32 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Zo doe ik het dus ook en ik kom dan uit op een bedtijd ergens tussen 19:30/ ...
Volgens mij is de 4 maanden slaapregressie hier ook ingetreden😶😶 Ons zoontje ging ook pas laat slapen steeds (rond 23u). Na weken struggelen was het gelukt hem tussen 19 a 20 gewoon in bed te krijgen. Nu is het sinds 2 dagen helemaal bal hier. Zelfstandig slapen overdag in bedje ging super goed maar nu niet meer. Naar bed savonds wil hij ook niet meer. En in de nacht wordt hij 1000x wakker terwijl hij al sinds 2 weken oud normaal gewoon doorslaapt. Shoot me🤪

2 maanden geleden

Wat bij ons heel erg werkt is hier ook al gezegd: op tijd naar een donkere kamer. Als ze dan nog steeds blijft kijken naar de schaduwen doe ik een knuffeldoekje over haar ogen. We hebben ook whitenoise aan. We leggen onze kleine grotendeels half slapend weg nu. Als ze dan te erg wakker wordt, leg ik haar op haar zij, speen erin, doekje over ogen en kloppen/aaien over haar rug. Ik had ergens gelezen dat ze minder last hebben van prikkels op hun zij. Het is natuurlijk niet altijd succes, maar deze tools helpen bij ons wel vaak. Wellicht heb je er iets aan.

2 maanden geleden

Reactie op Claire--

Bij ons heeft het de eerste week ook echt soms 2 uur geduurd, maar na 1 wee ...
Hier doen we het zelfde inderdaad en na die fles ligt ze eigenlijk standaard al nock out

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ze is heel alert en momenteel ook heel actief. Ze heeft het rollen ontdekt, ...
Hmm wellicht is ze dan nog niet moe genoeg voor een lange slaap? Wat wij wel eens deden in de eerste weken toen het drama was was slaapzak aan, witte ruis en rondje lopen buiten. Ze krijgen dan nog wat laatste prikkels van buiten en misschien is dat net genoeg om de vermoeidheid erin te zetten? Wij deden hierna dan flesje in donkere kamer met ruis aan en dan sliep ze gelukkig.

2 maanden geleden

Reactie op CiskaK

Hmm wellicht is ze dan nog niet moe genoeg voor een lange slaap? Wat wij we ...
Hoe laat was dan jullie laatste flesjes? Die van ons slaapt echt niet voor 21:00 in hoor, meestal zelfs richting 22:00. Maar buiten rondje lopen, krijgen ze dan niet weer juist tegenwerking van de melatonine door het daglicht?

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ze is heel alert en momenteel ook heel actief. Ze heeft het rollen ontdekt, ...
Dit was bij ons het zelfde, dit slaapje doet ze tegenwoordig lekker in de draagzak en onze avonden zijn een stuk relaxter en dan met de fles van 9 uur zonder problemen naar bed

2 maanden geleden

Reactie op BB1121

Nee wij werken met wakkertijden. Die is momenteel 90 minuten. Mijn eerste z ...
Yes! Deze methode doen wij ook :)

2 maanden geleden

Voor het laatste slaapje hebben we een wakkertijd van 2 uur. Bij ons helpt het badje heel erg op dagen dat het niet gaat. Badje, insmeren, slaapzak aan en flesje (doe ik wel in de woonkamer hoor want ben 24 uur met madam bezig, wil af en toe ook even ergens anders zitten dan een donkere kamer). Je kan het flesje ook in een donkere kamer geven als dat beter is voor je kindje. Ze valt dan tijdens het flesje in slaap en hou haar dan nog even op schoot tot ze wat langer en dieper slaapt. Op de dagen dat het beter probeer ik het zelfstandig in slaap vallen gedoetje.

2 maanden geleden

Reactie op BB1121

Nee wij werken met wakkertijden. Die is momenteel 90 minuten. Mijn eerste z ...
En hoe doen jullie het dan als hij maar 30 of 45 minuten slaapt? Dan ook gewoon na uiterlijk 90 minuten weer in bed?

2 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Hoe laat was dan jullie laatste flesjes? Die van ons slaapt echt niet voor ...
Laatste fles is bij ons wisselend omdat we haar ook wel eens laten doorslapen tot 00:00 als ze al rond 6 op bed ligt. Maar vaak tussen 8-9 uur laatste fles en dan enige nacht voeding om 00:00. Ik heb geen idee of het de melatonine aanmaak verstoort eerlijk gezegd, ik weet alleen dat de meeste baby’s een melatonine piek hebben tussen 9-11 uur savond s. Waar wij achter zijn gekomen is dat onze, erg alerte en actieve dochter, makkelijk onderprikkeld is en daardoor niet moe genoeg is om te slapen. Als het bij ons op dit moment niet lukt laten we haar even een aflevering van onze serie mee kijken ( en dit doet ze echt bizar actief 😂) en dan lijkt ze voldoende prikkels te hebben gehad om lekker te kunnen slapen. Toen ze kleiner was en slecht zag was dit voor ons dus de kinderwagen en dan alle geuren en geluiden die ze binnen kreeg. Bakeren jullie in trouwens? De puckababy heeft ons erg geholpen! En nog steeds. Wat wij ook deden trouwens was naast de hele dag borstvoeding als laatste fles een flesje kunstvoeding. Leek ze het langer op vol te houden en voller/slaperiger van te worden omdat borstvoeding makkelijker en sneller verteert. Moet erbij zeggen dat het niet wetenschappelijk bewezen is maar ik zweer erbij.

2 maanden geleden

Reactie op CiskaK

Laatste fles is bij ons wisselend omdat we haar ook wel eens laten doorslap ...
Ha nooit bedacht dat een actieve en alerte baby ook onderprikkeld kan zijn. Misschien is dat die van mij ook wel 😂 Dat de melatonine piek tussen 9-11 ligt, wist ik trouwens ook niet. Wij bakeren niet in, wordt ze echt giftig van en ligt ze net zolang te krijsen totdat we haar dus weer eruit halen. Of zichzelf in slaap heeft gehuild, 1 keer gebeurd toen m’n vriend en ik er echt doorheen zaten (zo rondom week 4)