48 Reacties

2 maanden geleden

Rond 20:00 schone luier en laatste fles in de slaapkamer, zonder prikkels dus in het donker en zonder geluid. Dan valt hij tijdens het flesje al bijna in slaap en hoeven we hem alleen nog weg te leggen en slaapt hij tot een uur of 06:00.

2 maanden geleden

18.45 uur slaapzak aan en samen alles donker maken op zijn slaapkamer en daarna laatste fles. Slaapt dan van 19.00 tot 7.00 uur.

2 maanden geleden

Rond 18:00/18:15 voeden. Rond 19:00 naar boven, baby in de wipper voor de badkamer en mijn man en ik douchen dan samen. Daarna baby wassen (of in bad, hij gaat 1 x per week in badje en andere dagen wassen) en pyjama aan. Dan is het alweer rond 20:00 en dan voeden. 20:30/21:00 in z’n cosleeper om te slapen. En natuurlijk wijken deze tijden weleens af. Ook afhankelijk van of mijn baby moe genoeg is om te gaan slapen rond zijn bedtijd. 🤗 onze kerel is nu precies drie maanden oud vandaag!

2 maanden geleden

Reactie op romyg95

18.45 uur slaapzak aan en samen alles donker maken op zijn slaapkamer en da ...
Wow hoe oud is je zoontje?

2 maanden geleden

Reactie op elmiiraa92

Wow hoe oud is je zoontje?
Mijn zoontje is nu 3,5 maand. Hij slaapt vanaf ongeveer 2 maanden al van 19.00 tot 7.00 uur. Moet er wel bij zeggen dat hij goed op gewicht zat bij de geboorte al (4100 gram) en we zitten ook al een aantal weken op 4 flessen.

2 maanden geleden

Hoe laat is jullie laatste dutje als je kind rond 20-21 naar bed gaat?

2 maanden geleden

Wij doen het zo: Voeden in de woonkamer, even rechtop. Verschonen in de slaapkamer, dan ook even wassen met een washandje en insmeren. Dan schone kleren voor de nacht en nog even mee naar de woonkamer. Nog even in de box of bij ons tot hij slaperig genoeg is. Dan pak ik hem op en vertel ik dat we naar bed gaan. Dan in z’n bedje leggen waar z’n slaapzak al klaar ligt. Z’n knuffeldoekjes en speen geven en de kamer goed donker maken. Even erbij tot hij bijna in slaap is en dan valt hij vaak zelf in slaap. Soms moeten we nog een paar x terug voor de speen.

2 maanden geleden

Rond 20:00 luier verschonen, pyjama aan. Kamer donker, fles in bed geven. Slaapt 9 van de 10 keer al als ik haar in de cosleeper leg. Slaapzak aan. Moonie bear aan en mama kan douchen

2 maanden geleden

Wij doen helemaal geen ritueel. Flesje onder 19-20u. Naar boven slaapzak aan, gordijn dicht en in zijn bedje leggen. Om 22-23u een fles bij klein lampje in zijn slaapzak bij ons op bed.

2 maanden geleden

Beneden voeden, daarna nog zo weinig mogelijk prikkels (dus geen tv/radio aan en geen speelgoed. Dan verschonen en slaapzak aan en dan gaan we vaak nog even op de bank zitten met mijn partner erbij. We kletsen dan nog wat met elkaar, of lezen een boekje voor. Zodra hij begin te gapen, krijgt hij een knuffel en kus van een van ons en de ander brengt hem naar boven en legt hem in de cosleeper. Nog een aai over z’n bol, kus, soms een speentje en dan laten we hem alleen. Hij kletst dan nog even met zichzelf of rolt door het bed en valt dan na 10 minuten zelf in slaap. Het heeft allemaal wel even geduurd voordat we ontdekt hebben dat dit werkt moet ik zeggen haha Uiteindelijk ligt hij dan tussen 20.30/21.00 uur in bed en slaapt hij tot 4.00/5.00 en dan na de voeding (bv) slaapt hij direct weer verder tot 7.00/8.00

2 maanden geleden

Wij hebben niet echt een bed ritueel maar moeten deze nog creëeren. Meestal krijgt hij zijn laatste flesje tussen 20.30-22.00 en rond 22.00 leggen we hem in bed in zijn slaapzak. Soms leggen we hem slapend in bed, soms leggen we hem wakker in bed en gaat hij uit zichzelf slapen, dit duurt dan wel wat langer 30-45min voordat hij zelf slaapt. Soms zing ik nog liedjes zoals slaap kindje slaap. Als hij zelf heel moe is en het lukt hem niet om te slapen, dan probeer ik hem in slaap te wiegen. Ik doe dit dan 5min en aai tegelijk over zijn hoofd en zing zachtjes een liedje, hij is dan binnen 5min in slaap gevallen. Wil binnekort ook wel starten met een boekje lezen voordat hij gaat slapen.

2 maanden geleden

Ergens tussen 18:00 en 19:30 naar boven, schone luier en slaapzak aan. Samen de kamer donker maken en daarna voeden in ons bed. Vervolgens rechtop houden en knuffelen/wiegen, daarna in de co-sleeper met speen.

2 maanden geleden

Tussen 19:00 en 20:00 laatste keer borst/fles. Naar boven, slaapzakje aan op haar kamer, samen naar onze kamer, gordijnen dicht doen, boekje van Nijntje gaat slapen en dan in de co-sleeper waar ze begint te duimen en aan haar oortje friemelen. Soms nog even ssssh-en/over haar rugje aaien en als ze dan rustig ligt gaan we weg en valt ze zelf in slaap. Slaapt dan door tot de volgende ochtend 07:00

2 maanden geleden

Reactie op TessaJa

Tussen 19:00 en 20:00 laatste keer borst/fles. Naar boven, slaapzakje aan o ...
Droom baby. Geniet ervan

2 maanden geleden

Zijn er mensen die nog op vakantie gaan ( hotel/buitenland) en hoe gaan jullie t dan doen met t ritme of laten jullie t dan lekker los

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Zijn er mensen die nog op vakantie gaan ( hotel/buitenland) en hoe gaan jul ...
Wij hebben het ritme zoveel mogelijk aangehouden. Werkte voor onze eerste zoon het beste en doen dat voor de tweede ook. Wel meer slaapjes in de kinderwagen maar ook dagen bewust bij het huisje blijven om goede slaapdagen ertussen te hebben. In de kinderwagen zijn het toch vaak kortere slaapjes.

2 maanden geleden

Reactie op romyg95

Mijn zoontje is nu 3,5 maand. Hij slaapt vanaf ongeveer 2 maanden al van 1 ...
Mag ik vragen hoe graag je flessen zijn? Geef je dan echt 210+7 al? Ik zit nu echt te kloten met 5 flesjes geven omdat ik bang ben dat 210 teveel is

2 maanden geleden

Graag=groot

2 maanden geleden

Reactie op Leannah

Mag ik vragen hoe graag je flessen zijn? Geef je dan echt 210+7 al? Ik zit ...
Onze zoon weegt momenteel al 7,6 kg en geef om 7.00 en 19.00 240+8 en om 11.00 en 15.00 210+7 Sinds ik 4 flessen doe is onze zoon ook meer tevreden. Dan dat ik die 5 flessen zo dicht op elkaar gaf.

2 maanden geleden

Pff lijkt me heerlijk dit allemaal. S’avonds krijgen wij hem alleen in slaap door de wiegen/wandelen, anders blijft ie over de zeik… komt helaas ook nog 2x snachts..