Ik ben vast niet de enige die enorm moeite heeft met mijn baby 's avonds op bed krijgen. Ik lijk maar niet te zien wat nu het beste moment is om haar naar bed te brengen, wakkertijden aanhouden, hetzelfde avondritueeltje, slapend weg leggen of haar zelf in slaap laten vallen, ik weet echt niet meer waar ik goed aan doe. En wat de ene avond werkt werkt de avond er op weer voor geen meter.
En zo gebeurd het dat ik regelmatig 1,5 uur bezig ben voordat ze slaapt en ik daarna ook nog een of twee keer terug moet.
Haar 's avonds bij me houden, wat ik bij mijn eerste deed, is geen optie met deze baby. Ze is te alert en kan haar rust niet vinden. En ik wil het ook niet, ik krijg het spaansbenauwd bij het idee dat ik straks weer 1,5 jaar de hele avond met een kindje op schoot zit omdat bed niet lukt. Ik geef borstvoeding op verzoek en de dutjes overdag zijn nog heel onvoorspelbaar en onregelmatig, het enige 'ritme' dat ik nu heb is dat ik tussen 07:00 en 07:30 op sta, maar haar overdag in een soort van ritme krijgen lukt ook nog niet.
Iemand tips of herkenning?