48 Reacties

2 maanden geleden

Hoe doen jullie het als jullie savonds keer op visite of bijv verjaardag zijn? Dan gewoon soepeler en gaat naar bed als je naar huis gaat of?

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Hoe doen jullie het als jullie savonds keer op visite of bijv verjaardag zi ...
Ik neem campingbedje mee en doe hem dan daar in bed en haal hem er vervolgens uit als we naar huis gaan en leg hem dan thuis terug in bed.

2 maanden geleden

Tussen 18.30 en 19.00 naar boven, dan wassen of douchen. Dan voeden op donkere slaapkamer met klein lichtje aan. Vaak valt ze dan al bijna in slaap. Dan slaapt ze tussen 1900 en 20.00 en slaapt ze tot 3/4 uur, krijgt dan bv en wordt rond 7 weer wakker. Maar ik moet zeggen dat de tijd dat ze naar bed gaat ook afhangt van hoe laat ze haar laatste slaapje doet (we houden nog wakkertijden aan van max 75 min), dus soms ligt ze er om 18.45 in en soms om 20.15.

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Ik neem dan m'n draagdoek mee en daar slaapt de kleine in. Vaak wel eerst in slaap laten vallen door te lopen beneden en anders even boven in de rust

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Ja. Dan alvast een dutje op een plek die dan voorhanden is. Ik geef haar dan wel een extra flesje als ze echt naar haar eigen bedje toe gaat

2 maanden geleden

mijn dochter van 3 maanden slaapt nogsteeds bij mij in bed en ook alleen als ik er ben, wij gaan elke avond rond 19:00 naar boven dan geef ik haar een schone luier en dan haar slaapzakje aan en dan leg ik haar 9/10 keer nog even aan zodat ze in slaap valt, soms lezen we even een boekje of gaan we nog even in badje (ze slaapt overigens nog niet door! komt zeker 3X ‘s nachts) ik geef bv op verzoek

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Dan slaapt ze daar in de kinderwagen (alsof het gewoon een dutje is zeg maar) en dan doen we thuis het ritme gewoon later. Dus krijgt dan nog wel voeding voor het slapen.

2 maanden geleden

Reactie op TessaJa

Tussen 19:00 en 20:00 laatste keer borst/fles. Naar boven, slaapzakje aan o ...
Ik lees ook borst, hoe houd je dit voor jezelf vol? 🙈 Hier dochter die tussen 18/19 uur voeding krijgt. Leg haar dan tussen 21 & 22 uur nogmaals aan voordat ik naar bed ga. Dan komt ze rond half 6 weer maar soms wordt ik al wakker rond 4e omdat ik op klappen sta 😂

2 maanden geleden

18:30 naar boven. Op ouders slaapkamer in donker zitten en krijgt vitamine D druppels en dan BV nog even kroelen en dan naar zijn kamer. Uitkleden, schone luier en in zijn Meyco. Speentje geven en even een knuffel en in bed leggen. Dan boekje voorlezen en kus op voorhoofd met slaap lekker. Elke avond al weken hetzelfde. Dat voorlezen helpt ook enorm. Hij zit dan zo aandachtig te luisteren en je ziet hem echt moe worden.

2 maanden geleden

Waarom doen jullie allemaal rituelen? Slaapt je baby dan beter? Hier slaapzak aan en bed in en ze gaat lekker slapen. Ze komt nog wel 1 of 2x in de nacht

2 maanden geleden

Ik zit voor mijn gevoel elke avond een hele puzzel uit te vogelen. Er zit nog geen regelmaat in de slaapjes en voeding is ook om de 3 a 4 uur, dit verschilt per keer en per dag. Ik lees bij veel van jullie dat jullie voeding geven voor het slapengaan. Ik probeer zo goed als kan de fles ook altijd wel te timen met het naar bed gaan maar dat is vaak nog een hele puzzel voor mijn gevoel 😅. Terwijl ik merk dat ze wel makkelijker weg te leggen is als ze een fles op heeft

2 maanden geleden

Reactie op hellobaby2021

Waarom doen jullie allemaal rituelen? Slaapt je baby dan beter? Hier slaapz ...
Wij precies hetzelfde, schone luier en slaapzak aan en dan lekker in bed. Soms een fles ervoor en soms niet meer. Niet hoe het uitkomt.

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Zijn er mensen die nog op vakantie gaan ( hotel/buitenland) en hoe gaan jul ...
Wij zijn op vakantie in een huisje in Nederland. We laten onze zoon in de ochtend zijn slaapje in het huisje in bed doen. Na zijn fles rond het middaguur gaan we op pad en doet hij een slaapje in de kinderwagen of draagzak. Gaat tot nu toe helemaal prima, het ritme zit er hier eigenlijk beter in dan thuis.

2 maanden geleden

Reactie op hellobaby2021

Zodat de baby weet/leert dat het nacht is = langer slapen

2 maanden geleden

Reactie op Saartje73

Ik lees ook borst, hoe houd je dit voor jezelf vol? 🙈 Hier dochter die tus ...
Ik kolf nog even voordat ik zelf ga slapen. Als ik zelf ook vroeg naar bed ben gegaan word ik inderdaad 's ochtends heel vroeg wakker en moet ik ook kolven 😅.

2 maanden geleden

Reactie op hellobaby2021

Ja, het word inderdaad aangeraden om een slaapritueel te hebben om te zorgen dat je baby "snapt" dat hij of zij de nacht in gaat. Maar hartstikke fijn dat je dochter genoeg heeft aan alleen slaapzak aan als signaal!

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Zijn er mensen die nog op vakantie gaan ( hotel/buitenland) en hoe gaan jul ...
Wij zijn momenteel in het buitenland. We doen slaapjes gewoon in kinderwagen overdag. En 's avonds om 19.00 uur gaat hij dan wel gewoon naar bed.

2 maanden geleden

Slaapzak aan, boekje lezen, dan leg ik haar in bed en zing ik een slaapliedje. Ik vind een slaapliedje altijd het handigst: als je weggaat of je baby slaapt ergens anders dan hoef je niet aan iets meenemen te denken..

2 maanden geleden

Reactie op hellobaby2021

Naast dat het voor je kindje fijn is om regelmaat te hebben en dat hij dus weet wat er van hem verwacht wordt, is het voor onszelf ook een uurtje onthaasten en een moment (met bijv. voorlezen) voor ons gezin samen zonder tv, telefoons etc.

2 maanden geleden

Reactie op hellobaby2021

Kinderen zijn wel gek op voorspelbaarheid. Dus als je bij je baby een ritueeltje doet, dan kunnen ze op een gegeven moment dus voorspellen dat ze naar bed gaat en “overkomt” het hen niet. Het zorgt voor een soepele overgang en dus makkelijker slapen.