13 Reacties
vorige maand
Yes, hier hetzelfde. Ging een paar dagen goed en nu hij ziekig/verkouden is, is het weer drama 😅.
4 weken geleden
Ja hier ook! Ik geloof een dikke week geen avondeten willen eten en nu op en aan. Maar iedere avond is t dramatisch, als ze eenmaal aan t eten is dan eet ze wel goed 🤷♀️
We proberen er niet te veel aandacht aan te besteden tijdens het eten. Soms wordt ze erg gefrustreerd, dan nemen we haar op schoot en eten we rustig verder. We merken vaak als ze rustiger wordt en ons ziet eten dat ze regelmatig ook gaat proberen en als ze t lekker vindt wil ze t wel. Maar dan zijn we vaak een halfuur verder. Ze krijgt wel gewoon toetje, wel of niet gegeten. Maar ons kindje is al erg fijn en willen niet dat ze nog meer afvalt. Alternatieven doen we af en toe maar niet standaard (ligt eraan hoe de rest van de dag verliep qua eten). We maken wel soms met naar bed gaan een papfles
4 weken geleden
Bij ons ook inderdaad. Paar tips die bij ons werken:
Laten meehelpen met koken op de leertoren. Geef haar gewoon een boterhammes om te snijden. Dan eet ze tijdens het 'helpen' alvast wat.
Met het eten spelen. Saus op je neus. In gnocchi knijpen. Aubergine slurpen, etc, werkt altijd.
Eten met hetzelfde bestek als papa en mama.
Gezichtjes etc. maken van het eten.
vorige week
Mijn zoontje eet al 3 weken geen avond eten ( groente ect ect) ik bleef het aanbieden. Samen van een bord eten, eigen bestek , wat speelgoed bij het eten. Het blijft Nee en Bah. Sinds dinsdag ben ik het weer gaan pureren, geen stukjes meer. Meneertje eet zo zn bordje leeg. Tot nu toe gaat het nog goed..