30 Reacties
4 maanden geleden
Hoi, deze week toevallig 2 avonden geprobeerd bij de één na laatste voeding naar boven te gaan. Pyjama aan en kamer donker maken en naar bed. Heeft hierdoor 1x er 5 uur tussen gelaten wat erg lang is hier (geef borstvoeding). Maar tis niet altijd een succes nog
4 maanden geleden
Wij zijn het ook aan het proberen sinds 4 dagen. Onze oudste sliep al sinds 6 weken vanaf 19u haha.
De kleinste is nu 8 weken. Tot nu toe 2x succes gehad, maar de afgelopen 2 dagen na een slaapcyclus weer wakker. We proberen dan een paar keer haar speentje te geven, maar na een aantal keer proberen + boertje te doen halen we haar eruit. Ze ligt nu in de box te slapen tot wij naar bed gaan na voetbal 😬 Dan nog een keertje voeding en hopelijk dan wat uurtjes slaap 😊
Het komt vanzelf denk ik steeds. Wij blijven het gewoon aanbieden tussen 19-20 en alles wat lukt in bed is mooi meegenomen 🙂
4 maanden geleden
Hallo, hier ook een dochter van 8.5 week die al twee weken tussen 1900 en 2100 naar bed gaat en dus de voeding van 2200/2300 overslaat. Ze komt nu dan rond 0130-0230 ergens tussen in. We komen alsnog op 6 voedingen uit per dag.
4 maanden geleden
Ik breng mijn twee kindjes beide om 19:00 naar bed. Meestal leg ik baby (8w) wakker in zijn wieg, terwijl ik dochter naar bed breng. Soms slaapt baby zelf dan al, soms niet en dan voed ik hem op bed tot hij slaapt.
Dan slaapt hij gewoon tot de volgende ochtend met 3/4 voedingen in de nacht zonder echt wakker te worden.
4 maanden geleden
Mijn zoontje is nu 10 weken en hij is ‘s avonds nog wakker. Meestal heeft hij dan z’n huiluurtjes.
Mijn oudste ging rond de 3 maanden vanaf de voeding van 20:00 naar bed. We merkten dat hij daar aan toe was doordat hij slaapsignalen gaf of zelfs gewoon in slaap viel 😅 Ook als hij bij ons zat. We maakten hem toen niet meer wakker om 23:00 en dan werd hij uit zichzelf tussen 02:00-05:00 wakker. Soms 1x per nacht en soms 2x. Dat bleef een beetje zo tot 9 maanden ongeveer, toen ging hij steeds vaker doorslapen.
4 maanden geleden
Dochter van 5 weken
Laatste fles om 19.00
19:30 naar bed en dan meldt ze zich snachts rond 3:00 uur en dan daarna begint de dag weer om 6:00 uur :)
4 maanden geleden
Ik ben hier vanaf 7 weken mee begonnen toen ik het idee had dat ze 's avonds niet meer onrustig was vanwege de krampen maar dat ze gewoon toe was aan rust. Het lukt nog niet iedere avond (dan zit er iets dwars bij haar), maar ze gaat nu tussen 20:00 en 21:00 haar nachtslaap in. Overdag slaapt ze per dutje maar 1 slaapcyclus en dan wordt ze echt wakker en na 20:00/21:00 's avonds dommelt ze gewoon weer in als ze na 1 slaapcyclus wakker wordt.
4 maanden geleden
Hier zijn we met 3 weken oud ermee begonnen. We starten de dag om 07:00 en tussen 18:00 en 19:00 begint zijn nacht. Om 22:00 maken we hem nog wakker voor een late voeding en dan komt hij in de nacht weer rond 02:00/03:00 en 05:00. Daarna slapen we nog even tot 07:00. Wij hebben dit bereikt door de schema’s van De Tevreden Baby te volgen, binnen een paar dagen zat hij in dit ritme.
4 maanden geleden
Reactie op Mel0624
Wauw.. vertel mij je geheim, haha!
Oprecht geen idee, mijn 1e dochter was hetzelfde en slapen gewoon heel goed.
Beide vanaf nacht 1 op eigen kamer in eigen bed zonder gedoe. Op het begin wel gewoon elke 3 uur een fles maar de tijd er tussen wordt elke week langer met dit als resultaat.
4 maanden geleden
Hier sliep ze standaard vanaf de geboorte pas om 23.30. Sinds een week ben ik haar steeds iets eerder naar bed aan het brengen door het ritueel steeds eerder in te zetten. Ik was dan 1,5 uur bezig in het begin en sliep ze om 22.00. Gisteravond was ik 1 uur bezig en sliep ze al voor 21.00! Zo probeer ik haar ritme stapje voor stapje te verschuiven en het werkt!
4 maanden geleden
Ik merk dat onze jongen rond 8 uur in slaap valt. Eerst lieten we m dan een dutje beneden doen en ging hij met ons mee naar bed rond 11 uur. Maar ben nu zo moe dat ik tegenwoordig met hem mee naar bed ga. Luiertje en voeding en even sussen en we liggen er dan rond half 9 in.
4 maanden geleden
Hi!
Wij doen het ietsje anders.
Ons zoontje is bijna 11 weken. Zitten nu meestal op een schema van 6-10-14-18-23 uur. Schuift een beetje natuurlijk, want het is bijna nooit stipt, maar er zit al behoorlijk regelmaat in zijn slaapritme.
We maken hem dus rond 22.30u wakker voor een verschoonmoment en de laatste fles en dan slaapt hij tot een uur of 5 (soms 6!) door.
Omdat dit fijn aansluit op het ritme van zijn broer, die nog meestal een middagdutje doet na de lunch.
4 maanden geleden
Reactie op Elm0
Ik merk dat onze jongen rond 8 uur in slaap valt. Eerst lieten we m dan een ...
Hier hetzelfde
3 maanden geleden
Ik en mijn dochter liggen er rond 20.00 in.
Daarvoor slaapt ze nog in de draagdoek vanaf half 7/7 uur.
Rond 8 half 9 naar boven
k voed haar dan en leg haar in de co sleeper.
Ik ga ook gelijk naar bed en proberen te slapen.
Ze is vroeg moe en vroeg wakker slaapt snachfs NIet door komt om de 2.5 a 3 uur voor voeding.
3 maanden geleden
Hier ook een jongetje dat 22:30-23:00 de nacht ingaat. Als ik hem tussen 19:00-20:00 op bed leg, wordt hij dan na 30-45 minuten wakker. Hij is dan niet terug in slaap te krijgen. Ik wil het wel elke avond proberen, hij zal hem toch eens een keertje gaan doortrekken en de nacht eerder beginnen.