8 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben nu 2e hands een 4e 馃槄 recaro zero elite aangeschaft. 2 voor onszelf 2 voor opa en oma

2 jaar geleden

Ik zou hem iig zeker tweedehands aanschaffen :)

2 jaar geleden

Ik heb hem zelf niet, maar lees vaak op dit forum dat mensen de Novi Baby David gebruiken als goedkope tweede autostoel.

2 jaar geleden

Ik heb de axissfix (gevonden via VINTED voor een mooi prijsje en nog helemaal nieuw). Het is een hele fijne stoel, maar toen onze zoon nog wat jonger was zat hij er niet zo goed in. Zelf met de verkleiner erin niet. Als hij in slaap viel dan hing zijn hoofdje naar voren. Dat zag er niet veilig uit. Pas na de leeftijd van 1 jaar ongeveer werd dat beter en gebeurde dat niet meer. Ik zou dus adviseren om toch eerst een maxi cosi te gebruiken en daarna pas een groter autostoeltje. Je kan ook die van jezelf meegeven als opa en oma oppassen, dan hoef je er geen 2 aan te schaffen.

2 jaar geleden

Wellicht kan je eerst gewoon de maxi cosi meegeven die dan met gordel wordt bevestigd. Uit de test van de ANWB blijkt ook dat deze manier van vervoeren niet onveiliger is dan met isofix. Dan zou je na een jaar over kunnen gaan op een stoeltje geschikt voor baby's die al iets rechter kunnen zitten. https://www.anwb.nl/auto/autostoeltjes/test/baby

2 jaar geleden

Als het echt maar voor incidenteel is zou ik me even afvragen of alle vereisten die je nu opnoemt wel echt nodig zijn. Wij hebben als 2e stoeltje een die nieuw maar 90 euro kostte. Voor die korte, incidentele ritjes waar wij heb voor nodig hadden was dat helemaal prima. Weet het merk nu alleen even niet meer. Is niet draaibaar en moet met de gordel vast. Kan wel voor en achteruit vervoeren. Vanaf de geboorte zou ik het bij een (2e handse) maxi cosi houden en daarna overgaan op een goedkoper vervolg autostoel

2 jaar geleden

Ik ga even verschillende reacties in 1 keer beantwoorden 馃檭 @ Eevee We hebben zelf bij de oudste de axissfix vanaf de geboorte gebruikt in 茅茅n van de auto's en nooit dat probleem gehad. Dat is dus geen issue 鈽猴笍 Maxicosi meegeven gaat niet, het gaat meestal om brengen/halen cr猫che en dan meestal 's ochtends iemand anders dan 's avonds (ik, mijn man, ene of andere grootouder(paar)). Maxicosi mag ook niet te plaatse blijven. @Manon225 Zoals je hierboven ziet is maxicosi meegeven geen optie. @Mv86 Het is wel (meestal) een kort stuk en niet vaak, maar meer dan incidenteel. Wekelijks gaat het toch om gemiddeld 2x. Soms dus meer, soms minder. De vereisten over isofix en draaibaarheid zijn omdat dit echt nodig is voor mijn ouders (rug en schouder problemen waardoor met gordel worstelen en kind in auto zetten zonder draaibare stoel niet haalbaar zijn).

2 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Ik ga even verschillende reacties in 1 keer beantwoorden 馃檭 @ Eevee We heb ...
Goed om te horen dat jullie dat probleem in het begin niet hebben gehad! Ik vind het nu een hele fijne stoel. Ik heb destijds een pagina gevonden op de website van de consumentenbond met een vergelijkend onderzoek naar autostoeltjes, misschien kan je daar nog wat tips vinden? Je moet voor sommige dingen een account hebben, maar de top 10 kan je gewoon zien. Ik heb verder geen ervaring met andere draaibare autostoelen, maar hopelijk kunnen anderen je vanuit hun ervaring tips geven!