8 Reacties
4 maanden geleden
Als ik avondritueel lees dan denk ik meteen wtf. Haha hier geen avond ochtend of middag ritueel pff elke dag is anders hier, onze zoon slaapt amper.. ik had graag iets van ritme gehad maar dat zit er hier niet in😵💫
4 maanden geleden
Reactie op shannn2505
Als ik avondritueel lees dan denk ik meteen wtf. Haha hier geen avond ochte ...
Bij onze oudste hadden wij ook geen ritme, dit droeg uiteindelijk bij in het niet slapen. Baby’s willen weten waar ze aan toe zijn. Dus ook al is het maar iedere keer bij het op bed leggen een kusje geven, of muziekdoosje aanzetten. Dan weten ze wat er van ze verwacht word.
Wij doen iedere keer nu de kleine inbakeren, knuffelen, neerleggen, toedekken, gordijnen dicht en een kusje.
Het is nu zo ver dat als wij willen dat hij een slaapje gaat koppelen, dat we dan snel naar zijn kamertje lopen als wij merken dat hij wakker word, en dan weer even snel een kusje geven, dat hij dan weer in slaap valt. Lukt niet altijd hoor.
Ik zeg dit nu heel makkelijk hoor, onze oudste sliep amper de eerste maanden. Maar uiteindelijk heeft het ritme er aan bijgedragen dat hij wist wat er van hem verwacht word. Nu nog steeds zetten wij zijn muziekdoosje aan als we zijn kamer uitlopen 🥰
4 maanden geleden
Tussen 21:30 en 23:00u (wanneer ze wakker wordt):
- Bedje klaarmaken, zodat ze er direct in kan en schemerlampje aan
- Schone luier
- Pyjama + slaapzak aantrekken
- Flesje geven op de bank, liefst zonder tv oid
- Boeren
- Naar bed met speen. Als het frisser is doe ik er nog een dekentje overheen.
- Boekje voorlezen. Het zal je echt verbazen hoe aandachtig ze luistert en meekijkt naar plaatjes in de boeken.
- Kus geven en licht uit.
Ik doe dit nu een week. Ze is 10 weken. Ik moet binnen 30 min vaak nog 2x terug om even het speentje terug te geven, maar dan slaapt ze tot ongeveer 5:30u. Ik denk alleen wel dat het meer geluk is, dan wijsheid. Mijn baby huilt heel weinig en ze slaapt al vanaf het begin goed ‘s nachts.
4 maanden geleden
Onze kleine is de avond bij ons op schoot. de ene keer bij mij de andere keer bij m'n man ze is de laatste tijd steeds wat langer wakker tussen de slaapjes door, de laatste dagen wandelen we savonds en valt ze in slaap in de kinderwagen. Dan komt ze vaak nog een keer om te voeden rond 22:00 a 23:00 uur. Als ze laat komt neemt mijn man haar mee naar boven want hij heeft dan al gedouched. Ik douche haar erna. M'n man legt haar in het wiegje naast ons bed in haar slaapzakje met speen. Ze slaapt nu 2 weken door van 23.00 tot 6.00 u. Ze is 7 weken oud.
4 maanden geleden
Reactie op Oltia
Bij onze oudste hadden wij ook geen ritme, dit droeg uiteindelijk bij in he ...
Jaa dat ligt ook aan onszelf. We leggen hem ook wel eens in de box te slapen. Vaak als ik zijn bedje probeer is het 10 min en dan weer wakker. Hij geeft gewoon niet toe. Snachts slaapt hij dan wel weer goed. Maar het is elke x zo wisselend ook met z'n voeding. Elke dag is anders. Dat vind ik ook vervelend de ene avond is 10u z'n laatse fles voor de nacht de dag erna bijvoorbeeld kwart voor 1. Omdat hij elke dag wel 1 of 2 keer eerder komt voor de fles veranderen die tijden dus steeds. Gister had ik hem rond half 10 in de co sleeper gelegd en dan slaapt hij gewoon niet. Hij viel pas in slaap toen wij ook na bed gingen. Ik denk dat we hier gewoon nog even geduld moeten hebben met een ritme.