12 Reacties
3 maanden geleden
Zit ze niet nu toevallig in sprong 3? Mijn dochter van 12 weken zit nu in sprong 3
3 maanden geleden
Wat rot zeg! Ik herken het ook. Mijn meisje heeft ook last van darmkrampjes en komen vaak opzetten net voor ik haar op bed wil leggen. Ook heel hard huilen en moeilijk troostbaar. Ik heb geen gouden tip maar inbakeren en een prikkelvrije kamer/donker en het heen en weer wiegen helpt enigszins maar vaak valt ze in slaap omdat ze vermoeid is van het huilen. Ik denk goed om de huisarts te bellen. Wat het ook nog kan zijn is het verwerken van alle prikkels van overdag of een combinatie van krampjes en verwerken van de dag. Succes en sterkte, het wordt vast beter met de tijd!
3 maanden geleden
Hier 8 weken en hetzelfde. Huilen, gillen alles. En zó vechten tegen de slaap. Hij moet alsmaar gapen en is onwijs moe maar niks helpt. Voeden, wiegen, zingen, dragen, aaien, speentje, knuffelen… totdat hij echt heel vermoeid eindelijk in slaapt valt na urenlang gedoetjes. Arm kindje, iets zit niet helemasl lekker
3 maanden geleden
Hier ook 12 weken en echt precies hetzelfde. Mijn zoon heeft altijd al last van krampen alleen. Osteopaat zegt dat ik moet stoppen met koemelk drinken en eten (ik geef bv).
Ik lees veel dat vermoeidheid op darmen kan werken en dat ouders dus vaak moeheidsignalen als darmkrampen beschouwen. Het is wel opvallend dat we allemaal hetzelfde hebben rond dezelfde leeftijd van onze kinderen dus ik ga er maar vanuit dat het een fase is.
Ik herken mijn zoontje soms echt niet in de avonden, hij is zo overstuur. Het enige wat helpt is hem weer naar beneden brengen en dan rond 21.30 alsnog naar bed te brenge.
3 maanden geleden
Mijn zoontje van 9 weken doet dat ook, echt wel vaak in de avond. Overdag is slapen geen probleem, maar in de avond is of korte slaapjes en krijsend wakker worden of vechten tegen zijn slaap ook tot ong uur of 21/22. Ik probeer hem maar te troosten zover dat lukt en weet dat uiteindelijk binnen paar uur weer over is
3 maanden geleden
Ik weet dit nog van mijn 1e zoontje. Niks hielp, uiteindelijk een knop omgezet en besloten om standaard na het avondeten een stuk te wandelen en dan viel hij wel in slaap en dan werd ie rond half 9 wakker en dan voeden en kon ik m zo wegleggen. Dat wandelen hielp ons enorm, hierdoor was het geen strijd meer. Anders waren we ook uren bezig met hem in slaap krijgen. En het was mooi weer dus vaak liepen we langs de ijssalon ;)
3 maanden geleden
Update
Toch de huisarts even gebeld voor overleg. Waarschijnlijk heeft ze een verstopping waardoor ze zoveel pijn heeft en dus huilt. Vandaag was ze alleen stil tijdens het drinken en slapen..
Advies: lekker in bad doen en buikje masseren met olie. Mocht het niet verbeteren dan bel ik na het weekend terug.
Blijft toch lastig. Wil mijn dochter zo graag helpen en troosten, maar mijn lichaam is op (rug- en armpijn) en het huilen breekt fysiek ook op. Bij mijn man ook. Gelukkig komt mijn moeder zondag helpen.
3 maanden geleden
Reactie op aj205a
Hier 8 weken en hetzelfde. Huilen, gillen alles. En zó vechten tegen de sla ...
Inmiddels veel verbetering een week later! Wandelen in de wagen helpt, dragen. En ook in slaap voeden duurt niet meer zo lang. Hij was dan meeega lang aan het sabbelen en was helemaal over de zeik als ik hem los ‘maakte’. Dat is nu ook niet meer. Toch even een fase van meer geborgenheid willen