze bijna elke luier een beetje poep en het was waterig. Ze was ook een stuk onrustiger dan daarvoor en erna. Het is idd super vervelend en zielig zo’n kuur op jonge leeftijd. Succes en hopelijk gaan de tien dagen snel voorbij.

3 maanden geleden

Reactie op Elm0

Dankjewel voor je reactie! We gaan vandaag dan al beginnen met baby probiot ...
Ons zoontje heeft twee keer zo een kuur gehad voor hetzelfde, met 3 en 6 weken. Hoe is het nu qua ontlasting bij jullie? Is dat weer hersteld, geen diarree meer? Wij zijn sinds afgelopen week begonnen met probiotica omdat ons zoontje diarree bleef houden (met kunstvoeding 7x diarree per dag nu). Gaan morgen over op een ander probioticum welke de kinderarts heeft voorgeschreven. Ik vraag me af hoe snel de diarree moet verdwijnen na de antibiotica kuren? Mijn zoontje is nu 10 weken en had voor de antibiotica kuren 0-1x ontlasting...

3 maanden geleden

Reactie op MMWK

Ons zoontje heeft twee keer zo een kuur gehad voor hetzelfde, met 3 en 6 we ...
Het is nu ong 2.5 weken geleden dat hij mocht stoppen met de antibiotica. Hij had veel slijm, soms groen, veel kramp en paar keer bloedspoortjes. En tussen de 5 en 8 luiers per dag. Had er eerlijk gezegd wel wat stress van en de huisarts foto's gestuurd. Soms kwam er puur schuim uit en ik hoorde zn buik ook borrelen. Zij vonden het nog niet zorgwekkend en zeiden nog 1 a 2 weken aankijken. Ik moet zeggen dat het nu eindelijk voorzichtig rustiger wordt. Minder slijm (nog wel wat draadjes), geen bloed, vaak geel. Nog wel borrels. Vandaag heeft hij de eerste rota gekregen dus ben bang dat de poepdrama weer opnieuw begint. Hij poept wel nog 5 tot 8 keer per dag en dan vooral sochtends. Ik vind het zo zielig en heb het er echt moeilijk mee. Ik geef trouwens volledig bv dus neem nu zelf probiotica en bij krijgt bactiol druppeltjes. Vandaag trouwens ook nog aan een jeugdarts bij het CB gevraagd en die vond dit ook nog een normale termijn om last te hebben van de antibiotica voor zo'n kleintje. Maar ze zei wel dat ik met zorgen altijd de huisarts mag bellen.