23 Reacties
4 maanden geleden
Herkenbaar! Onze kleine meid is net 2 maandjes. En is in de avond altijd onrustig tot de laatste fles. We hebben al van alles geprobeerd maar tot nu toe geen succes. Doordat ze dan de hele avond zo’n beetje wakker is drinkt ze haar laatste fles heel slecht.
4 maanden geleden
Het enige wat bij ons lijkt te helpen is vanaf de voorlaatste voeding 3x aanleggen op 3u tijd. Dus voorlaatste voeding 19u, dan drinkt hij 19u, 20u, 21u en dan wordt hij rustig en gaat hij slapen. Maar ik weet niet of je bv geeft dus wie weet is mijn tip compleet nutteloos 😅
4 maanden geleden
Reactie op HeyMayBaby
Het enige wat bij ons lijkt te helpen is vanaf de voorlaatste voeding 3x aa ...
Hier idem, ook al heb ik net gevoed; toch weer aanleggen, wordt onze kleine man rustig van en halverwege de avond (19.30-20.30) kunnen we hem wegleggen in zijn wiegje
4 maanden geleden
Ja hier hetzelfde! Onze zoon is nu 7 weken en ‘s avonds ook heel onrustig, pas na de laatste voeding rond 22:00 uur wordt hij echt rustig en valt hij in slaap. Volgens mij hoort het er een beetje bij. Dat vaker aanleggen is wel een goede tip trouwens! Ga ik ook eens proberen
4 maanden geleden
Ons zoontje is nu bijna 6 weken, en sinds week 2 is het hier ook elke avond vanaf een uur of 5 drama. Niks is goed, of toch niet voor langer dan 2 minuten. Wil dan ook eigenlijk continu aan de borst, maar dit proberen we op aanraden van cb op te vangen door hem een flesje met afgekolfde melk te geven. Soms helpt dit, soms totaal niet. Als we dan naar bed gaan is het nog steeds moeilijk, maar na bijna een uur te drinken valt hij dan eindelijk in slaap. Heb nog 2 dochters en die hadden dit totaal niet, maar volgens cb is dit iets waar hij ook wel uit zal groeien😕
4 maanden geleden
Mijn 1e zoontje was weeeekenlang overdag tevreden maar van 17:00 tot 00:00 was het een en al huilen met wat hazenslaapjes van uitputting tussendoor. Bij hem waren het krampjes. Uiteindelijk zijn we hem Bactiol baby probiotica gaan geven en toen was het na een week voorbij.
4 maanden geleden
Hier hetzelfde + een slecht slapende 3,5 jarige peuter. Gisteravond voor het eerst alleen moeten doen en ik vond het zwaar 😱 Ze wisselden elkaar heerlijk af, was de één rustig, begon de ander te huilen en vice versa. Heb letterlijk tot middernacht 2x 5 min 2 slapende kinderen gehad 🫣 Gelukkig normaal de avonden gewoon met z'n tweetjes..
4 maanden geleden
Hier was het tot net voorbij 6 weken drama overdag en 's avonds. Onze kleine man liet zich niet wegleggen en als we hem neerleggen zodra hij sliep (na 5, 20 of 50 minuten, maakte niet uit) werd hij wakker en huilde hij weer door. Heel erg frustrerend en vermoeiend.
Daarna keerde de rust wat terug en nu laat hij zich sinds een week goed wakker neerleggen in de box. Hij is momenteel 9 weken. Denk dat hij wat meer om zich heen kan kijken, misschien werkt zijn spijsvertering iets beter, boert eindelijk goed. Misschien allemaal kleine dingetjes waardoor het nu wel lukt?
Ze zeggen dat rond 6-8 weken een huilpiek is. Daar geloof ik inmiddels wel in...
4 maanden geleden
Mijn 1e kindje had dit ook. Huilde van 19:00 tot 23:00 uur. Vermoeiend inderdaad. Het werd beter vanaf 8-10 weken. Niets hielp écht voor die tijd. We maakten er maar het beste van, vaak ging 1 van ons op een donkere kamer zitten met zoutlampje aan en white noise om zo min mogelijk prikkels te hebben voor onze baby en zelf luisterden we dan een podcastje oid. We hebben echt alles geprobeerd destijds, maar ze moest er gewoon overheen groeien denk ik. Veel succes! ❤️
4 maanden geleden
Oh heel herkenbaar (helaas). Totaal over de zeik gaat ze, niet te troosten, slapen lukt niet, echt ellende. En ook een peuter van 3, dus ik vind het ook mega zwaar. Ze is sowieso de hele dag best wel ontevreden, dus het is hard werken met die meid.
Ik ben vorige week wel begonnen met haar 's avonds naar bed brengen omdat ik het idee had dat ze ook gewoon overprikkeld raakt beneden. Peuter rent rond, tv staat aan, man en ik praten met elkaar, er is gewoon veel onrust en aan het eind van de dag worden die kleintjes ook gewoon moe, of ze nou goed geslapen hebben overdag of niet. Het naar bed brengen gaat met wisselend succes, maar ze heeft nu wel al een aantal keer heerlijk rustig liggen slapen boven.
Ze groeien er wel overheen, maar pittig is het zeker! Weet dat je niet alleen bent😉
4 maanden geleden
Ja hier ook. En ik herken het ook totaal niet van m'n oudste die al van 19-7 sliep met voeding om 23 en 4 uur en thats it 🥲 Dat vond ik toen ook zwaar, little did I know 🙃
Hier een baby van bijna 8 weken die de avonden ook spookt. Tussen 19-23 is ze vaak onrustig. Steeds hazenslaapjes en eigenlijk alleen op mij. Ook veel willen drinken (of dat denk ik dan.... want ze huilt vaker dan overdag en is onrustig). Misschien ook wel oververmoeid? Ik wil er straks een plannetje op gaan maken met m'n man. Ik denk er nu zelf aan dat ik haar gewoon ga proberen naar bed te brengen om 19u met de peuter. Avondritueel aanhouden wat we nu om 23u doen. En als ze dan wakker wordt na een uur er gewoon uithalen en dan hopen dat ze op een gegeven moment gaat slapen tot 22-23 en dan nog een voeding krijgt. Minste strijd en gedoe en alles wat dan lukt is mooi meegenomen.
Hebben jullie ook dat ze in de ochtend hun nachtslaap nog wat verlengen door de onrustige avond? Dat idee heb ik namelijk. Dat ze de nacht in gaat tussen 21-22u zeg maar en in de ochtend ook nog heel moe is en dan makkelijk wat uurtjes doortrekt.
4 maanden geleden
Reactie op wensvoornummer2
Ja hier ook. En ik herken het ook totaal niet van m'n oudste die al van 19- ...
Jouw verhaal herken ik ook. ‘s ochtends slaapt hij dan met gemak nog een ronde van 3u na zijn fles van 7uur. Wij hebben ook sinds gister (moeten dus nog zien of het werkt) hem gewoon op bed gelegd om 19.30u. Na 40min was hij wakker en na nog eens 20min huilen heb ik hem mee naar onder gehaald. Vanavond weer een poging..
4 maanden geleden
Het was een periode zo, nu (8 weken oud) gaat het al een tijdje goed. Ik geef wel borstvoeding en in de avond/nacht ligt ze echt veel en vaak lekker aan de borst dat is het enige wat helpt bij haar. En de wakkersignalen in de gaten houden, zodra ze moe wordt gaan we wandelen of in de draagzak.
4 maanden geleden
Heel herkenbaar. Onze zoon ook vanaf etenstijd 18.00-23.00 onrustig, gelukkig met de weken wel minder huilen maar hij kan moeilijk goed zijn rust pakken, het is hier veel wandelen en wiegen in de avonden. Helaas is onze peuter dochter savonds ook echt overprikkeld dus als ons zoontje huilt gaat zij ook 🤭 wij hebben nu samen afgesproken zolang dit nog is, we beide thuis zijn. Als de peuter slaapt kunnen we elkaar wat afwisselen
4 maanden geleden
Hier precies hetzelfde. Ook al weken ‘s avonds wakker en wil alleen maar heen en weer gedragen worden. Wij hebben ook een peuter en ik vind het hele zware dagen. Heb echt die avond rust en tijd voor mezelf nodig 🙈
Ik herken dit wel heel erg van onze oudste. Die had dit ook. Met een maand of 2/3 sliep ze opeens vanaf 6/7 uur s avond tot haar nachtvoeding. Dus ik hou me daaraan vast🙏🏻🙏🏻
Hopelijk wordt het snel beter. En gaan de krampjes ext snel over.
This to shall pass ❤️❤️
4 maanden geleden
Breek me de bek niet open…. de eerste twee weken konden we haar gewoon ‘s avonds om 7:08 uur uur in bed leggen en dan was er niks aan de hand en sinds drie weken oud is het echt dikke drama. Dan is ze onrustig vanaf zeven uur tot 10 uur à 11 uur…. In combinatie met een peuter Die vrij actief is vind ik het erg heftig en heb ik veel help buien in de avond omdat ik gewoon op ben. Maar onze dochter Was nog erger dus dit valt mee maar het valt me gewoon zwaar omdat je er al eentje hebt rondlopen. Ik hoop dat dit gauw beter wordt